جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

لیست ۱۰ گوشی برتر ماه نوامبر ۲۰۲۳ از نگاه بنچمارک آنتوتو

گوشی های برتر ماه نوامبر ۲۰۲۳ از نگاه بنچمارک آنتوتو مشخص شدند

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

مدتی است که نسل جدید گوشی‌های اندرویدی پرچمدار همراه با جدیدترین و قدرتمندترین پردازنده‌ها در دسترس قرار گرفته‌اند و حالا بنچمارک آنتوتو (AnTuTu) به صورت رسمی 10 گوشی برتر نوامبر سال 2023 میلادی را منتشر کرده تا با بهترین دستگاه‌هایی که در این ماه موفق به کسب رتبه‌های برتر این بنچمارک شده‌اند، آشنا شویم. با اینکه برخی از گوشی‌های هوشمند موجود در این لیست قابل پیش‌بینی بودند، اما شاهد چند غافلگیری جالب توجه نیز هستیم. در ادامه با اِروتِک همراه باشید تا نگاهی به لیست ۱۰ گوشی برتر ماه نوامبر ۲۰۲۳ از نظر آنتوتو بیندازیم.

لیست ۱۰ گوشی برتر آنتوتو (به‌ترتیب عملکرد) در ماه نوامبر ۲۰۲۳:

  1. گوشی رد مجیک ۹ پرو پلاس (اسنپ‌دراگون ۸ نسل ۳، ۱۶ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی): ۲,۱۸۸,۶۳۱
  2. گوشی ویوو X100 (دایمنسیتی ۹۳۰۰، ۱۶ گیگابایت رم و ۱ ترابایت حافظه‌ی داخلی): ۲,۱۸۴,۱۵۳
  3. گوشی iQOO 12 (اسنپ‌دراگون ۸ نسل ۳، ۱۶ گیگابایت رم و ۱ ترابایت حافظه‌ی داخلی): ۲,۱۷۴,۴۸۴
  4. گوشی iQOO 12 Pro (اسنپ‌دراگون ۸ نسل ۳، ۱۶ گیگابایت رم و ۱ ترابایت حافظه‌ی داخلی): ۲,۱۴۱,۰۰۴
  5. گوشی ویوو X100 پرو (دایمنسیتی ۹۳۰۰، ۱۶ گیگابایت رم و ۱ ترابایت حافظه‌ی داخلی): ۲,۱۰۹,۸۸۰
  6. گوشی شیائومی ۱۴ پرو (اسنپ‌دراگون ۸ نسل ۳، ۱۶ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی): ۲,۰۰۶,۸۶۱
  7. گوشی شیائومی ۱۴ (اسنپ‌دراگون ۸ نسل ۳، ۱۶ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی): ۲,۰۰۴,۲۶۳
  8. گوشی iQOO 11S (اسنپ‌دراگون ۸ نسل ۲، ۱۶ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی): ۱,۶۴۷,۷۵۶
  9. گوشی وان پلاس ایس ۲ پرو (اسنپ‌دراگون ۸ نسل ۲، ۲۴ گیگابایت رم و ۱ ترابایت حافظه‌ی داخلی): ۱,۶۴۲,۴۱۸
  10. گوشی ویوو X90 پرو پلاس (اسنپ‌دراگون ۸ نسل ۲، ۱۲ گیگابایت رم و ۵۱۲ گیگابایت حافظه‌ی داخلی): ۱,۶۲۹,۵۳۵

لیست ۱۰ گوشی برتر ماه نوامبر ۲۰۲۳ از نگاه بنچمارک آنتوتو

جای تعجبی ندارد که گوشی جدید رد مجیک ۹ پرو پلاس با امتیاز چشمگیر ۲,۱۸۸,۶۳۱ توانسته است مقام اول لیست ۱۰ گوشی برتر این ماه را کسب کند، چرا که تمرکز اصلی برند رد مجیک معطوف به عملکرد فنی است و بنچمارک آنتوتو نیز همواره بر همین اساس لیست خود را انتخاب می‌کند. این گوشی، از قوی‌ترین سیستم خنک‌کننده‌ی کل لیست بالا بهره می‌برد که قطعاً در افزایش کارآمدی رد مجیک ۹ پرو پلاس بی‌تأثیر نبوده و با کاهش میزان داغ شدن دستگاه، عملکرد بهینه‌تر و بهتری را فراهم کرده است.

اما غافلگیرانه‌ترین نکته‌ای که درباره‌ی این لیست وجود دارد، مربوط به قرارگیری گوشی ویوو X100 با تراشه‌ی دایمنسیتی ۹۳۰۰ در رتبه‌ی دوم است. اختلاف بین این گوشی و گوشی رد مجیک ۹ پلاس تنها حدود ۴۵۰۰ امتیاز می‌باشد که افراد آشنا با بنچمارک آنتوتو می‌دانند چقدر این تفاوت ناچیز محسوب می‌شود. با توجه به عملکرد تراشه‌ی دایمنسیتی ۹۳۰۰ برای گوشی ویوو X100 و توان کلی گوشی رد مجیک ۹ پرو پلاس مخصوصاً در بخش خنک‌کنندگی، می‌توان سناریویی را تصور کرد که این گوشی با یک نسخه دایمنسیتی 9300 نیز عرضه شود و همزمان جایگاه اول و دوم این لیست را ازآن خود کند!

در جایگاه سوم شاهد گوشی iQOO 12 هستیم که با امتیاز ۲,۱۷۴,۴۸۴، عملکرد قابل توجهی را به نمایش گذاشته است. برند iQOO نیز معروف به ساخت دستگاه‌های متمرکز بر عملکرد و به‌کارگیری سیستم‌های خنک‌کننده‌ی باکیفیت می‌باشد و جای تعجبی ندارد که محصول جدید این برند بتواند از نهایت پتانسیل‌های پردازنده‌اش بهره ببرد و با مشکلات داغ شدن دستگاه روبه‌رو نشود.

لیست ۱۰ گوشی برتر ماه نوامبر ۲۰۲۳ از نگاه بنچمارک آنتوتو

دو گوشی شیائومی ۱۴ و شیائومی ۱۴ پرو، که رتبه‌ی اول و دوم لیست ماه گذشته‌ی آنتوتو را به خود اختصاص داده بودند، در این ماه از ۲ میلیون امتیاز عبور کرده‌اند. علی‌رغم اینکه چنین عملکردی در واقع پیشرفت این دو گوشی نسبت به ماه قبلی را نشان می‌دهد، شیائومی ۱۴ پرو و شیائومی ۱۴ در این ماه به‌ترتیب به رتبه‌های ششم و هفتم لیست آنتوتو سقوط کرده‌اند. عملکرد ارتقایافته‌ی گوشی‌های جدید شیائومی احتمالاً مربوط به اصلاحاتی باشد که این کمپانی چینی از ماه گذشته تاکنون انجام داده و مشکلاتی که با رونمایی سریع از این دو گوشی به عنوان اولین دستگاه‌های مجهز به تراشه‌ی اسنپ‌دراگون ۸ نسل ۳ پیش آمده بود را حل کرده است. با این روند، می‌توانیم انتظار داشته باشیم که عملکرد هر دو گوشی طی روزهای آینده حتی از این امتیازات قابل توجه نیز بیشتر بهبود یابد.

۳ جایگاه آخر لیست آنتوتو برای این ماه به گوشی‌های iQOO 11S، وان پلاس ایس ۲ پرو و ویوو X90 پرو پلاس تعلق گرفته که هر ۳ مجهز به تراشه‌ی اسنپ‌دراگون ۸ نسل ۲ کوالکام هستند. از آن‌جایی که گوشی وان پلاس ۱۲ و بسیاری از گوشی‌های پرچمدار دیگر به‌زودی عرضه می‌شوند، می‌توان انتظار داشت که برخی از این دستگاه‌ها از لیست ماه بعدی آنتوتو حذف شده باشند.

حالا که داریم درباره‌ی وان پلاس ۱۲ صحبت می‌کنیم، باید گفت که این گوشی به‌تازگی در بنچمارک آنتوتو رؤیت شده و به امتیاز خیره‌کننده‌ی ۲,۳۳۳,۰۳۳ رسیده است؛ رقمی که بالاترین امتیاز ثبت‌شده در تاریخ بنچمارک آنتوتو به حساب می‌آید. با این حال، باید تا تاریخ ۵ دسامبر (۱۴ آذر) منتظر ماند و دید که این گوشی در زمینه‌ی ثبات عملکرد تا چه حد توانمند ظاهر خواهد شد.

منبع: Gizmochina

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *