جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.
شیائومی از دو گوشی اقتصادی پوکو F6 و F6 پرو رونمایی کرد

پوکو F6 و پوکو F6 پرو معرفی شدند؛ شبه پرچمداران مدعی!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

پوکو F5 و پوکو F5 پرو در میان پرطرفدارترین گوشی‌های میان‌رده‌ی سال گذشته حضور پررنگی داشتند و این محبوبیت گسترده بیش از هر چیزی به عملکرد و مشخصات چشمگیر آن‌ها نسبت به برچسب قیمتی تعیین‌شده توسط شیائومی برمی‌گشت. اکنون نوبت معرفی جانشین‌های این دو گوشی رسیده است و شیائومی با رونمایی از دو گوشی پوکو F6 و F6 پرو، قصد دارد تا رقبای جدیدی را به بازار میان‌رده‌ها و شبه‌پرچمدران معرفی کند. برای آشنایی با مشخصات گوشی‌های اقتصادی جدید برند پوکو، در ادامه با اِروتِک همراه باشید.

مشخصات پوکو F6

گوشی پوکو F6 شیائومی به تراشه‌ی در سطح پرچم‌دار اسنپدراگون 8s نسل 3 مجهز شده است. این چیپست ساخته‌شده با فناوری ۴ نانومتری TSMC، از هسته‌های جدید Cortex-X4 و پردازنده‌ی گرافیکی Adreno 725 بهره می‌گیرد تا عملکرد کلی بهبودیافته‌ای را نسبت به تراشه‌ی اسنپدراگون 7 پلاس نسل 2 در گوشی پوکو F5 ارائه دهد.

شیائومی از دو گوشی اقتصادی پوکو F6 و F6 پرو رونمایی کرد

کانفیگ پایه‌‎ی پوکو F6 همچنان شامل ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی می‌شود، اما شیائومی امسال یک نسخه‌ی مجهز به ۱۲ گیگابایت رم LPDDR5X و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی UFS 4.0 را نیز برای گوشی اقتصادی خود در نظر گرفته است.

شیائومی از دو گوشی اقتصادی پوکو F6 و F6 پرو رونمایی کرد

نمایشگر پوکو F5 از نظر دقت و کیفیت رنگ در سطح بسیار خوبی قرار داشت و رزولوشن +1080p آن قابل قبول بود، اما پوکو F6 اکنون با صفحه‌نمایش 1.5K خود (در محدوده‌ی +1200p) تغییر جالب‌توجهی را در این زمینه به نمایش خواهد گذاشت. پوکو F6 از یک نمایشگر ۶٫۶۷ اینچی اولد با نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی، پوشش ۱۰۰ درصدی گستره‌ی رنگی DCI-P3 و فناوری دالبی ویژن استفاده می‌کند. این صفحه‌نمایش در حالت حداکثر روشنایی به ۱٬۲۰۰ نیت دست می‌یابد اما در بالاترین حالت خود به ۲٬۴۰۰ نیت نیز می‌رسد. نمایشگر این گوشی همچنین از تنظیم نور به روش PWM با فرکانس بالای ۱۹۲۰ هرتز کمک می‌گیرد.

مقاومت و جان‌سخت بودن از زمینه‌های دیگری است که پوکو F5 در آن صرفاً قابل “قبول عمل” می‌کرد. با این حال، گوشی پوکو F6 با کسب گواهی IP64 (نسبت به گواهی IP53 پوکو F5) و استفاده از محافظ گوریلا ویکتوس (به‌جای گوریلا گلس ۵ پوکو F5)، از این نظر گوشی مقاوم‌تری را وعده می‌دهد.

یکی از جنبه‌هایی که در این گوشی میان‌رده از اهمیت کمتری برای شیائومی برخوردار بوده، سیستم دوربین پوکو F6 است. دوربین اصلی این گوشی از حسگر ۵۰ مگاپیکسلی IMX882 سونی با پیکسل‌های ۰٫۷ میکرومتری و لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS) استفاده می‌کند. در حالی که دوربین ۸ مگاپیکسلی این گوشی فرقی با مدل سال گذشته نکرده است و دوربین سلفی نیز ارتقاء کوچکی را از سنسور ۱۶ مگاپیکسلی به ۲۰ مگاپیکسلی تجربه می‌کند.

شیائومی از دو گوشی اقتصادی پوکو F6 و F6 پرو رونمایی کرد

همانند پوکو F5، میان‌رده‌‎ی جدید شیائومی هم بلندگوهای استریو دارد، اما متأسفانه امسال خبری از جک ۳٫۵ میلی‌متری هدفون نیست. از سایر ویژگی‌های ارتباطی باید به پشتیبانی از فناوری NFC و فرستنده‌ی مادون قرمز اشاره کرد. پوکو F6 همچنین دارای یک باتری ۵٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با شارژ سیمی ۹۰ واتی است.

مشخصات پوکو F6 پرو

گوشی پوکو F6 پرو نسبت به مدل استاندارد از قطعات بهتری بهره می‌برد و چند مزیت قابل‌توجه در مقایسه با پوکو F6 ارائه می‌دهد. شیائومی این گوشی را به تراشه‌ی اسنپدراگون 8 نسل 2 مجهز کرده است که اگرچه یک نسل قدیمی‌تر از تراشه‌ی اسنپدراگون 8s پوکو F6 استاندارد محسوب می‌شود، اما پردازنده‌ی گرافیکی بهتر و سرعت کلاک بالاتری دارد که رقابتی بودن پردازنده‌ی مرکزی آن را همچنان حفظ می‌کند. باید یادآور شد که گوشی پوکو F5 پرو از تراشه‌ی قدیمی‌تر اسنپدراگون 8 پلاس نسل 1 برخوردار بود و شیائومی ارتقاء مناسبی را برای گوشی اقتصادی جدید خود لحاظ کرده است.

شیائومی از دو گوشی اقتصادی پو‌کو‌‌ اف 6 و اف 6 پرو رونمایی کرد

این گوشی در سه کانفیگ مختلف با حداکثر ۱۶ گیگابایت رم LPDD5X و ۱ ترابایت حافظه‌ی UFS 4.0 راهی بازار می‌شود. ارتقاء دیگری که در F6 پرو به چشم می‌آید، صفحه‌نمایش ۶٫۶۷ اینچی اولد آن با رزولوشن +1440p، حداکثر روشنایی ۴٬۰۰۰ نیت، پشتیبانی از رنگ‌های ۱۲ بیتی و تنظیم نور به روش PWM با فرکانس ۳٬۸۴۰ هرتز است.

شیائومی از دو گوشی اقتصادی پو‌کو‌‌ اف 6 و اف 6 پرو رونمایی کرد

پوکو F6 پرو از یک باتری ۵٬۰۰۰ میلی‌آمپرساعتی با فناوری شارژ سریع ۱۲۰ واتی استفاده می‌کند (هر دو مدل پوکو با شارژر مناسب درون جعبه به فروش می‌رسند). برای شارژ کامل این باتری تنها باید ۱۹ دقیقه صبر کنید، اما قابلیت شارژ بی‌سیم از F6 پرو حذف شده است. برای مقایسه، گوشی F5 پرو از یک باتری ۵٬۱۶۰ میلی‌آمپرساعتی با شارژ سیمی ۶۷ واتی و شارژ بی‌سیم ۳۰ واتی بهره می‌گرفت.

شیائومی از دو گوشی اقتصادی پو‌کو‌‌ اف 6 و اف 6 پرو رونمایی کرد

دوربین پوکو F6 پرو هم نسبت به مدل سال گذشته با ارتقاء خوبی مواجه بوده است اما اگر دوربین برای شما اولویت دارد، احتمالاً از این گوشی چندان راضی نخواهید بود. دوربین اصلی پوکو F6 پرو از یک حسگر ۵۰ مگاپیکسلی با پیکسل‌های بزرگ‌تر ۱٫۰ میکرومتری (نسبت به حسگر ۶۴ مگاپیکسلی ۰٫۷ میکرومتری مدل قبلی) و دیافراگم روشن‌تر f/1.6 (نسبت به f/1.8) همراه با لرزشگیر اپتیکال تصویر (OIS) استفاده می‌کند. دوربین فوق‌عریض همچنان یک واحد ۸ مگاپیکسلی معمولی محسوب می‌شود و لنز تله‌فوتو برای این گوشی در نظر گرفته نشده است. دوربین سلفی پوکو F6 پرو هم یک سنسور ۱۶ مگاپیکسلی دارد.

شیائومی از دو گوشی اقتصادی پو‌کو‌‌ اف 6 و اف 6 پرو رونمایی کرد

پوکو F6 در حال حاضر با قیمت پایه‌ی ۳۸۰ دلار برای مدل پایه (مجهز به ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی) به فروش می‌رسد، در حالی که کانفیگ دوم این گوشی با ۱۲ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی ۴۳۰ دلار قیمت دارد.

پوکو F6 پرو نیز هم‌اکنون با قیمت پایه‌ی ۵۰۰ دلار برای مدل مجهز به ۱۲ گیگابایت رم با ۲۵۶ گیگابایت حافظه‌ی داخلی، قیمت ۵۵۰ دلار برای کانفیگ ۱۲ گیگابایت رم با ۵۱۲ گیگابایت فضای ذخیره‌سازی و قیمت ۶۳۰ دلار برای مدل ۱۶ گیگابایت رم و ۱ ترابایت حافظه‌ی داخلی فروخته می‌شود.

منبع: GSMArena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *