Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

کوالکام از تراشه کوالکام QCC730 و پلت‌فرم رباتیک کوالکام RB3 نسل 2 رونمایی کرد

کوالکام از یک تراشه وایفای جدید و پلت‌فرم رباتیک RB3 نسل 2 رونمایی کرد

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

کمپانی کوالکام روز گذشته از جدیدترین تراشه میکرو پاور وای‌فای و پلت‌فرم رباتیک خود رونمایی کرد. در این مطلب به شرح مختصری از مشخصات کلیدی “تراشه کوالکام QCC730” و “پلت‌فرم رباتیک کوالکام RB3 نسل 2” خواهیم پرداخت. با اِروتِک همراه باشید.

کمپانی کوالکام “بهبود بُرد و نرخ انتقال داده، مصرف انرژی کمتر و ایجاد بستری مناسب برای اتصال مستقیم به فضای ابری” را برای تراشه کوالکام QCC730 وعده داده است. این تراشه میکرو پاور دو بانده، برای اتصال دستگاه‌های مبتنی بر اینترنت اشیاء (IoT) به شبکه وای‌فای طراحی شده و نسبت به نسل پیش از خود، کارایی بهتری را به نمایش می‌گذارد. همچنین کوالکام مدعی است تراشه QCC730 در هر یک از فرآیندهای انتقال داده، نسبت به تراشه پیش از خود، “88 درصد” انرژی کمتری را مصرف می‌کند.

جدیدترین تراشه وای‌فای کوالکام امکاناتی نظیر “اتصال مستقیم ابری” و “ادغام با استاندارد منبع‌باز Matter (استانداردی رایج در فناوری خانه‌های هوشمند که به دستگاه اجازه می‌دهد با تمامی اکوسیستم‌های دارای گواهی Matter از طریق یک پروتکل واحد ارتباط برقرار سازد) را برای کاربران خود به ارمغان می‌آورد.

علاوه بر این، این تراشه دارای کیت توسعه نرم‌افزار (SDK) و محیط توسعه یک‌پارچه (IDE) منبع‌باز بوده و از اتصال ابری از طریق پشته نرم‌افزاری پشتیبانی می‌نماید. لازم به ذکر است تراشه کوالکام QCC730 به عنوان جایگزینی برای بلوتوث برای اپلیکیشن‌های توسعه‌یافته برای دستگاه‌های مبتنی بر IoT طراحی شده و قادر است در حالت‌های “دارای میزبان/ Hosted” و “فاقد میزبان/ Hostless” عملکرد خود را به نمایش بگذارد.

همچنین مطالعه کنید
درخشش لپ تاپ گلکسی بوک 4 اج سامسونگ در بنچمارک گیک بنچ

در کنار تراشه QCC730، کوالکام از پلت‌فرم رباتیک کوالکام RB3 نسل 2 مجهز به هوش مصنوعی داخلی (On-Device) برای ارائه راهکارهای سازمانی و صنعتی نیز رونمایی کرد. این پلت‌فرم رباتیک میان‌رده کوالکام به “پردازنده کوالکام QCS6490 (دارای 8 هسته با حداکثر فرکانس 2.7 گیگاهرتزی)، پردازنده گرافیکی Adreno 643 و تراشه Wi-Fi 6E” مجهز می‌باشد. علاوه بر این این پلت‌فرم با “سنسورهای متنوع دوربین” سازگاری داشته و از اتصال به “شبکه بلوتوث 5.2 و فناوری بلوتوث LE Audio” پشتیبانی می‌کند.

کوالکام از تراشه کوالکام QCC730 و پلت‌فرم رباتیک کوالکام RB3 نسل 2 رونمایی کرد

در نهایت به نظر می‌رسد کوالکام در تلاش است بستری مناسب را برای سازگاری پلت‌فرم رباتیک کوالکام RB3 نسل 2 با طیف وسیع‌تری از محصولات از جمله “هواپیماهای بدون سرنشین، دوربین‌ها و سایر دستگاه‌های صنعتی” فراهم سازد. لازم به ذکر است کیت‌های توسعه این پلت‌فرم همراه با لوازم جانبی نظیر “منبع تغذیه، بلندگوها، کابل USB و برد توسعه” و کیت‌های Vision همراه با “براکت‌های نصب و دوربین‌های CSI” به دست کاربران خواهند رسید. انتظار می‌رود کوالکام پلت‌فرم کوالکام RB3 نسل 2 را از ماه ژوئن سال جاری میلادی به بازار عرضه نماید.

منبع: Gsmarena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>