جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

دستیار هوش مصنوعی Gemini گوگل به هدفون‌ها وارد می‌شود!

دستیار هوش مصنوعی Gemini گوگل به هدفون‌ها وارد می‌شود!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

کمپانی گوگل به‌تازگی دستیار هوش مصنوعی قدیمی خود، یعنی دستیار Google Assistant، را با هوش مصنوعی Gemini (جمینای که پیش‌تر، گوگل بارد نام داشت) جایگزین کرد. در حال حاضر، جدیدترین دستیار مبتنی بر هوش مصنوعی گوگل در نواحی جغرافیایی “ایالات متحده آمریکا، آمریکای لاتین، آفریقا، آسیا، اقیانوس آرام و کانادا” در دسترس کاربران دستگاه‌های مبتنی بر سیستم عامل iOS و اندروید قرار دارد. اما با استناد به گزارشات منتشرشده بر روی وب‌سایت 9to5google ماجراجویی‌های گوگل تنها به گسترش هوش مصنوعی جمینای در این دو پلت‌فرم خلاصه نمی‌شود!

به‌تازگی کارشناسان وب‌سایت 9to5google در حین بررسی نسخه بتای (15.6) اپلیکیشن گوگل با یک پیام جالب، به شرح زیر مواجه شدند:

گروه توسعه هوش مصنوعی Gemini در تلاشند تا این دستیار را به هدفون‌های شما نیز بیاورند!

لازم به ذکر است تنها بخشی از هدفون‌ها به ژست یا دکمه فعال‌کننده دستیار صوتی مجهز بوده و در حال حاضر اغلب آن‌ها تنها از دستیار گوگل پشتیبانی کرده و تاکنون هیچ‌گونه گزارشی مبنی بر پشتیبانی هدفون‌ها از دستیار هوش مصنوعی Gemini ارائه نشده است. به عنوان مثال، با استناد به ادعاهای یک منبع مطلع، با در نظرگیری “صدای خاص و عملکردهای محدود و معین” می‌توان اظهار کرد که در حال حاضر هدفون‌های پیکسل بادز پرو (Pixel Buds Pro) کمپانی گوگل همچنان از طریق دستیار قدیمی گوگل عملکرد خود را به نمایش می‌گذارند.

پیش‌تر نیز کمپانی گوگل از تمرکز و اولویت‌بندی خود برای انتشار گسترده اپلیکیشن هوش مصنوعی Gemini برای گوشی‌های هوشمند خبر داده بود. در حال حاضر و با درنظرگیری شاخص “عدم انتشار” اپلیکیشن جیمنای در نواحی “قاره اروپا”، که به عنوان یکی از کلیدی‌ترین بازارهای فروش گوشی‌های هوشمند برای کمپانی گوگل در نظر گرفته می‌شود، بی‌راه نیست اگر بگوییم که تا زمان انتشار جدیدترین دستیار هوش مصنوعی برای هدفون‌ها فاصله زیادی باقی مانده است!

با این حال پیش‌بینی می‌شود پس از انتشار هوش مصنوعی جمینای برای گجت‌های صوتی پوشیدنی (مانند هدفون‌ها و هدست‌ها) کمپانی گوگل ویژگی‌های بیشتری از جمله قابلیت “مختصرسازی پاسخ‌های ارائه‌شده به کاربر” و قابلیت “سفارشی و شخصی‌سازی سرعت پخش محتوای صوتی” را در این دستیار هوش مصنوعی معرفی کند.

منبع: Gsmarena

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *