جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

OpenAI از موتور جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی خود رونمایی کرد!

OpenAI از موتور جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی خود رونمایی کرد!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

روز گذشته کمپانی OpenAI (خالق چت‌بات هوش مصنوعی چت جی‌پی‌تی) از یک موتور جستجوی مبتنی بر هوش مصنوعی به نام «سرچ جی پی تی/ SearchGPT» رونمایی کرد. این موتور جستجو با استفاده از مدل زبان بزرگ GPT-4 توسعه یافته و قادر است تمامی منابع و لینک‌های مرتبط با سوژه جستجو را به‌صورت آنلاین (لحظه‌ای) از سراسر وب استخراج کرده و پاسخ را به‌صورت خلاصه‌سازی‌شده در اختیار کاربر قرار دهد. برای آشنایی بیشتر با رقیب جدید گوگل با اِروتِک همراه باشید.

رابط کاربری این موتور جستجو عملکردی نسبتاً مشابه با چت‌بات هوش مصنوعی چت جی‌پی‌تی داشته و برای استفاده از آن کافی است سوژه جستجو یا سوال موردنظر خود را در نوار جستجو آن تایپ کنید. سپس سرچ جی‌پی‌تی پاسخ‌های مرتبط با سوال ارائه‌شده را به نمایش گذاشته و به شما اجازه می‌دهد با مرور اطلاعات خلاصه‌سازی‌شده، به منابع ارائه‌شده رجوع کرده یا سؤالات بیشتری را در رابطه با آن سوژه از موتور جستجو بپرسید.

همچنین از آنجایی که سرچ جی‌پی‌تی قادر به درک مفهوم دستورات متنی بوده، کاربران می‌توانند در رابطه با سایر سوژه‌های مرتبط با سوژه اصلی جستجو نیز از این موتور جستجو سوال بپرسند. لازم به ذکر است این موتور جستجو از ارائه نتایج جستجو در قالب‌های «متن، تصویر، فیلم و نمودار» پشتیبانی می‌کند.

موتور جستجو سرچ جی پی تی در حال حاضر در مرحله “آزمایش نمونه اولیه” قرار داشته و تا زمان راه‌اندازی اصلی تنها در اختیار 10000 کاربر آزمایشی قرار می‌گیرد. با این حال امکان ثبت‌نام در لیست انتظار برای استفاده از این موتور جستجو از طریق این لینک وجود دارد.

در نهایت به گفته OpenAI این کمپانی در تلاش است با همکاری سایر کمپانی‌های شخص‌ثالث از جمله آژانس‌های خبری «وال استریت ژورنال و آسوشیتدپرس» پایگاه داده گسترده و مستقلی را برای موتور جستجو خود ایجاد کند. همچنین این کمپانی از ادغام قریب‌الوقوع این موتور جستجو در چت‌بات هوش مصنوعی چت جی‌پی‌تی خبر داد.

منبع: Gsmarena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *