جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

قلم لمسی اپل پنسل به قابلیت بازخورد لمسی داخلی مجهز خواهد شد!

قلم لمسی اپل پنسل به قابلیت بازخورد لرزشی داخلی مجهز خواهد شد!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

روز گذشته مارک گورمن (خبرنگار مجله بلومبرگ و کارشناس محصولات اپل) از تلاش اپل برای توسعه یک قلم لمسی اپل پنسل (Apple Pencil) جدید خبر داد. به گفته گورمن اپل قصد دارد قابلیت‌های جدید و هیجان‌انگیزی از جمله “بازخورد لرزشی داخلی” را در اختیار کاربران این قلم قرار دهد. قابلیت “بازخورد لرزشی داخلی” با تسهیل فرآیند نوشتار، تجربه نوشتن طبیعی‌تر (مشابه با نوشت‌افزارهای عادی) را برای کاربران نسل بعدی اپل پنسل رقم خواهد زد. در حالیکه اپل تاکنون جزئیات بیشتری در رابطه این قابلیت را ارائه نکرده است، برخی از کارشناسان امیدوارند اپل “امکان تنظیم عملکرد قلم” با توجه به حوزه کاربردی آن (مانند نوشتار، طراحی، نقاشی و ..) را نیز در اختیار کاربران قرار دهد.

علاوه بر این، گمانه‌زنی‌هایی مبنی بر بهره‌مندی این قلم لمسی از “مکانیزم تشخیص فشار” و امکان هم‌گام‌سازی قلم با ژست (مثلاً دو ضربه) به گوش می‌رسد. در صورت صحت این گمانه‌زنی‌ها انتظار می‌رود این قابلیت از قلم لمسی اپل، گستره وسیع‌تری از روش‌های تعاملی با آی پد را در اختیار مالکان این دستگاه‌ها قرار دهد.

همچنین باتوجه به گزارشات منتشرشده احتمال می‌رود قلم لمسی اپل پنسل جدید از قابلیت اتصال به هدست واقعیت مجازی اپل ویژن پرو نیز پشتیبانی کند. با این حال، متاسفانه تاکنون جزئیات بیشتری در رابطه با حوزه کاربردی این قلم پس از اتصال به هدست ویژن پرو ارائه نشده است. در نهایت انتظار می‌رود اپل به صورت رسمی از جدیدترین قلم لمسی خود در کنار سایر نسخه‌های به‌روزشده و مدل‌های 2024 آی پد پرو و آی پد ایر در تاریخ 7 می (18 اردیبهشت) رونمایی نماید.

منبع: Gsmarena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *