Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

هدست واقعیت افزوده/مجازی اپل، Reality Pro، از وضوح 4K پشتیبانی می‌کند

هدست واقعیت افزوده/مجازی اپل، Reality Pro، از وضوح 4K پشتیبانی می‌کند

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

هدست واقعیت افزوده / مجازی (AR/VR) اپل که طبق جدیدترین گزارش‌ها، ریلیتی پرو (Reality Pro) نام دارد، احتمالاً در روز 5 ژوئن (15 خرداد) معرفی می‌شود. به گفته راس یانگ، مدیر عامل شرکت (DSCC) Display Supply Chain Consultants، این هدست به دو صفحه نمایش میکرو اولد 1.41 اینچی مجهز است که وضوح تصویر با رزولوشن 4400 پیکسل در اینچ را به ارمغان می‌آورد. راس یانگ همچنین در توییت بعدی خود فاش کرد که Reality Pro بیش از 5000 نیت روشنایی دارد و وضوح تصویر آن برای هر چشم 4K می‌باشد.

هدست واقعیت مجازی اپل، Reality Pro، از وضوح 4K پشتیبانی می‌کند

با یک سری محاسبات ریاضی ساده می‌توان متوجه شد که این نمایشگر 1.41 اینچ اندازه دارد. حال اگر آن را بصورت صفحه‌نمایشی دایره‌ای یا مربع درنظر بگیریم، و هر ضلع آن 1 اینچ باشد، بدین صورت وضوح تصویر در هر نمایشگر 4000 در 4000 پیکسل است. نکته جالب و قابل توجه اینجاست که این اعداد در نوع خود بسیار عالی هستند چراکه هدست متا کوئست پرو (Meta Quest Pro)، یکی از بهترین هدست‌های واقعیت مجازی، وضوح 1800 در 1920 پیکسل را برای هر چشم ارائه می‌کند. این در حال است که پلی استیشن VR2 هم دارای وضوح 2000 در 2040 پیکسل در هر چشم است.

میزان روشنایی نمایشگرهای ریلیتی پرو هم 5 برابر بیشتر از روشنایی‌هایی‌ است که در گوشی های هوشمند شاهد آن هستیم. با این حال، چشم انسان نور را به شکل متفاوتی درک می‌کند و این اختلاف نیز باید به صورت تصاعدی محاسبه شود. در واقع مشابه فناوری اِف اِستاپ (stopsF) دهانه دیافراگم لنز که از طریق آن نور می‌تواند به سنسور یا فیلم عبور کند، این نمایشگر نیز شامل سه مرحله از 1000 نیت به 2000 نیت، از 2000 نیت به 4000 نیت و از 4000 به 8000 است. این بدان معنی است که نمایشگرهای ریلیتی پرو تقریبا سه برابر روشن‌تر از حداکثر روشنایی نمایشگرهای گوشی‌ هوشمند خواهند بود.

همچنین مطالعه کنید
شماره مدل و سایزهای حلقه هوشمند گلکسی رینگ سامسونگ فاش شد!

انتظار می‌رود قیمت این هدست مجازی حدود 1500 دلار باشد که با این قیمت برای آماتورها و علاقه‌مندان چندان مناسب نخواهد بود. با این حال، افراد حرفه‌ای نیز احتمالا از این دستگاه برای توسعه متاورس برای مشتریان آینده خود استفاده می‌کنند. به نظر می‌رسد در روزهای آتی باید منتظر ورود نسخه‌ای غیرپرو از هدست ریلیتی باشیم که با مشخصات متوسط‌تر و قیمت مناسب‌تر، مخاطبان گسترده‌تری را برای فروش مورد هدف قرار دهد.

منبع: Gsmarena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>