Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

لپ تاپ لنوو Legion 9i همراه با کارت گرافیک RTX 4090 انویدیا عرضه می‌شود

لپ‌تاپ لنوو Legion 9i همراه با کارت گرافیک RTX 4090 انویدیا عرضه می‌شود

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

به طور کلی، لپ‌تاپ‌های گیمینگ (مخصوص بازی) در ابعاد و اندازه‌های متنوعی طراحی می‌شوند. با این حال، اکثر این لپ‌تاپ‌ها به دلیل تجهیز به سخت‌افزار‌های قوی‌تر، به سیستم‌های خنک‌کننده بزرگ‌تری نیاز دارد که این مسئله می‌تواند بر افزایش وزن لپ‌تاپ و قابلیت حمل آن تاثیر‌گذار باشد. در حالی که تنها تعداد محدودی از لپ‌تاپ‌های گیمینگ، سیستم‌های خنک‌کننده مایع را آزمایش کرده‌اند، لنوو مدعی است که لپ‌تاپ لنوو Legion 9i جدید، اولین لپ‌تاپ 16 اینچی جهان با سیستم خنک‌کننده مایع کاملاً مستقل می‌باشد. برای آشنایی بیشتر با این لپتاپ گیمینگ با اِروتِک همراه باشید.

لپ تاپ لنوو Legion 9i همراه با کارت گرافیک RTX 4090 انویدیا عرضه می‌شود

لپ‌تاپ لنوو Legion 9i یک لپ‌تاپ گیمینگ رده بالا و حرفه‌ای است که از پردازنده نسل سیزدهم اینتل Core i9-13980HX، به همراه رم اور‌کلاک شده دو‌کاناله 32 یا 64 گیگا‌بایتی DDR5 بهره می‌برد. از نظر فضای ذخیره‌سازی، این لپ‌تاپ می‌تواند از هارد PCIe 4.0 NVMe SSD حداکثر 2 ترا‌بایتی پشتیبانی نماید. از لحاظ کارت‌گرافیک می‌توان این لپ‌تاپ را با نسخه لپ‌تاپ کارت‌گرافیک جی‌فورس RTX 4090 کمپانی انویدیا که با حافظه GDDR6 16 گیگا‌بایتی همراه است، پیکر‌بندی کرد. اگر‌چه، لنوو جزئیات بیشتری را در رابطه با سایر تنظیمات گرافیکی یا صفحه‌نمایش ارائه نکرده است؛ اما طبق اطلاعات منتشر شده، صفحه‌نمایش لپ‌تاپ لنوو Legion 9i یک پنل مینی ال ای دی 16 اینچی با رزولوشن 2000 در 3200 پیکسلی و نرخ به‌روز‌رسانی 165 هرتزی می‌باشد.

این لپ تاپ به یک باتری داخلی 99.99 وات ساعتی (که با سختی از قانون محدودیت حمل دستی TSA در ایالات متحده آمریکا، عبور کرده است) مجهز شده است. علاوه بر این، باتری لپ‌تاپ لنوو Legion 9i از قابلیت “شارژ فوق سریع” که قادر است تا تنها در 30 دقیقه، شارژ باتری را از 0 تا 70% برساند بهره‌مند می‌باشد. برای شارژ کردن باتری این لپ‌تاپ، می‌توان از دو روش استفاده کرد که در روش اول می‌توان لپ‌تاپ را تا 140 وات از طریق پورت‌های تاندر‌بولت (Thunderbolt) تا 140 وات شارژ کرد. در روش دوم می‌توان لپ‌تاپ را با استفاده از آداپتور برق DC با 330 وات کامل، شارژ نمود.

لپ تاپ لنوو Legion 9i همراه با کارت گرافیک RTX 4090 انویدیا عرضه می‌شود

یکی از شروط اصلی در هنگام طراحی یک لپ‌تاپ گیمینگ در ابعاد بزرگ، به حداکثر رساندن تعداد پورت‌ها و گزینه‌های اتصال است و لنوو دقیقاً از این سبک از طراحی در ساخت لپ‌تاپ لنوو Legion 9i بهره گرفته است. این لپ‌تاپ از طیف گسترده‌ای از پورت‌ها پشتیبانی می‌کند و قابلیت‌های اتصال متنوعی را به کاربران خود ارائه می‌دهد.

همچنین مطالعه کنید
ایسوس از سری جدید لپ تاپ اکسپرت بوک B3 رونمایی کرد

لپ‌تاپ لنوو لیجن 9i شامل دو کانکتور تاندر‌بولت 4 (Thunderbolt 4) است که هر یک از کانکتور‌ها به قابلیت‌های “Power Delivery ،DisplayPort 1.4 و USB 3.2” مجهز می‌باشند. علاوه بر این، این لپ‌تاپ از سه پورت USB 3.2 نسل 1 ( دو پورت تایپ A و یک پورت تایپ C) بهره خواهد برد. سایر گزینه‌های اتصالات سیمی لپ‌تاپ لنوو Legion 9i شام پشتیبانی از “اتصال اترنت RJ45، جک هدفون ترکیبی، HDMI 2.0، درگاه‌ برق DC و کارت‌خوان SD” است. از نظر اتصالات بی‌سیم، این لپ‌تاپ، به وای‌فای 7 اینتل و بلوتوث 5.1 مجهز می‌باشد.

شاید بتوان بر‌جسته‌ترین ویژگی لپ‌تاپ لنوو Legion 9i را سیستم خنک‌کننده مایع یکپارچه آن که در یک تلاش مشترک با کول‌مستر (Cooler Master) طراحی شده است، در نظر گرفت. این نوآوری، به لپ‌تاپ اجازه می‌دهد تا با TDP (قدرت طراحی حرارتی) 230 واتی عملکرد خود را ارائه دهد و در عین حال وزن نسبتاً سبک خود را (در حدود 2.56 کیلو‌گرم) حفظ نماید. سیستم خنک‌کننده مایع این لپ‌تاپ تنها در زمانی که دمای GPU به 84 درجه سانتیگراد برسد، به منظور اطمینان حاصل کردن از بهره‌وری (راندمان) بهینه انرژی؛ فعال می‌شود. همچنین، مهندسان لنوو به منظور جبران وزن اضافی سیستم خنک کننده مایع، از یک پوشش منحصر به فرد A ساخته شده از جنس تراشه‌های کربن مصنوعی بهره گرفتند. در این فرآیند ابتکاری، هر یک از مدل‌های لپ‌تاپ لنوو Legion 9i از الگوی تراشه کربن مصنوعی A منحصر به فرد و متمایز از سایر مدل‌ها بهره می‌برند.

لپ تاپ لنوو Legion 9i همراه با کارت گرافیک RTX 4090 انویدیا عرضه می‌شود

قیمت اولیه لپ‌تاپ لنوو لیجن 9i در حدود 4399 دلار تعیین شده است و انتظار می‌رود که این لپ‌تاپ در ماه اکتبر 2023 ( آبان یا آذر ماه امسال) به بازار عرضه شود. توجه داشته باشید که ممکن است که این پیکر‌‌بندی اولیه دچار برخی تغییرات شود و مدل پایه لپ‌تاپ، شامل کارت گرافیک RTX 4090 یا صفحه‌نمایش با بالاترین کیفیت ممکن نباشد.

منبع: HowToGeek

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>