جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

گوشی های اقتصادی HMD Crest و Crest Max با نمایشگر اولد معرفی شدند

گوشی های اقتصادی HMD Crest و Crest Max با نمایشگر اولد معرفی شدند

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

کمپانی HMD مدتی است که گوشی‌های اندرویدی جدیدش را خارج از پرچم نوکیا و تحت برند خود راهی بازار می‌کند و در چند وقت اخیر شاهد رونمایی گوشی‌های سری پالس (Pulse)، اورا (Aura) و اسکای‌لاین (Skyline) با برند HMD بوده‌ایم. حالا نوبت به یک محصول جدید به نام Crest رسیده است تا به‌عنوان اولین گوشی برند HMD راهی بازار شود. HMD Crest در کشور هند ساخته شده و اولین تجربه‌ی ساخت گوشی در خاک هند را برای برند فنلاندی HMD رقم می‌زند. گوشی موردبحث توسط مدل دیگری به نام «HMD Crest Max» همراهی می‌شود که حافظه‌ای بیشتر و دوربینی بهتر دارد. برای آشنایی با مشخصات این دو گوشی، با اِروتِک همراه باشید.

به‌طور خلاصه باید گفت که HMD Crest در واقع یک گوشی اقتصادی 5G مجهز به تراشه‌ی ۶ نانومتری Unisoc T760 با ۴ هسته‌ی Cortex-A76 و ۴ هسته‌ی Cortex-A55 (فرکانس ۲٫۲ گیگاهرتز) به حساب می‌آید که از پردازنده‌ی گرافیکی Mali-G57 و مودم 5G نیز برخوردار است.

تراشه‌ی Unisoc T760 گوشی HMD Crest توسط ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت حافظه‌ی داخلی (قابل ارتقاء با استفاده از کارت microSD) همراهی می‌شود. این در حالی است که گوشی HMD Crest Max از ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی بهره می‌برد.

هر دو گوشی به نمایشگرهای ۶٫۶۷ اینچی اولد با رزولوشن +FHD و شیشه‌ی مقاوم مجهز هستند و قاب پشتی شیشه‌ای نیز دارند و همچنین به‌لطف کسب گواهی IP52 در برابر پاشش آب مقاوم عمل می‌کنند.

گوشی HMD Crest دارای دوربین اصلی ۵۰ مگاپیکسلی با سنسور تشخیص عمق و دوربین سلفی ۵۰ مگاپیکسلی است. یکی از قابلیت‌هایی که برند HMD در تبلیغات این گوشی بر روی آن مانور می‌دهد، امکان ثبت عکس‌های سلفی بدون لمس دستگاه و از راه دور است. کاربران با نشان دادن ژست‌های خاصی مانند نماد صلح، قلب و لایک مقابل دوربین می‌توانند از خود عکس بگیرند.

از طرف دیگر، گوشی HMD Crest Max به دوربین اصلی بهتر ۶۴ مگاپیکسلی، همراه با یک دوربین فوق‌عریض ۵ مگاپیکسلی و دوربین ماکرو ۲ مگاپیکسلی مجهز شده است، اما از همان دوربین سلفی ۵۰ مگاپیکسلی مدل Crest استفاده می‌کند.

انرژی هر دو گوشی توسط یک نوع باتری ۵٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با تضمین ۸۰۰ چرخه‌ی شارژ کامل تأمین می‌شود و HMD در جعبه‌ی هر دو مدل یک آداپتور ۳۳ واتی قرار داده است.

از گزینه‌های اتصال گوشی‌های جدید HMD باید به پورت USB-C، جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون، پشتیبانی از 5G (دوسیم‌کارته)، وای‌فای ۵ (ac) و بلوتوث ۵٫۰ اشاره کرد. هر دو مدل همچنین به‌طور پیش‌فرض نسخه‌ی استوک اندروید ۱۴ را اجرا می‌کنند و تا ۲ سال پچ‌های امنیتی دریافت خواهند کرد. با این وجود، برند HMD درباره‌ی به‌روزرسانی سیستم‌عامل و ارتقاء به نسخه‌های بعدی اندروید صحبتی نکرده است.

گوشی‌های HMD Crest و HMD Crest Max از ماه آگوست (حوالی مرداد و شهریور) به فروش خواهند رسید. مدل پایه با ۶ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی، ۱۴٬۵۰۰ روپیه (حدود ۱۷۵ دلار) قیمت دارد، در حالی که گوشی HMD Crest Max با ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی با قیمت ۱۶٬۵۰۰ روپیه (تقریباً ۱۹۵ دلار) روانه‌ی بازار می‌شود.

منبع: GSMArena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *