جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

کوالکام از تراشه اسنپدراگون 4s نسل 2 رونمایی کرد

کوالکام از تراشه اسنپدراگون 4s نسل 2 رونمایی کرد

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

کوالکام امروز در رویداد «Snapdragon for India» از تراشه‌ی 5G اقتصادی جدیدی رونمایی خواهد کرد برای آشنایی با اسنپدراگون 4s نسل 2، نسخه‌ی ارزان‌تر و ضعیف‌تر تراشه‌ی اسنپدراگون 4 نسل 2 که سال گذشته رونمایی شده بود، با اِروتِک همراه باشید.

اسنپدراگون 4s نسل 2 همچنان یک تراشه‌ی ۴ نانومتری با پردازنده‌ی مرکزی هشت‌هسته‌ای (دو هسته‌ی Cortex-A78 همراه با شش هسته‌ی Cortex-A55) است که ۲۰۰ مگاهرتز سرعت کلاک کمتری نسبت به اسنپدراگون 4 نسل 2 دارد. پردازنده‌ی گرافیکی این تراشه نیز ظاهراً کمی ضعیف‌تر از مدل اصلی خواهد بود. اسنپدراگون 4S نسل 2 همچنین تنها از رم قدیمی‌تر LPDDR4x با حداکثر سرعت ۲٬۱۳۳ مگاهرتز پشتیبانی می‌کند، این در حالی است که اسنپدراگون 4 نسل 2 می‌تواند از رم LPDDR5x با حداکثر سرعت ۳٬۲۰۰ مگاهرتز بهره ببرد. تراشه‌ی جدید کوالکام از نظر عملکرد فنی میان اسنپدراگون 4 نسل 1 و اسنپدراگون 4 نسل 2 فعلی قرار می‌گیرد، اما کم‌مصرف‌تر و کارآمدتر از تراشه‌ی نسل 1 خواهد بود.

مشخصات تراشه اسنپدراگون 4s نسل 2 کوالکام فاش شد

یکی از تغییرات قابل توجه‌ی دیگر این تراشه نسبت به مدل اصلی، محدود بودن پشتیبانی آن به حداکثر نرخ نوسازی ۹۰ هرتز در رزولوشن +FHD است. اسنپدراگون 4s نسل ۲ برای تجهیز گوشی‌های ارزان‌تر طراحی شده است و این گوشی‌ها یا نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتز را با رزولوشن +HD ارائه خواهند داد یا قادر به ارائه‌ی رزولوشن بالاتر +FHD با نرخ نوسازی ۹۰ هرتز خواهند بود. پردازشگر سیگنال تصویر دوگانه (ISP) اسنپدراگون 4s نسل 2 نیز دیگر امکان پشتیبانی از سنسورهای ۱۰۸ مگاپیکسلی را ندارد و گوشی‌های مجهز به این تراشه باید از دوربین‌های ۵۰ یا ۶۴ مگاپیکسلی استفاده کنند.

مشخصات تراشه اسنپدراگون 4s نسل 2 کوالکام فاش شد

اسنپدراگون 4s نسل 2 یک چیپست 5G مقرون‌به‌صرفه به شمار می‌رود، اما سرعت اتصال Downlink آن در مقایسه با مدل اصلی از ۲٫۵ گیگابیت بر ثانیه به ۱ گیگابیت بر ثانیه کاهش یافته است. این تراشه همچنین از استانداردهای قدیمی‌تر وای‌فای 5 (ac) و بلوتوث ۵٫۱ پشتیبانی می‌کند، اما این موضوع برای اسنپدراگون 4 نسل 2 صادق بود و نمی‌توان انتظار بیشتری از تراشه‌های سری 4 داشت.

از ویژگی‌های دیگر این تراشه‌ی اقتصادی جدید می‌توان به قابلیت دریافت فرکانس دوگانه جهت موقعیت‌یابی جهانی، پخش موسیقی با کیفیت ۹۶ کیلوهرتز و پشتیبانی از سیستم لرزش‌گیر الکترونیکی (EIS) و کاهش نویز چند فریمی اشاره کرد.

مشخصات تراشه اسنپدراگون 4s نسل 2 کوالکام فاش شد

منبع: GSMArena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *