Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

گوشی TCL 40 NxtPaper در نسخه‌های 4G و 5G رونمایی شد

گوشی TCL 40 NxtPaper در نسخه‌های 4G و 5G رونمایی شد

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

در سال‌های گذشته، شرکت TCL نمایشگر NxtPaper خود را به عنوان راه‌حلی برای نگرانی‌ها مربوط به “فشار احتمالی نمایشگرهای دیجیتال بر چشم کاربران” به جهانیان معرفی کرد. در ابتدا، این فناوری با تمرکز بر دو اصل “راحتی چشم” و “کاهش تابش نور خیره کننده” توسعه داده شد و پس از مدتی با اضافه شدن خصوصیت “مقاومت در برابر اثر انگشت” به تکامل رسید. علاوه بر این، فناوری NxtPaper قادر است تا رنگ‌های نمایش داده شده روی صفحه‌ نمایشگر را به صورت زنده و بسیار واقعی به چشمان کاربران برساند.

در اوایل سال جاری، TCL نسخه 2.0 فناوری نمایشگر NxtPaper را نیز به بازار عرضه کرد. با این حال، در حال حاضر تنها تعداد محدودی از محصولات، از جمله سه تبلت و یک لپ‌تاپ کانورتیبل (جمع‌شوند)، به این فناوری مجهز می‌باشند. حالا، TCL آماده است تا فناوری NxtPaper را نه تنها در یک، بلکه در دو گوشی به بازار گوشی‌های هوشمند معرفی نماید!

نسخه 4G گوشی TCL 40 NxtPaper

گوشی TCL 40 NxtPaper به یک صفحه‌نمایشگر ال سی دای 6.78 اینچی با نرخ به‌روز‌رسانی 90 هرتزی، وضوح +FHD و نسبت تصویر 20.5:9 مجهز می‌باشد. همچنین این صفحه‌نمایش به واسطه در‌برداشتن یک حالت ویژه به نام “e-reader” به رابط کاربری اجازه می‌دهد تا با فعال‌سازی حالت مقیاس خاکستری، به شرایط مطالعه کاربر روی دستگاه، به قدری بهبود و سهولت بخشد که چشمان کاربر خسته نشوند.

گوشی TCL 40 NxtPaper در نسخه‌های 4G و 5G رونمایی شد

علاوه بر این، کاربران قادرند تا با پرداخت هزینه‌ای جدا‌گانه برای کیف و قلم گوشی T-Pen از گوشی هوشمند TCL 40 NxtPaper به عنوان یک دفترچه یادداشت بهره ببرند و به آسانی در آن یاد‌داشت‌برداری کنند. به طور کلی، فناوری NxtPaper از چندین لایه تشکیل شده است که طراحی یکی از لایه‌ها به طور اختصاصی به منظور بهبود تجربه استفاده از قلم هوشمند و تداعی حسی واقعی‌تر برای کاربران، درست شبیه به استفاده از قلم و کاغذ واقعی، صورت گرفته شده است.

گوشی TCL 40 NxtPaper در نسخه‌های 4G و 5G رونمایی شد

از نظر عملکرد، گوشی TCL 40 NxtPaper از چیپست هلیو G88 مدیاتک قدرت می‌گیرد و به یک رم 8 گیگا‌بایتی، مجهز شده است. علاوه بر این، این گوشی فضای ذخیره‌سازی داخلی 256 گیگا‌بایتی را برای کاربران خود به ارمغان می‌آورد که می‌توان ظرفیت آن را با استفاده از کارت میکرو اس دی (microSD) ارتقاء و افزایش داد. ضمناً، در طراحی این گوشی از یک اسلات کارت سه گانه بهره گرفته شده است که به کاربران خود این امکان را می‌دهد که در صورت تمایل از دو سیم کارت و یک کارت microSD برای دست‌یابی به ذخیره‌سازی هر‌چه‌بیشتر استفاده نمایند. شایان ذکر است که گوشی TCL 40 NxtPaper قادر است تا از رم مجازی با ظرفیت 8 گیگا‌بایت، نیز پشتیبانی کند.

