Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

لپ تاپ قدرتمند لنوو لیجن 9i روانه بازار شد

لپ تاپ قدرتمند لنوو لیجن 9i روانه بازار شد

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

شهریورماه امسال بود که کمپانی چینی لنوو به‌صورت رسمی از لپ تاپ قدرتمند جدید خود با نام «Legion 9i» رونمایی کرد. مشخصات قابل‌توجه‌ لپ تاپ لنوو لیجن 9i شامل مواردی نظیر صفحه‌نمایش مینی LED با نرخ نوسازی بالا، سخت‌افزار قدرتمند و سیستم خنک‌کننده‌ی مایع می‌شود. اکنون کاربران می‌توانند به این لپ‌تاپ قدرتمند و گران‌قیمت دسترسی پیدا کند، محصولی که تنها گیمرهای حرفه‌ای را هدف قرار داده است. برای آشنایی بیشتر با لپ تاپ لنوو لیجن 9i و اطلاع از جزئیات قیمتی آن، با اِروتِک همراه باشید.

مشخصات لپ تاپ لنوو لیجن 9i

لپ‌تاپ قدرتمند لنوو لیجن 9i از یک نمایشگر ۱۶ اینچی مینی LED با حاشیه‌های باریک بهره‌مند است و رزولوشن 3.2K را با نرخ نوسازی ۱۶۵ هرتزی و زمان پاسخ‌دهی ۳ میلی‌ثانیه‌ای ارائه می‌دهد تا تصاویر روان را تضمین کند. حداکثر روشنایی این صفحه‌نمایش نیز ۱۲۰۰ نیت اعلام شده و لنوو لیجن 9i توانسته به گواهی VESA DisplayHDR 1000 دست یابد. در کنار این موارد، باید اشاره کرد که لپ‌تاپ پرچمدار لنوو از دالبی ویژن (Dolby Vision) و فناوری جی-سینک انویدیا (Nvidia G-Sync) هم پشتیبانی می‌کند.

بخش پشتی لپ‌تاپ لنوو لیجن 9i از پوشش کربنی و یک طرحی جذاب بهره می‌برد، صفحه‌کلید این دستگاه نیز از نور پس‌زمینه‌ی چشم‌نواز RGB و از ۸ سرپوش کلید سرامیکی قابل تعویض برخوردار است. از نظر صوتی هم این محصول به دو اسپیکر ۲ واتی Nahimic مجهز شده و یک وبکم با وضوح 1080p و یک شاتر الکترونیکی را ارائه می‌دهد.

لپ تاپ قدرتمند لنوو لیجن 9i روانه بازار شد

لپ‌تاپ پرچمدار لنوو از پردازنده‌ی نسل سیزدهم Core i9 اینتل استفاده می‌کند و امکان انتخاب بین کارت گرافیک‌های RTX 4090 GDDR6 با ۱۶ گیگابایت V-Ram و RTX 4080 GDDR6 با ۱۲ گیگابایت V-Ram در اختیار کاربران قرار گرفته است و همچنین تراشه‌ی هوش مصنوعی LA2 برای بهبود عملکرد در بین قطعات این لپ‌تاپ حضور دارد. علاوه‌بر این، بین دو نوع رم دو کاناله‌ی ۳۲ یا ۶۴ گیگابایتی DDR5 نیز می‌توان گزینه‌ی دلخواه خود را انتخاب کرد و تا سقف ۲ ترابایت از حافظه‌ی SSD بهره‌مند شد.

همچنین مطالعه کنید
اینفینیکس از نوت بوک های سری زیرو بوک 13 رونمایی کرد

برای اینکه لپ‌تاپ لنوو لیجن 9i بتواند از پس سخت‌افزار قدرتمندش بربیاید، لنوو این دستگاه را با همکاری کمپانی کولر مستر به یک سیستم خنک‌کننده‌ی مایع با نام لیجن کُلدفرانت (Legion Coldfront) مجهز کرده است. در کنار این سیستم، سه فنِ تنظیم‌شده با هوش مصنوعی و ۶٬۳۳۳ دریچه‌ی ریز برای دفع گرما در حین بازی‌های گرافیکی و سایر کارهای سنگین هم مورداستفاده قرار می‌گیرند.

انرژی لپ‌تاپ لنوو لیجن 9i با یک باتری ۹۹٫۹۹ وات‌ساعتی تأمین می‌شود و پشتیبانی این دستگاه از شارژ سریع باعث شده تا تنها در عرض ۳۰ دقیقه، شارژ این دستگاه از ۰ به ۷۰ درصد برسد. این لپ‌تاپ با یک آداپتور باریک ۳۳۰ واتی یا یک آداپتور تغذیه‌ی ۱۴۰ واتی USB-C عرضه می‌شود و درگاه‌ها و گزینه‌های اتصال فراوانی را در دست کاربران قرار می‌دهد. در پایان، شایان ذکر است که لپ‌تاپ قدرتمند لنوو لیجن 9i با سیستم‌عامل ویندوز 11 اجرا می‌شود.

این محصول به‌تازگی با قیمت نجومی ۴٬۴۹٬۹۹۰ روپیه (۴٬۳۹۹ دلار) روانه‌ی بازار کشور هند شده است و امکان خرید مستقیم آن از طریق سایت رسمی لنوو، فروشگاه‌های اختصاصی و فروشگاه‌های آنلاین و آفلاین معتبر نیز وجود دارد.

منبع: Gizmochina

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>