Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

مایکروسافت به‌زودی از رایانه‌های شخصی مبتنی بر هوش مصنوعی خود رونمایی می‌کند!

مایکروسافت به‌زودی از کامپیوترهای مبتنی بر هوش مصنوعی خود رونمایی می‌کند!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

به‌نظر می‌رسد مایکروسافت قصد دارد یک رویداد بزرگ با محوریت “شرحی بر چشم‌انداز رایانه‌های شخصی مبتنی بر هوش مصنوعی” را یک روز پیش از آغاز کنفرانس توسعه‌دهندگان Build Developer (در تاریخ 20 می/31 اردیبهشت) در شهر سیاتل ایالت واشنگتن برگزار نماید. به گزارش وب‌سایت خبری The Verge، در این رویداد ساتیا نادلا (مدیرعامل مایکروسافت) در رابطه با “چشم‌انداز مایکروسافت برای توسعه هوش مصنوعی در بستر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری” سخنرانی خواهد کرد.

همچنین با استناد به اظهارات منابع مطلع، مایکروسافت بر این باور است که لپ‌تاپ‌های ویندوزی جدید مبتنی بر معماری ARM این کمپانی، مک‌بوک ایر اپل (مجهز به تراشه قدرتمند M3) را در “عملکرد CPU و انجام وظایف شتاب‌دهنده هوش مصنوعی” شکست خواهند داد.

مایکروسافت پس از مشاهده موفقیت نمونه‌های اولیه چیپست اسنپدراگون X Elite (مبتنی بر معماری ARM) کمپانی کوالکام در “اجراء درخواست‌های مبتنی بر CPU، انجام وظایف شتاب‌دهنده هوش مصنوعی و حتی عملکرد نرم‌افزاری” عمیقاً به قدرت این تراشه در شکست تراشه M3 مک‌بوک اپل ایمان دارد. این در حالی است که شبیه‌سازی برنامه (محلی که در آن یک برنامه مبتنی بر نسخه x64 به ARM ترجمه می‌شود) در لپ‌تاپ‌های ویندوزی تاکنون چندان چشمگیر نبوده است اما اکنون مایکروسافت بر این باور است رایانه‌های شخصی ویندوزی مبتنی بر هوش مصنوعی از حیث “شبیه‌سازی” عملکرد بسیار بهتری نسبت به شبیه‌ساز Rosetta 2 اپل که پس از معرفی تراشه M1 اپل سر و صدای زیادی به‌پا کرد، خواهند داشت.

اما عنوان “رایانه‌های شخصی مبتنی بر هوش مصنوعی” به کدام دسته از محصولات مایکروسافت تعلق می‌گیرد؟ به طور کلی مایکروسافت این عنوان را برای لپ‌تاپ‌های ویندوزی مبتنی بر معماری ARM که در نیمه دوم سال جاری میلادی به بازار عرضه خواهند شد، در نظر گرفته است. مایکروسافت پیش‌تر از لپ‌تاپ ویندوزی سرفیس پرو 10 (لپ‌تاپ ویندوزی مبتنی بر معماری ARM و مجهز به تراشه‌ جدید سری Core Ultra اینتل) خود رونمایی کرده بود، اما با استناد به گزارشات اخیر این کمپانی قصد دار نسخه‌های جدیدی از سرفیس پرو 10 که به پردازنده‌های “اسنپدراگون X Elite” کوالکام مجهز هستند را نیز به بازار عرضه نماید.

همچنین مطالعه کنید
با استفاده از گوشی خود می‌توانید بیماری های پوستی را تشخیص دهید

به گفته مایکروسافت، تمامی “رایانه‌های شخصی مبتنی بر هوش مصنوعی” این کمپانی به صورت انحصاری به اپلیکیشن “AI Explorer” دسترسی خواهند داشت. این برنامه امکان “بازیابی تمامی فایل‌های مشاهده‌شده یا عملکردهای دریافت‌شده از دستگاه” را در اختیار کاربران خود قرار می‌دهد. این اپلیکیشن از NPU (واحد پردازش عصبی) تعبیه‌شده بر روی دستگاه به منظور اسکن جدول زمانی رویدادها استفاده کرده و عملکردی مشابه با یک جدول زمانی را از خود به نمایش می‌گذارد.

علاوه بر اپلیکیشن “AI Explorer”، رایانه‌های شخصی مبتنی بر هوش مصنوعی، ویژگی “پخش ویدیو با هوش مصنوعی” را نیز با خود به همراه خواهند داشت. این دستگاه‌ها به “جلوه‌های ویندوز استودیو Windows Studio Effects برای محو کردن پس‌زمینه، ایجاد تصاویر با مدل‌های هوش مصنوعی (به صورت رایگان) و گزینه‌ای برای اجازه دسترسی هوش مصنوعی کوپایلوت به داده‌های رایانه شخصی کاربر به منظور یادگیری و بهبود دستورات ارائه‌شده از سمت کاربر” دسترسی خواهند داشت.

منبع: Gsmarena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>