گوشی TCL 40 NxtPaper در نسخه‌های 4G و 5G رونمایی شد

از لحاظ تنظیمات دوربین، گوشی TCL 40 NxtPaper از یک دوربین اصلی سه گانه که شامل یک “ماژول اصلی 50 مگا‌پیکسلی” که با با یک سنسور 1/2.76 اینچی و پیکسل‌های 0.64 میکرو‌متری همراه می‌باشد، بهره می‌برد. این دوربین به واسطه قرار گرفتن در کنار یک دوربین فوق‌عریض 5 مگا‌پیکسلی قادر است تا زاویه دید عریضی (115 درجه) را برای کاربران به ارمغان بیاورد. همچنین، در این گوشی از یک ماژول ماکرو 2 مگا‌پیکسلی برای عکس‌های نزدیک نیز، بهره گرفته شده است. در دوربین جلویی (سلفی)، یک سنسور 32 مگا‌پیکسلی 1/3.45 اینچی و پیکسل‌های 0.65 میکرو‌متری به منظور ثبت عکس‌های سلفی با وضوح بالا تعبیه شده است. شایان ذکر است که هر دو دوربین اصلی و دوربین سلفی قادر به ضبط ویدیوهایی با کیفیت 1080p و سرعت 30 فریم بر ثانیه می‌باشند.

عملکرد گوشی TCL 40 NxtPaper تنها به “خواندن و یاد‌داشت‌برداری” محدود نمی‌شود. این گوشی هوشمند دارای بلندگوهای استریو مجهز به فناوری سه بعدی DTS Boom Sound می‌باشد که قادر است تجربه صوتی بهتری را برای کاربران به ارمغان آورد. علاوه بر این، یک جک هدفون 3.5 میلی‌متری نیز برای استفاده افرادی که اتصالات صوتی سیمی را به اتصالات بی‌سیم ترجیح می دهند در این گوشی تعبیه شده است.

از نظر شارژ باتری، گوشی TCL 40 NxtPaper از قابلیت شارژ سریع 33 واتی (با بهره‌گیری از فناوری USB-PD 3.0) پشتیبانی می‌کند. این گوشی با باتری 5010 میلی‌آمپر ساعتی خود قادر است تا تنها در عرض نیم ساعت به شارژ 50% برسد و برای شارژ کامل تنها به 100 دقیقه زمان نیاز است. توجه داشتید باشید که در صورت خریداری این گوشی، شارژر 33 واتی و کابل USB-C 2.0 (به منظور سهولت‌بخشی به فرآیندشارژ) نیز در جعبه آن وجود خواهند داشت.

نسخه 5G گوشی TCL 40 NxtPaper

همان‌طور که از نام این گوشی پیداست، نسخه 5G گوشی TCL 40 NxtPaper نیز از فناوری NxtPaper در راستای در‌نظر‌گیری راحتی چشم کاربر در حین کار کردن با گوشی بهره می‌برد. صفحه‌نمایش این مدل کمی کوچک‌تر از نسخی 4G است و در ابعاد 6.6 اینچی با وضوح +HD و نسبت تصویر 20:9؛ طراحی شده است. با این حال، نرخ به‌روز‌رسانی این مدل همان 90 هرتز می‌باشد و این نسخه نیز از قلم T-Pen پشتیبانی می‌کند. علاوه بر این، به لطف ویژگی استاندارد NxtPaper، میزان گرمی یا سردی رنگ نمایشگر به صورت خودکار با نور محیط تنظیم می‌شود.

همچنین مطالعه کنید
ویدیوی تعمیرپذیری (جداسازی و سرهم کردن) قطعات گوشی پیکسل 8 گوگل منتشر شد

گوشی TCL 40 NxtPaper در نسخه‌های 4G و 5G رونمایی شد

تمرکز اصلی این مدل بر “ارائه اتصالات نسل بعدی” با قیمتی مقرون به صرفه است. مدل 5G گوشی TCL 40 NxtPaper به چیپست دایمنسیتی 6020 مدیاتک مجهز می‌باشد و فضای ذخیره‌سازی 256 گیگا‌بایتی را به کاربران خود ارائه می‌دهد. این در حالی است که ظرفیت رم به 6 گیگا‌بایت کاهش یافته است، اما همچنان می‌توان به 6 گیگا‌بایت رم مجازی اضافی نیز دست یافت. در این مدل، اسلات دو کارته‌ای طراحی شده است که به واسطه آن، کاربران قادرند تا بنا به نیاز‌های خود از “دو سیم کارت به صورت همزمان” یا “یک سیم کارت و یک کارت میکرو اس‌دی (microSD)” بهره ببرند.
شایان ذکر است که هر دو مدل 4G و 5G گوشی TCL 40 NxtPaper همراه با سیستم‌عامل اندروید 13 و رابط کاربری NxtPaper عرضه می‌شوند. شرکت TCL برای هر دو گوشی، حداقل یک به‌روز‌رسانی سیستم عامل و به‌روزرسانی‌های امنیتی را به مدت حداقل دو سال تضمین می‌کند و امکان به‌روز‌رسانی‌های بیشتری نیز در آینده وجود دارد.
ظرفیت باتری نسخه 5G گوشی TCL 40 NxtPaper برابر با 5000 میلی‌آمپر ساعت است که از قابلیت شارژ 15 واتی پشتیبانی می‌کند. با این حال، در جعبه این مدل تنها یک کابل قرار دارد، بنابراین نیاز است که شارژر به صورت جدا‌گانه تهیه شود یا از شارژر‌های پیشین بهره گرفته شود.
از نظر تنظیمات دوربین، مدل 5G تنظیمات دوربین سه‌گانه، از جمله ماژول اصلی 50 مگاپیکسلی با سنسور 1/2.76 اینچی و پیکسل‌های 0.64 میکرومتری و دوربین ماکرو 2 مگا‌پیکسلی مدل 4G را حفظ می‌کند و از سنسور عمق 2 مگا‌پیکسلی نیز بهره خواهد برد. این در حالی است که، دوربین سلفی به سنسوری 8 مگا‌پیکسلی کاهش یافته است. علاوه بر این، هر دو دوربین اصلی و سلفی قادرند تا ویدیوهایی با کیفیت 1080p و با سرعت 30 فریم در ثانیه را ضبط کنند.
مدل 5G مانند مدل 4G، از حسگر اثر انگشت که در دکمه پاور ادغام شده است بهره می‌برد. با این حال، در این مدل، جک 3.5 میلی‌متری هدفون تعبیه نشده است و در آن تنها یک بلند‌گو، به کار گرفته شده است.

قیمت و زمان عرضه هر دو مدل گوشی TCL 40 NxtPaper

انتظار می‌رود که هر دو مدل گوشی TCL 40 NxtPaper و نسخه 5G گوشی TCL 40 NxtPaper در چند هفته آینده، به بازار عرضه شوند. قیمت گوشی TCL 40 NxtPaper در حدود 200 یورو اعلام شده است و بنا بر آن است که این گوشی، در ابتدا در ماه آینده در اختیار کاربران اروپایی قرار گیرد. با این حال، احتمال دارد که TCL برنامه‌هایی را به منظور گسترش عرضه جغرافیایی نسخه 4G گوشی TCL 40 NxtPaper در سایر مناطق جهان، در اواخر سال جاری، اعلام نماید.

از سوی دیگر، نسخه 5G گوشی TCL 40 NxtPaper با قیمت 250 یورو از ماه آبان (اکتبر) در کشور‌های قاره اروپا عرضه خواهد شد. TCL همچنین قصد دارد تا پایان سال 2023 این مدل را نیز در مناطق بیشتری در سراسر جهان و در دسترس علاقه‌مندان قرار دهد. با این حال، جزئیات زیادی در رابطه با برنامه‌های TCL برای عرضه این مدل، در دست نمی‌باشند. لازم به ذکر است که TCL در این رویداد از تبلت‌ها و عینک‌های واقعیت افزوده (AR) جدید خود نیز رونمایی کرده است که در مطلبی جدا‌گانه به بررسی این دو محصول خواهیم پرداخت. برای اطلاع از تازه‌ترین اخبار با اِروتِک همراه باشید.

منبع: Gsmarena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>