Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

ساعت های هوشمند اپل واچ ممکن است به چراغ قوه خارجی مجهز شوند!

ساعت های هوشمند اپل واچ ممکن است به چراغ قوه خارجی مجهز شوند!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

ساعت‌های هوشمند اپل واچ در حال حاضر از قابلیت “چراغ قوه” پشتیبانی می‌کنند که پس از فعال کردن آن توسط کاربر، پس‌زمینه صفحه نمایش ساعت کاملاً به رنگ سفید در می‌آید و عملکردی مشابه با چراغ قوه را برای کاربر به نمایش می‌گذارد. از این رو، کاربران قادرند با تابش نور صفحه نمایش ساعت به نقاط تاریک، عملکردی مشابه با چراغ قوه را از ساعت هوشمند خود دریافت نمایند. با این حال، با استناد به اطلاعات منتشر شده در یک پتنت (حق اختراع) جدید، به نظر می‌رسد کمپانی اپل قصد دارد ساعت‌های اپل واچ بعدی خود را به یک چراغ قوه خارجی نیز مجهز کند!

آیا ساعت‌های هوشمند اپل واچ در آینده به چراغ قوه مجزا مجهز خواهند شد؟

با استناد به اطلاعاتی که در قسمت توضیحات این پتنت ارائه شده است، در حال حاضر اپل بر روی طراحی قطعاتی به نام “مجموعه نور ماژولار” تمرکز دارد و قصد دارد این ماژول را بر روی گجت‌های پوشیدنی خود تعبیه نماید. در ادامه توضیحات این پتنت نیز جزئیاتی در رابطه با نحوه اتصال این ماژول به گجت‌ها آمده است و احتمالاً این ماژول به صورت فیزیکی و در خارج ساعت (بر روی بدنه یا بند ساعت) تعبیه خواهد شد.

آیا ساعت‌های هوشمند اپل واچ در آینده به چراغ قوه مجزا مجهز خواهند شد؟

تصویر شماتیکی که در این پتنت گنجانده شده است، ایده واضح‌تری از اپل واچ‌های آینده را در اختیار ما قرار می‌دهد. ایده نصب این ماژول بر روی بدنه یا بند ساعت (نسبت به نصب آن در داخل ساعت) منطقی و عملی‌تر است. با اتخاذ این رویکرد، کاربران می‌توانند به جای برگرداندن مچ دست خود و تاباندن نور صفحه نمایش ساعت (با برد نور محدود و روشنایی کم) به فضای تاریک، با استفاده از ماژول جدید به عملکردی مشابه با چراغ قوه دست پیدا کنند و برد نور و روشنایی بیشتری را نیز از ساعت دریافت نمایند.

همچنین مطالعه کنید
تیزرها و جزییات جدید ساعت هوشمند واچ 4 پرو اوپو منتشر شد

نکته قابل توجه در این پتنت تعبیه منبع تغذیه جداگانه ماژول نور بر روی اپل واچ است. در این حالت، ماژول نور برای ارائه عملکرد خود از منبع تغذیه ساعت (باتری) استفاده نخواهد کرد و در صورت استفاده از آن، هیچ‌گونه تغییری بر میزان شارژ باتری ساعت اعمال نخواهد شد. علاوه بر این، به نظر می‌رسد اپل قصد دارد یک دکمه جداگانه برای روشن/خاموش کردن این چراغ قوه بر روی ساعت تعبیه کند. در این حالت، کاربران بدون نیاز به روشن کردن ساعت، به چراغ قوه دسترسی مستقیم خواهند داشت. با این حال، طبق جزئیات منتشر شده در پتنت، چراغ قوه قابلیت تعامل با اپل واچ را دارد و امکان کنترل چراغ قوه (روشن/خاموش کردن) از طریق اپل واچ نیز برای کاربران وجود خواهد داشت.

آیا ساعت‌های هوشمند اپل واچ در آینده به چراغ قوه مجزا مجهز خواهند شد؟

علاوه بر این در این پتنت، در رابطه با احتمال بهره‌مندی ماژول نور از استاندارد IP (مقاومت در برابر آب، گرد و غبار) نیز توضیحاتی ارائه داده شده است. با استناد به این توضیحات، احتمالاً این ماژول با استفاده از حلقه اورینگ (O-ring/نوعی آب‌بند مکانیکی) آب‌بندی می‌شود و با جلوگیری از ورود مایعات به اجزاء حساس ماژول، در برابر مایعاتی مانند آب مقاوم خواهد بود.

همچنین، به نظر می‌رسد می‌توان این ماژول نور را در برخی از موارد (در شرایطی که به بند ساعت دوخته نشده باشد یا به بدنه به صورت دائمی چسبانده نشده باشد) از ساعت جدا کرد. از این رو، این احتمال وجود دارد که این چراغ قوه یا همان “ماژول نور” به عنوان یک اکسسوری جانبی جداگانه در کنار ساعت به فروش برسد. در این صورت، می‌توانیم تغییراتی در طراحی بند‌های ساعت‌های اپل واچ را نیز شاهد باشیم.

منبع: Gsmarena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>