Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

شرکت OpenAI اشتباهاً جزئیات GPT-4.5 توربو را در یک پست رسمی فاش کرد!

کمپانی OpenAI اشتباهاً جزئیات GPT-4.5 توربو را در یک پست رسمی فاش کرد!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

امروز، ۱۴ مارس (۲۴ اسفند)، دقیقاً یک سال کامل از زمان معرفی مدل زبانی پیشرفته‌ی GPT-4 توسط شرکت OpenAl می‌گذرد، مدلی که از تغییرات چشمگیری نسبت به نسل قبلی برخوردار بود و توجهات زیادی را به سمت خود جلب کرد. این مدل در زمان انتشار توانست عملکرد فوق‌العاده‌ای در سطح انسانی در معیارها و آزمون‌های مختلف حرفه‌ای و آکادمیک از خود به نمایش بگذارد اما شرکت OpenAl به‌تازگی و پس از افشای جزئیات ظاهراً مهمی درباره‌ی مدل زبانی بزرگ GPT-4.5 توربو خود در بلاگ رسمی‌اش، گمانه‌زنی‌های جدیدی را آغاز کرده است. پست مذکور که در حال حاضر دیگر در دسترس قرار ندارد، مدل زبانی بزرگ جدید OpenAI را از نظر سرعت، دقت و مقیاس‌پذیری فراتر از مدل قبلی خود (GPT-4) توصیف می‌کرد.

هیجان‌انگیزترین بخش متنی که به‌طور اشتباهی فاش شده است، ذکر قطع دسترسی به اطلاعات برای این مدل در ژوئن ۲۰۲۴ محسوب می‌شود. این موضوع بدان معناست که چت‌بات هوش مصنوعی این شرکت تا قبل از ژوئن ۲۰۲۴ به تمام اطلاعات موجود در اینترنت و سطح وب دسترسی خواهد داشت. اگرچه برخی بر این باورند که اشاره به این موضوع صرفاً اشتباهی از جانب OpenAI بوده، اما برخی دیگر فکر می‌کنند که این انتشار در ماه ژوئیه یا اوت سال جاری میلادی قریب الوقوع است. انتظار می‌رود که این کمپانی بعد از انتشار مدل زبانی بزرگ GPT-4.5 توربو، کار بر روی نسل بعدی (GPT-5) را آغاز کند.

همچنین مطالعه کنید
ابزار Magic Editor اپلیکیشن گوگل فوتوز، تصاویر شما را با هوش مصنوعی اصلاح می‌کند!

شرکت OpenAI اشتباهاً جزئیات GPT-4.5 توربو را در یک پست رسمی فاش کرد!

به نظر می‌رسد یکی از ارتقاهای قابل توجه‌ این مدل زبانی بزرگ، افزایش ظرفیت ۱۲۸ هزار توکنی فعلی GPT-4 توربو به ۲۵۶ هزار توکن در GPT-4.5 تورو باشد تا شرکت OpenAI حرکت رقبا در این زمینه را پاسخ دهد. از زمانی که کمپانی گوگل، هوش مصنوعی بارد (Bard) خود را به جمینای (Gemini) تغییر نام داد و به‌روزرسانی‌های جدیدی را برای این مدل معرفی کرد، بحث‌ها دامن گرفته است و بسیاری به احتمال در نظر گرفتن جمینای به‌‎عنوان مدل زبانی بزرگ موردعلاقه‌ی خود فکر می‌کنند. ظاهراً مدل جدید GPT میدان رقابت را بار دیگر برای OpenAI متعادل خواهد کرد یا حتی شاید بتواند از چت‌بات هوش مصنوعی گوگل نیز پیشی بگیرد.

کمپانی OpenAI هنوز به‌صورت رسمی به این موضوع واکنشی نشان نداده است و وضعیت GPT-4.5 توربو و تاریخ انتشار آن در ژوئن ۲۰۲۴ در هاله‌ای از ابهام قرار دارد. باید منتظر ماند و دید که آیا این پست رسمی واقعاً به‌طور اشتباهی در اولین سالگرد انتشار GPT-4 به اشتراک گذاشته شده یا این مسئله از عمد بوده است.

منبع: Gizmochina

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>