Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

موتورولا از موتو جی 14 رونمایی کرد

موتورولا از گوشی موتو جی 14 رونمایی کرد

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

در اوایل سال جاری میلادی، گوشی موتو جی 13 (Moto G13) همراه با صفحه نمایش +HD به بازار عرضه شد، اگر چه وضوح صفحه نمایشگر این گوشی ایده‌آل نبود، اما مدل‌های گران‌تری مانند “موتو جی 23 (Moto G23) و موتو جی 53 (Moto G53)” نیز دارای صفحه نمایش زیر 1080p بودند و انتخاب کاربرانی که به دنبال رزولوشن +FHD بودند، تنها به موتو جی 73 (Moto G73) محدود می‌شد. اما حالا موتورولا از جدید‌ترین گوشی خود با نام موتو جی 14 (Moto G14) با رزولوشن صفحه نمایش +FHD در کشور هند، رونمایی کرده است. برای اطلاع از جزئیات بیشتر با اِروتِک همراه باشید.

طراحی موتو جی 14 (Moto G14) با صفحه نمایشگر 6.5 اینچی IPS LCD و رزولوشن +FHD، به عنوان یک پیشرفت بسیار عالی برای موتورولا به شمار می‌آید. اگر‌چه، فرکانس به‌روز‌رسانی صفحه‌نمایشگر موتو جی 14، تنها 60 هرتز می‌باشد و نسبت به گوشی موتو G13 که دارای نرخ به‌روزسانی 90 هرتزی بود، کمتر است، اما این افت فرکانس، بها ارتقاء رزولوشن نمایشگر است و کاربران از آن استقبال خواهند کرد.

موتورولا از موتو جی 14 رونمایی کرد

این دستگاه به جای تراشه هلیو G85 مدیاتک، از چیپست Unisoc T616 (با فناوری تولید 12 نانومتری) قدرت می‌گیرد. این تراشه دارای دو هسته Cortex-A75 با سرعت کلاک 2.0 گیگاهرتزی و 6 هسته Cortex-A55 با سرعت کلاک 1.8 گیگاهرتزی ( مشابه با هلیو G85 از لحاظ ابعاد، هسته CPU و سرعت) می‌باشد. در بخش گرافیکی نیز Unisoc T616، از چیست Mali-G57 MP1 بهره می‌برد که کمی با پردازنده گرافیکی Mali-G52 MC2 گوشی جی 13، تفاوت دارد.

این گوشی از یک باتری 5000 میلی‌آمپر ساعتی تغذیه می‌کند و قادر است تا از پخش 94 ساعته موسیقی یا پخش 16 ساعتی فیلم پشتیبانی نماید. در بخش شارژ گوشی نیز، موتورولا G14 نسبت به سری G13 کمی ارتقاء یافته و قادر است علی‌رغم استفاده از شارژر 20 واتی در نظر گرفته شده برای این محصول، آن را با سرعت 15 وات شارژ نماید.

در گوشی موتو جی 14، علاوه بر پورت USB-C، از جک هدفون 3.5 میلی‌متری با پشتیبانی از رادیو FM نیز بهره گرفته شده است. همچنین کاربران قادرند تا با استفاده از بلندگو‌های استریویی مجهز به فناوری Dolby Atmos به موسیقی مورد علاقه خود گوش دهند.

همچنین مطالعه کنید
سری شیائومی 15 احتمالاً با تراشه اسنپدراگون 8 نسل 4 عرضه خواهد شد

سرگرمی‌های آفلاین نیز به لطف بهره‌گیری از اسلات کارت سه گانه در این گوشی که قادر است تا دو سیم کارت و یک میکرو اس دی (حداکثر 1 ترابایتی) را در خود جای دهد، برای کاربران فراهم می‌باشد. موتو G14 تنها با یک پیکر‌بندی (یعنی 4 گیگا‌بایت رم و 128 گیگا‌بایت فضای ذخیره‌سازی) و با سیستم‌عامل اندروید 13 به بازار عرضه خواهد شد.

پیکربندی دوربین موتو جی 14 نسبت به نسل قبلی تغییری نداشته و این گوشی به یک دوربین اصلی با سنسور 50 مگاپیکسلی Quad Pixel (با پیکسل‌های اصلی 0.64 میکرومتری که پس از ترکیب به 1.28 میکرومتر افزایش می‌یابد) و یک ماژول ماکرو مجهز می‌باشد. علاوه بر این، موتورولا G14 از یک دوربین سلفی 8 مگاپیکسلی در جلو (1.12 میکرومتری) نیز بهره می‌برد. لازم به ذکر است که، هر دو دوربین جلو و عقب دارای قابلیت فیلم‌برداری 1080p با سرعت 30 فریم بر ثانیه می‌باشند.

همچنین، گوشی جی 14 به واسطه دریافت گواهینامه IP52 در برابر آب و گرد و غبار مقاوم است و از حسگر اثرانگشت جانبی نیز بهره می‌برد. این گوشی در کشور هند و فعلاً در دو رنگ: “آبی آسمانی (Sky Blue)” و “خاکستری (Steel Gray)” به تولید می‌رسد. با استناد به اخبار پیشین، قرار است تا دو رنگ دیگر جی 14، یعنی بنفش روشن (Pale Lilac) و کرم (Butter Cream Vegan Leather)، نیز به زودی عرضه شوند.

موتورولا Moto G14 اکنون روی سایت فلیپ‌کارت در حال پیش‌سفارش است و در 8 آگوست (17 مرداد) با قیمت 122 دلار به دست کاربران خواهد رسید.

منبع: Gsmarena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>