جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

سامسونگ از ساعت های هوشمند گلکسی واچ 7 و گلکسی واچ اولترا رونمایی کرد

سامسونگ از ساعت های هوشمند گلکسی واچ 7 و گلکسی واچ اولترا رونمایی کرد

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

حلقه‌ی هوشمند گلکسی رینگ، تنها گجت پوشیدنی جدیدی نبود که سامسونگ در جریان رویداد گلکسی آنپکد از مشخصات و ویژگی‌های آن پرده برداشت. این غول فناوری از نسل جدید ساعت‌های هوشمند خود، گلکسی واچ 7 و گلکسی واچ اولترا نیز رونمایی کرد. برای آشنایی بیشتر با هر دو گجت پوشیدنی جدید سامسونگ، با اِروتِک همراه باشید.

گلکسی واچ اولترا در یک اندازه‌ی ۴۷ میلی‌متری عرضه می‌شود، در حالیکه گلکسی واچ 7 با دو گزینه‌ی ۴۰ و ۴۴ میلی‌متری به بازار می‌آید. گلکسی واچ اولترا، پاسخ سامسونگ به سری ساعت‌های هوشمند اپل واچ اولترا است و اشتراکات زیادی با این سری دارد؛ ساعت هوشمند موردبحث طراحی مستطیلی‌شکلی را به نمایش می‌گذارد که یک صفحه و قاب ساعت دایره‌ای‌ را در خود جای داده است. سه دکمه در کنار گلکسی واچ اولترا تعبیه شده‌اند که دکمه‌ی وسطی (Quick Button) عملکردهای اضافی و بیشتری را ارائه می‌دهد.

ساعت هوشمند گلکسی واچ اولترا سامسونگ در یک اندازه‌ی ۴۷ میلی‌متری با صفحه‌نمایش ۱٫۵ اینچی سوپر امولد (با رزولوشن ۴۸۰ در ۴۸۰ پیکسل و حداکثر روشنایی ۳٬۰۰۰ نیت) عرضه خواهد شد. صفحه‌نمایش این گجت پوشیدنی با یک لایه‌ی کریستال یاقوت کبود محافظت می‌شود و کاربران نیازی به نگرانی بابت خراش افتادن نمایشگر ساعت هوشمند خود ندارند. بدنه‌ی گلکسی واچ اولترا نیز از جنس تیتانیوم درجه‌ی ۴ و وزن آن ۶۰٫۵ گرم است.

سامسونگ از ساعت های هوشمند گلکسی واچ 7 و گلکسی واچ اولترا رونمایی کرد

گلکسی واچ اولترا به‌لطف کسب استانداردهای 10ATM ،IP68 و MIL-STD-810H برای مقاومت در برابر آب، گردوغبار و ضربه، گجت پوشیدنی مقاوم و جان‌سختی محسوب می‌شود. این محصول همچنین می‌تواند دمای بین ۵۵+ تا ۲۰- درجه‌ی سانتیگراد را به‌راحتی تحمل کند و در ارتفاع ۹٬۰۰۰ متری از سطح دریا و تا ۵۰۰- متری زیر آب دوام بیاورد.

انرژی این ساعت توسط یک باتری ۵۹۰ میلی‌آمپرساعتی تأمین می‌شود که مشابه باتری گلکسی واچ 5 پرو است. گلکسی واچ اولترا لقب طولانی‌ترین عمر باتری در سری ساعت‌های هوشمند گلکسی سامسونگ را به دوش می‌کشد و می‌تواند تا ۱۰۰ ساعت در حالت Power Saving و ۴۸ ساعت در حالت Exercise Power Saving مورداستفاده قرار بگیرد.

سامسونگ از ساعت های هوشمند گلکسی واچ 7 و گلکسی واچ اولترا رونمایی کرد

سامسونگ گلکسی واچ اولترا را به تراشه‌ی ۳ نانومتری جدید اگزینوس W1000 با ۳ برابر پردازنده‌ی مرکزی سریع‌تر از اگزینوس W930، همراه با ۲ گیگابایت رم مجهز کرده است. طبق ادعاهای سامسونگ، این تراشه‌ی جدید ۳۰ درصد کارآمدتر و کم‌مصرف‌تر از نسل قبلی خواهد بود. ساعت هوشمند جدید سامسونگ همچنین سرانجام از GPS دو فرکانسه برای ارائه‌ی ردیابی دقیق‌تر، حتی در محیط‌های شهری متراکم، برخوردار شده است.

این گجت پوشیدنی می‌تواند بر ۱۰۰ ورزش و تمرین چند دوره‌ای نظارت کند. گلکسی واچ اولترا همچنین از شاخص FTP، یک معیار متمرکز بر دوچرخه و حداکثر قدرت دوچرخه‌سواری کاربر، پشتیبانی می‌کند. برای دوندگان نیز یک حالت مسابقه‌ی جدید در دسترس قرار گرفته است که می‌تواند عملکرد فعلی شما را درجا و به‌صورت همزمان با عملکرد قبلی مقایسه کند. با این وجود، حالت مذکور تنها مخصوص دویدن در فضای باز است.

سامسونگ از ساعت های هوشمند گلکسی واچ 7 و گلکسی واچ اولترا رونمایی کرد

گجت گلکسی‌ واچ اولترا سامسونگ الگوریتم‌های ردیابی ارتقایافته با هوش مصنوعی را همراه با سنسورهای بهبودیافته‌ی BioActive ارائه می‌کند. قابلیت تجزیه‌وتحلیل خواب به‌لطف پشتیبانی جدید از آپنه خواب (Sleep Apnea) و توجه بر ضربان قلب، بهتر از قبل شده است. ساعت‌های هوشمند جدید سامسونگ همچنین می‌توانند ریتم‌های نامنظم، که نشان‌دهنده‌ی فیبریلاسیون دهلیزی هستند، را اسکن کنند. الکتروکاردیوگرام (ECG)، نظارت بر فشار خون و سنسور دمای پوست نیز همچنان در دسترس کاربران قرار دارند.

سامسونگ از ساعت های هوشمند گلکسی‌ واچ‌ 7 و گلکسی‌ واچ‌ اولترا‌ رونمایی کرد

گلکسی واچ‌ اولترا و گلکسی واچ 7 از قابلیت ردیابی پیشرفته‌ی گلوکز برای نظارت بر سطح قند خون برخوردارند و شاخص AGEs را برای اطلاع‌رسانی درباره‌ی وضعیت سلامت متابولیک‌ کاربر ارائه می‌دهند.

گلکسی‌ واچ 7 از تمامی قابلیت‌های پیشرفته‌ی پایش سلامتی و تناسب اندام گلکسی واچ اولترا بهره می‌برد و به همان سنسور جدید BioActive، شیشه‌ی کریستال یاقوت کبود و تراشه‌ی ۵ هسته‌ای اگزینوس W1000 مجهز است. این ساعت هوشمند در دو مدل مختلف به فروش می‌رسد؛ اندازه‌ی ۴۰ میلی‌متری با صفحه‌نمایش ۱٫۳ اینچی سوپر امولد ۴۳۲ در ۴۳۲ پیکسل، یا اندازه‌ی ۴۴ میلی‌متری با صفحه‌نمایش ۱٫۵ اینچی ۴۸۰ در ۴۸۰ پیکسل. اگرچه گلکسی واچ 7 را نمی‌توان برخلاف گلکسی واچ اولترا به قله‌ی کوه‌ها برد و برای غواصی در عمق زیاد مورداستفاده قرار دارد، اما این گجت باز هم استانداردهای MIL-STD-810H و IP68 را کسب کرده است و توانایی تحمل فشار آب برابر با عمق ۵۰ متری (5ATM) را دارد. هر دو ساعت هوشمند جدید، سیستم‌عامل Wear OS 5 و رابط کاربری One UI 6 Watch سامسونگ را به‌طور پیش‌فرض اجرا می‌کنند.

سامسونگ از ساعت های هوشمند گلکسی‌ واچ‌ 7 و گلکسی‌ واچ‌ اولترا‌ رونمایی کرد

پیش‌فروش گلکسی واچ 7 و گلکسی واچ اولترا از ۱۰ جولای (۲۰ تیر) آغاز شده است و این ساعت‌های هوشمند از تاریخ ۲۴ جولای (۳ مرداد) روانه‌ی بازار می‌شوند. مدل بلوتوثی و ۴۰ میلی‌متری گلکسی واچ 7 با رنگ‌های سبز و کرم، ۳۱۹ یورو یا ۳۰۰ دلار قیمت دارد، در حالی که قیمت مدل ۴۴ میلی‌متری با رنگ‌های سبز و نقره‌ای به ۳۴۹ یورو یا ۳۳۰ دلار می‌رسد. از طرف دیگر، گلکسی واچ اولترا‌ با رنگ‌های خاکستری تیتانیوم، سفید تیتانیوم و نقره‌ای تیتانیوم و با کانفیگ بلوتوث + 4G، با برچسب قیمتی ۶۹۹ یورو یا ۶۵۰ دلار برای خرید در دسترس قرار می‌گیرد.

منبع: GSMArena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *