Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

هواوی احتمالاً گوشی تاشو جدیدی با قابلیت سه بار تاشدن را امسال عرضه خواهد کرد

هواوی احتمالاً یک گوشی تاشو جدید با قابلیت سه بار تاشدن را امسال عرضه خواهد کرد

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

کمپانی هواوی اخیراً پتنتی از یک گوشی هوشمند با صفحه‌نمایش تاشو سه‌گانه (Tri-fold) را ثبت کرده است. همچنان زمان رونمایی از این گوشی تاشو جدید مشخص نیست، اما این پتنت جزئیات جالب‌توجهی درباره‌ی طراحی این گوشی را ارائه می‌دهد. طبق شایعات، گوشی تاشو هواوی با قابلیت سه بار تاشدن تا پایان سال جاری میلادی راهی بازار خواهد شد.

سامسونگ پیش از این از گوشی تاشو خود با قابلیتی مشابه در رویداد CES رونمایی کرد اما آن را برای خرید در دسترس قرار نداد. با این وجود، ممکن است هر دو کمپانی هواوی و سامسونگ گوشی‌های تاشو خود با صفحه‌نمایش سه‌گانه را در سال ۲۰۲۴ عرضه کنند.

هواوی احتمالاً گوشی تاشو جدیدی با قابلیت سه بار تاشدن را امسال عرضه خواهد کرد

سایت ITHome به‎‌تازگی پتنت هواوی را به اشتراک گذاشته است و به نظر می‌رسد این گوشی در حالت تاشدن شکل «Z» به خود می‌گیرد و از دو لولای متفاوت برخوردار است. یکی از کاربردی‌ترین جنبه‌های چنین دستگاهی این است که صفحه‌نمایش متصل به لولای دوم می‌تواند به سمت بیرون تا شود و این امکان را فراهم کند که قسمت سوم صفحه به‌عنوان یک صفحه‌نمایش کامل در هنگام تا شدن دستگاه مورداستفاده قرار بگیرد. اگرچه گوشی‌های تاشونده به خارج نیز هم‌اکنون دارای صفحه‌نمایش بیرونی هستند، اما دوربین‌های پشتی وقفه‌ی چشمگیری در صفحه ایجاد می‌کنند.

همچنین مطالعه کنید
گوشی های سری X7 اوپو از ارتباطات ماهواره ای پشتیبانی خواهند کرد

هواوی احتمالاً گوشی تاشو جدیدی با قابلیت سه بار تاشدن را امسال عرضه خواهد کرد

دستگاه‌های تاشو با قابلیت سه بار تاشدن تاکنون فرصت ورود به بازار را پیدا نکرده‌اند، اما به نظر می‌رسد بزرگترین چالش این دستگاه‌ها در طراحیشان نهفته باشد؛ چرا که دستگاه‌های دارای دو لولای متفاوت، از قطعات پیچیده و بسیار سنگینی تشکیل می‌شوند. با این وجود، هر قسمت از نمایشگر در پتنت هواوی ضخامت متفاوتی دارد که متعاقباً باید وزن کلی دستگاه را کاهش دهد.

اینکه آیا این گوشی به‌صورت عملی قابل استفاده خواهد بود و فرصت عرضه شدن را پیدا خواهد کرد یا خیر، هنوز مشخص نیست. تاکنون نیز هیچ شرکتی از گوشی تاشویی با قابلیت سه‌بار تاشدن رونمایی نکرده است. با وجود اینکه شایعات در حال حاضر قطعی نیستند و صحتشان تأیید نشده است، می‌توان انتظار داشت که برخی از کمپانی‌ها در سال جاری میلادی از گوشی‌های تاشو با طراحی مشابهی پرده بردارند.

منبع: Gizmochina

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>