Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

آشنایی با ۴ فناوری که می‌خواهند جایگزین گوشی های هوشمند شما شوند!

آشنایی با ۴ فناوری که می‌خواهند جایگزین گوشی های هوشمند شما شوند!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

تصور زندگی بدون گوشی‌های هوشمند در دنیای مدرن فعلی بسیار سخت است اما این دستگاه‌های جادویی مدت زیادی با ما نبوده‌اند و در زمانی کوتاه به محبوبیت فعلی خود رسیدند و بر بازار و زندگی ما غلبه کردند. بنابراین، آن‌قدرها دور از انتظار نیست که نوع دیگری از دستگاه‌ها جای گوشی‌های هوشمند را بگیرد و وظیفه‌ی فعلی آن‌ها را به نحوی دیگر انجام دهد. با اِروتِک همراه باشید تا نگاهی به برخی از مدعیان جایگزینی گوشی‌های هوشمند بیندازیم.

پین های پوشیدنی مبتنی بر هوش مصنوعی!

پروژه‌ی «Humane AI» استارت‌آپی است که چند وقت پیش دستگاه هوشمند جدیدی را در قالب یک پین که به لباس شما سنجاق می‌شود و ارتباطی مستقیم با هوش مصنوعی ChatGPT را ارائه می‌دهد، معرفی کرد. از آن‌جایی که ChatGPT اکنون قادر به دیدن و شنیدن است، می‌توانید با این هوش مصنوعی صحبت کنید و از طریق دوربین نصب‌‎شده بر روی این پین، به ChatGPT چیزهای جدیدی نشان دهید. این دستگاه همچنین دارای یک پروژکتور لیزری است که می‌تواند اطلاعات یا گزینه‌هایی را با پخش کردن روی دست یا روی دیوار به شما نشان دهد.

آشنایی با ۴ فناوری که قصد جایگزین کردن گوشی هوشمند شما را دارند!

این گجت پوشیدنی را همچنین می‌توان به عنوان سر یک ربات کوچک و بدون جسم در نظر بگیرید که به پیراهن شما سنجاق می‌شود و امکان برقراری تماس‌های تلفنی و انجام خرید را در اختیارتان می‌گذارد. این نوع گجت پوشیدنی، حداقل روی کاغذ، قادر به جایگزین کردن بسیاری از کارهایی که با گوشی هوشمند خود انجام می‌دهید، خواهد بود. با این حال، مشکل بزرگ این دستگاه به سختی استفاده‌ی آن به‌صورت شخصی برمی‌گردد، چرا که فرضاً هرکسی می‌تواند صحبت‌های شما با دوستانتان را به‌راحتی بشنود. از این رو، شاید ترکیب این دستگاه با گجت MIT که امکان صحبت کردن بدون ادای کلمات و تنها با فکر کردن به واژگان در ذهن را ارائه می‌دهد، راه‌حلی عملی برای یکی از مشکلات اصلی این گجت پوشیدنی باشد.

هدست‌های واقعیت افزوده (AR)!

هدست‌های واقعیت افزوده (AR)

از هدست اپل ویژن پرو و متا کوئست پرو گرفته تا گزینه‌ی بسیار مقرون‌به‌صرفه‌تری مانند متا کوئست ۳، هدست‌های واقعیت افزوده جایگاه خود در بازار را پیدا کرده‌اند. با پوشیدن یکی از این هدست‌ها قادر خواهید بود تا هر تعداد صفحه‌ی مجازی را تجسم کنید و می‌توانید برای کنترل دنیای واقعیت ترکیبی با صدای بلند صحبت نمایید یا از دستان خود برای دستکاری دکمه‌های مجازی آن کمک بگیرید. هدست‌های واقعیت افزوده از دور ممکن است تقریباً اندازه‌ی استفاده از هدست‌های واقعیت مجازی (VR)، خنده‌دار و عجیب به نظر برسند اما برخلاف VR که غالباً در محیط‌های بسته مورداستفاده قرار می‌گیرد، هدست‌های واقعیت افزوده برای جایگزین کردن گوشی‌های هوشمند باید در مکان‌های عمومی نیز استفاده شوند. با این وجود، قبلاً پوشیدن هدفون و دستگاه‌های بلوتوثی دور گوشی نیز توسط عموم مردم مسخره به حساب می‌آمد و بعید نیست که در آینده نگاه‌ها به هدست‌های واقعیت افزوده هم تغییر پیدا کند.

همچنین مطالعه کنید
افشای تصاویر مفهومی جدید از نسل جدید ایرپاد پرو اپل

عینک‌های هوشمند ویدیویی!

عینک‌های هوشمند ویدیویی

علی‌رغم اینکه جدیدترین نسل عینک‌های هوشمند ویدیویی به علت وابستگی به گوشی‌ها و نیاز به متصل شدن از طریق پورت USB-C نمی‌توانند جایگزین گوشی‌های هوشمند شوند، همچنان به شما اجازه می‌دهند تا گوشی خود را در جیبتان نگه‌دارید و از این عینک‌های بزرگ استفاده کنید. فناوری عینک ویدیویی را می‌توان با نوعی جعبه‌ی گوشی هوشمند بدون صفحه‌نمایش در جیب ترکیب کرد و رقیب و جایگزینی بالقوه برای گوشی‌های هوشمند ساخت.

ساعت‌های هوشمند؟

جایگزین کردن گوشی هوشمند با ساعت‌های هوشمند

ساعت‌های هوشمند در واقع لوازم جانبی گوشی‌های هوشمند به حساب می‌آیند اما در بسیاری از مواقع و اگر گوشی خود را در خانه جا گذاشته باشید، احتمالاً می‌توانید اکثر کارهای گوشی هوشمندتان را با ساعت هوشمند خود نیز انجام دهید. ساعت هوشمند اپل واچ اولترا اساساً یک گوشی هوشمند بدون دوربین است که بر روی مچ خود می‌بندید. اگر نیازی به صفحه‌نمایش‌های بزرگ گوشی‌های امروزی نداشته باشید، ساعت هوشمند قادر خواهد بود تا ۹۰ درصد کارهایی که با گوشی خود انجام می‌دهید را در تجربه‌ای یکپارچه‌تر و جمع‌وجورتر ارائه دهد.

از آن‌جایی که گوشی‌های هوشمند همگی با یک نوع صفحه‌نمایش مستطیلی می‌توانند تقریباً هر کاری را به‌خوبی انجام دهند، تلاش برای پیدا کردن راه‌های جدیدی برای انجام کارهایی که همین حالا نیز توسط گوشی‌های هوشمند به‌آسانی انجام می‌پذیرند، جالب توجه خواهد بود.

کسی نمی‌داند در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد و شاید روزی با دستگاه هوشمند دیگری مواجه باشیم که به‌سرعت در دنیا فراگیر شود و گوشی‌های هوشمند فعلی را جایگزین کند.

منبع: Howtogeek

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>