جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

همکاری OpenAI با اپل در حوزه «هوش مصنوعی» بر سر سود مالی نخواهد بود!

همکاری اپل با OpenAI در حوزه «هوش مصنوعی» با تبادل مالی همراه نخواهد بود!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اپل در کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان امسال (WWDC 2024) از همکاری خود با کمپانی OpenAI خبر داد. در این همکاری اپل با استفاده از مدل هوش مصنوعی ChatGPT-4o کمپانی OpenAI مجموعه‌ای متنوع از قابلیت‌های مبتنی بر هوش مصنوعی را در آپدیت‌های نرم‌افزاری «iOS 18 ،iPadOS 18 و macOS Sequoia» ارائه می‌دهد. با این حال، به گزارش نشریه بلومبرگ این همکاری بر پایه تبادل مالی صورت نگرفته است! اما چرا؟!

در این همکاری سود اصلی OpenAI از قرارگیری پلت‌فرم‌های مبتنی بر هوش مصنوعی (به عنوان مثال چت‌بات چت جی‌پی‌تی) این کمپانی در طیف متنوعی از محصولات اپل حاصل شده که باور اغلب کارشناسان این دستاورد ارزش بسیار بالاتری نسبت به «سود مالی محدود» دارد!

این در حالی است که گزارشاتی مبتنی بر تلاش اپل برای توسعه و پیاده‌سازی چت‌بات‌های اختصاصی سیستم‌عامل‌های خود با همکاری دو کمپانی بزرگ آنتروپیک (Anthropic) و گوگل به گوش می‌رسد. به نظر می‌رسد اپل در این رویکرد قصد دارد مشابه با رویکرد خود در ارائه مرورگرهای وب و موتورهای جستجو متنوع عمل کند و ضمن ارائه طیف گسترده‌ای از خدمات مبتنی بر هوش مصنوعی به کاربران خود، دست آن‌ها را در انتخاب و استفاده از قابلیت‌های موردنظرشان باز بگذارد.

با این حال از آنجایی که گوگل برای قرارگیری به عنوان موتور جستجو پیش‌فرض در محصولات اپل، مبلغ هنگفتی را به‌صورت سالانه به این کمپانی می‌پردازد بدیهی است که در صورت انتخاب کاربران برای استفاده از هوش مصنوعی به جای استفاده از موتور جستجوی گوگل، اپل ضرر مالی فراوانی را در دراز مدت تجربه کند. از این رو به نظر می‌رسد اپل برای جبران ضررهای تحمیل‌شده و کسب درآمد از «خدمات» خود، به دنبال راه‌حل‌های جایگزین از جمله «تقسیم درآمد ناشی از همکاری با کمپانی‌های ارائه‌دهنده خدمات مبتنی بر هوش مصنوعی» باشد. در این رویکرد اپل می‌تواند بخشی از درآمد OpenAI از یک‌پارچه‌سازی چت‌بات هوش مصنوعی این کمپانی در دستگاه‌های مجهز به سیستم‌عامل‌های «iOS ،iPadOS و macOS» را دریافت کند.

منبع: Gsmarena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *