Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

کامپیوتر کوچک «کینگ نووی FA780» با مشخصات قابل توجه روانه بازار شد

کامپیوتر کوچک گیمینگ کینگ نووی FA780 با 64 گیگابایت رم روانه بازار شد

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

کینگ نووی (Kingnovy)، تولیدکننده‌ی لوازم الکترونیکی چینی، به‌تازگی یک کامپیوتر کوچک یا مینی کامپیوتر (mini-PC) گیمینگ جدید با نام «کینگ نووی FA780» را روانه‌ی بازارها کرده است. برای آشنایی بیشتر با مشخصات این کامپیوتر کوچک و در عین حال قدرتمند با اِروتِک همراه باشید.

برخلاف مینی‌کامپیوترهای معمولی که کارکرد و کوچک‌تر بودن ابعاد را اولویت قرار می‌دهند، مینی‌کامپیوتر «کینگ نووی FA780» با ارائه‌ی قابلیت‌های گیمینگ خود و طراحی جمع‌وجوری که دارد، برجسته‌تر از رقبایش در این حوزه ظاهر شده است. بر اساس ادعاهای کمپانی چینی کینگ نووی، این کامپیوتر کوچک با واحد پردازشی شتاب‌یافته‌ی ۸ هسته‌ای و ۱۶ رشته‌ای AMD Ryzen 7 7840S خود در بازی PUBG به ۱۰۲ فریم بر ثانیه دست پیدا کرده و در بازی League of Legends به نرخ فریم ۱۷۵ رسیده است. علاوه بر این دو بازی، کینگ نووی FA780 در بازی محبوب Honkal: Star Rail هم توانسته به ۶۰ فریم بر ثانیه برسد. چنین عملکرد قابل توجه‌ای که به لطف پردازنده‌ی گرافیکی Radeon 780M به‌دست آمده، با یک پردازنده‌ی گرافیکی GTX 1650 mobile انویدیا قابل مقایسه است. پردازنده‌ی مرکزی این مینی‌کامپیوتر نیز با حداکثر فرکانس ۵.۱ گیگاهرتزی خود کاملاً توانمند ظاهر می‌شود.

همچنین مطالعه کنید
مینی کامپیوتر جدید Minisforum در جیب جا می‌شود!

کامپیوتر کوچک «کینگ نووی FA780» با مشخصات قابل توجه روانه بازار شد

از نظر حافظه‌ی رم و فضای ذخیره‌سازی باید خبر داد که این کامپیوتر کوچک به ۶۴ گیگابایت رم DDR5 مجهز است و از ۴ ترابایت SSD از نوع PCIe 4.0 NVME استفاده می‌کند. در مورد پورت‌های پشتیبانی‌شده نیز با تنوع خوبی مواجه هستیم و «کینگ نووی FA780» از یک پورت USB 2.0 تایپ A، سه پورت USB 3.2 Gen تایپ A، یک پورت USB 4 تایپ C، دو پورت HDMI 2.1 همراه با پورت اترنت ۲ گیگابیت بر ثانیه و پورت ورودی و خروجی صدا بهره می‌برد. در زمینه‌ی اتصال بی‌سیم هم این مینی‌کامپیوتر از بلوتوث ۵.۲ و وای‌فای ۶ استفاده می‌کند. شایان ذکر است که پورت USB 4 تایپ C این کامپیوتر کوچک امکان پشتیبانی از کارت گرافیک اکسترنال و خارجی را برای علاقه‌مندان فراهم کرده و در صورت لزوم می‌توانید جهت بهبود عملکرد گرافیکی آن، از این طریق از کارت گرافیک دیگری کمک بگیرید.

کامپیوتر کوچک «کینگ نووی FA780» با مشخصات قابل توجه روانه بازار شد

نسخه‌ی معمولی مینی‌کامپیوتر «کینگ نووی FA780» در فروشگاه علی‌اکسپرس (AliExpress) با قیمت ۴۳۶ دلار موجود شده است و نسخه‌ی مجهز به ۶۴ گیگابایت رم و ۲ ترابایت فضای ذخیره‌سازی این کامپیوتر کوچک، ۶۴۵ دلار قیمت دارد.

منبع: Gizmochina

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>