جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

آپدیت بعدی گوگل کروم اندروید قابلیت پخش محتوای صوتی در پس‌زمینه را به این مرورگر اضافه می‌کند

افزوده شدن قابلیت پخش محتوای صوتی در پس‌زمینه گوگل کروم اندروید در آپدیت بعدی!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

نسخه‌ی اندرویدی مرورگر گوگل کروم دارای قابلیتی تحت عنوان «Listen to this page» است که امکان گوش دادن به محتوای صفحات اینترنتی را همانند کتاب‌های صوتی فراهم می‌کند. بعد از اینکه گزینه‌ی مذکور را فعال می‌کنید، پلیر (Player) کوچکی در پایین صفحه ظاهر می‌شود و به‌کمک آن قادر به تنظیم سرعت خواندن متن، تغییر صدا و جلو یا به عقب بردن آن هستید. گوگل کروم حتی متنی که خوانده می‌شود را به‌طور همزمان برجسته می‌کند تا از نظر بصری نیز تجربه‌ی بهتری داشته باشید.

تنها محدودیت این ویژگی مرورگر گوگل، نیاز آن به باز باقی‌ماندن برنامه‌ی کروم هنگام پخش محتوای صوتی بود. به عبارت دیگر، در صورتی که برنامه‌ی دیگری را باز می‌کردید یا صفحه‌ی گوشی قفل می‌شد، با توقف پخش آن محتوا روبه‌رو می‌شدید.

با این حال، قابلیت موردبحث به‌زودی با آپدیت بعدی گوگل کروم دست‌خوش تغییرات چشمگیری خواهد شد و پخش محتوای صوتی در پس‌زمینه را ممکن خواهد کرد. کاربران بعد از دریافت این آپدیت قادر خواهند بود حتی هنگام غیرفعال و بسته بودن گوگل کروم، همچنان به مقالات و متون موردنظر خود گوش دهند و از این ویژگی مرورگر گوگل بهره‌ی بیشتری ببرند. سایت MS PowerUser به‌تازگی فلگ «read-aloud-background-playback» را با توضیح «افزودن پشتیبانی برای پخش پس‌زمینه» رؤیت کرده است که از در دست آزمایش قرار داشتن این ویژگی خبر می‌دهد.

آپدیت بعدی گوگل کروم اندروید قابلیت پخش محتوای صوتی در پس‌زمینه را به این مرورگر اضافه می‌کند

با توجه به اینکه نسخه‌ی دسکتاپ مرورگر گوگل کروم مدت‌هاست که از قابلیتی مشابه پشتیبانی می‌کند و حتی هنگام استفاده از برنامه‌های دیگر همچنان به پخش محتوای صفحات اینترنتی ادامه می‌دهد، اضافه شدن این ویژگی به نسخه‌ی اندرویدی کروم آن‌قدرها غافلگیرکننده نیست. با این وجود، در دسترس قرار گرفتن این قابلیت کاربردی برای کاربران اندرویدی خبر خوشایندی به حساب می‌آید.

منبع: AndroidAuthority

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *