جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

متا مهر لغو را بر روی پروژه توسعه هدست واقعیت مجازی La Jolla کوبید!

متا مهر لغو را بر روی پروژه توسعه هدست واقعیت مجازی La Jolla کوبید!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

با توجه به گزارشات اخیر به نظر می‌رسد کمپانی متا پروژه توسعه هدست واقعیت مجازی خود با نام رمز «La Jolla» که انتظار می‌رفت اصلی‌ترین رقیب هدست ویژن پرو اپل باشد را متوقف و لغو کرده است! این در حالی است که متا فرآیند توسعه این محصول را از نوامبر سال گذشته آغاز کرد و پیش‌بینی می‌شد این هدست در سال 2027 رونمایی شود. ظاهراً دلیل لغو این پروژه به مباحث «مالی» مرتبط است چرا که نمایشگرهای میکرو اولد (MicroOLED) در نظر گرفته شده برای این هدست، به طرز قابل‌توجهی برچسب قیمتی نهایی محصول (که متا تمایل داشت کمتر از 1000 دلار باشد) را افزایش می‌دهند!

این تصمیم در شرایطی توسط متا اتخاذ شده که هدست واقعی مجازی اپل ویژن پرو با برچسب قیمتی «3500 دلاری» نیز موفقیت چندان چشمگیری نداشت و حتی اپل که به عنوان یکی از موفق‌ترین برندها در فروش کالاهای گران‌قیمت به شمار می‌آید، نیز نتوانست این هدست را به یکی از پرفروش‌ترین محصولات خود بدل کند! از این رو اتخاذ این تصمیم از سوی متا کمی عاقلانه به نظر می‌رسد، چرا که اپل با طی کردن این مسیر نشان داد که در بازار فعلی هدست‌های واقعیت مجازی تقاضای درخوری برای محصولاتی با این سبک از برچسب‌های قیمتی وجود ندارد!

متا مهر لغو را بر روی پروژه توسعه هدست واقعیت مجازی La Jolla کوبید!

اندرو باسورث (Andrew Bosworth، مدیر ارشد فناوری متا) با اشاره به اخبار مبنی بر لغو پروژه توسعه هدست واقعیت مجازی La Jolla اظهار کرد:

ما در متا همواره با طیف گسترده‌ای از پروتوتایپ‌ها سر و کار داریم، اما تمامی این نمونه‌های اولیه را به تولید نهایی نمی‌رسانیم. در این پروسه برخی از پروتوتایپ‌ها به محصول نهایی بدل شده و برخی دیگر به کنار گذاشته می‌شوند. از این رو این گونه از تصمیمات به‌صورت مداوم اتخاذ می‌شوند. با این حال برخی از افراد با دامن زدن به شایعات، از ترسیم تصویر واقعی پرهیخته و ماهیت واقعی و پشت‌پرده تصمیم اتخاذشده را بیان نمی‌کنند.

در نهایت در حالیکه ممکن است متا به پروژه توسعه هدست واقعیت مجازی La Jolla خاتمه داده باشد، اما به نظر می‌رسد این کمپانی در حال حاضر تمرکز خود را بر روی یک هدست واقعیت مجازی ارزان‌قیمت‌تر با نام رمز «Ventura» قرار داده و احتمال دارد که از آن تا پیش از پایان سال جاری میلادی (حدود 3 ماه دیگر) رونمایی کند. همچنین انتظار می‌رود این کمپانی عینک‌های واقعیت افزوده جدید خود را در ماه آینده معرفی کند. این در حالی است که پیش‌بینی می‌شود عرضه هدست متا کوئست 4 به سال 2026 میلادی موکول شود.

منبع: Gsmarena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *