Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

لکسار کارت حافظه نانو 512 گیگابایتی را برای گوشی‌های هواوی معرفی کرد

لکسار کارت حافظه نانو 512 گیگابایتی را برای گوشی های هواوی معرفی کرد

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

در اکتبر 2018، هواوی فرمت کارت حافظه اختصاصی خود را به نام “حافظه نانو (NM)” به بازار معرفی کرد. در طی 5 سال گذشته، هواوی از این فرمت حافظه در اغلب دستگاه‌های خود استفاده کرده است. با این حال، به دلیل عدم سازگاری استاندارد کارت حافظه نانو با دستگاه‌های سایر برندها، تاکنون این فرمت نتوانسته بود تا توجه سایر سازندگان را به خود جلب کند.

لکسار کارت حافظه نانو 512 گیگابایتی را برای گوشی‌های هواوی عرضه می‌کند

علی‌رغم تمامی مشکلات، به نظر می‌رسد که به تازگی، میزان تقاضا برای خرید کارت حافظه نانو هواوی افزایش یافته است. در همین راستا، برند لکسار (تولید کننده معروف کارت‌های حافظه) تصمیم گرفته است تا با پشتیبانی از فرمت کارت NM، کارت حافظه نانو جدیدی با ظرفیت 512 گیگابایت را به بازار عرضه نماید. پیش از این، بیشترین میزان از ظرفیت کارت حافظه NM تنها 256 گیگابایت بود.

به طور کلی ابعاد کارت NM یک سوم کوچک‌تر از کارت‌های میکرو اس دی (micro SD) است و به دلیل ابعاد کوچک خود قادر است تا در یک اسلات نانو (مشابه با اسلات سیم کارت) تعبیه شود. با توجه به مزایای این فرمت از کارت حافظه، به نظر می‌رسد که عدم توجه سایر شرکت‌ها به به‌کارگیری از این فرمت حافظه تنها به دلیل “طراحی پیچیده‌تر، عدم سازگاری با سایر سخت‌افزار‌ها، مشکلات فنی و افزایش میزان هزینه‌های ساخت” بوده است.

همچنین مطالعه کنید
شیائومی از دسک لامپ 2 با رابط کاربری HyperOS رونمایی کرد!

لکسار کارت NM 512 گیگابایتی را برای گوشی‌های هواوی عرضه می‌کند

علاوه بر این در سال‌های اخیر، غول‌های فناوری سعی کرده‌اند تا با بازاریابی مناسب، کاربران را به سمت بهره‌گیری از فضاهای ابری شخصی سوق دهند و آنان را در اکوسیستم شرکت خود حفظ کنند. به عنوان مثال شرکت گوگل “Google Drive”، شرکت اپل “iCloud”، شرکت سامسونگ “Samsung Cloud”، شرکت شیائومی “Mi Cloud” را به عنوان فضای ذخیره‌سازی ابری به کاربران خود پیشنهاد می‌دهند.

کارت حافظه نانو لکسار از پروتکل eMMC 5.1 پشتیبانی می‌کند و سرعت خواندن 90 مگابایت بر ثانیه و سرعت نوشتن تا 85 مگابایت بر ثانیه را برای کاربران خود به ارمغان می‌آورد. اگرچه این میزان از سرعت ممکن است که به پای گزینه‌های ذخیره‌سازی داخلی فعلی نرسد، اما همچنان برای فیلم‌برداری با وضوح 4K در گوشی‌های هوشمند هواوی کافی است.

لکسار کارت NM 512 گیگابایتی را برای گوشی‌های هواوی عرضه می‌کند

در حال حاضر، کارت حافظه نانو جدید لکسار برای خرید آنلاین در دسترس قرار نگرفته است. با این حال، بر اساس قیمت کارت NM با ظرفیت 256 گیگابایتی (بین 50 تا 80 دلار) پیش‌بینی می‌شود که کارت حافظه NM جدید با ظرفیت 512 گیگابایتی با قیمتی بیش از 100 دلار به فروش برسد.

منبع: Gsmarena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>