Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

دانشمندان چینی اولین کودک هوش مصنوعی (AI) جهان را معرفی کردند!

دانشمندان چینی اولین کودک هوش مصنوعی (AI) جهان را معرفی کردند!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

تانگ تانگ (Tong Tong) یا آواتار مجازی هوش مصنوعی دختر کوچک که توسط موسسه هوش مصنوعی عمومی پکن (BIGAI) توسعه یافته است، برای اولین بار در پکن معرفی شد. موسسه BIGAI، تانگ تانگ را گامی عظیم در جهت دستیابی به یک عامل هوش مصنوعی عمومی (AGI) می‌بیند چراکه می‌تواند مانند یک انسان فکر و استدلال کند!

BIGAI، یک سازمان غیرانتفاعی تحقیق و توسعه پیشرفته است که تحت رهبری ژو سونگچون، یک محقق مشهور جهانی در زمینه هوش مصنوعی فعالیت می‌کند.

عامل AGI یا هوش مصنوعی عمومی

هدف از ایجاد عامل AGI یا هوش مصنوعی عمومی، ایجاد موجودی است که دارای توانایی‌های مستقل در ادراک، شناخت، تصمیم‌گیری، یادگیری، اجرا و همکاری اجتماعی باشد. به‌طور همزمان، AGI به دنبال همسویی با احساسات، اخلاق و مفاهیم اخلاقی انسانی است و رویکردی چندوجهی و از نظر اخلاقی، طنین‌انداز به هوش مصنوعی را در بر می‌گیرد.

همانطور که توسط خبرگزاری ساوت چاینا مورنینگ پست (SCMP) گزارش شده است، وقتی تانگ به نمایش گذاشته شد، رفتار و توانایی‌هایی شبیه به یک کودک سه یا چهار ساله را از خود نشان داد. بازدیدکنندگانی که با تانگ تانگ در تعامل بودند، او را می‌دیدند که اطرافش را تمیز می‌کرد، به‌طور مستقل یک قاب عکس کج را اصلاح کرده و یک چهارپایه را برای رسیدن به نقاط بالاتر می‌آورد!

همچین هنگامی که تانگ تانگ با مایع ریخته شده مواجه شد، فوراً یک حوله را پیدا و به‌طور مؤثری آنجا را تمیز کرد و توانایی خود را در درک و پاسخگویی به نیات انسانی به نمایش گذاشت.

دانشمندان چینی اولین کودک هوش مصنوعی (AI) جهان را معرفی کردند!

روند توسعه آینده AGI

چیزی که تانگ تانگ را از مدل‌های زبان بزرگ معمولی در هوش مصنوعی، مانند ChatGPT OpenAI یا بارد گوگل متمایز می‌کند، توانایی او در اختصاص دادن وظایف به خود به‌طور مستقل است. او سطحی از خودمختاری را نشان داد که قبلاً در موجودیت‌های مجازی دیده نشده بود.

همچنین مطالعه کنید
دستیار مجازی بیکسبی سامسونگ به هوش مصنوعی مولد مجهز می‌شود!

علاوه بر این، همانطور محققان توسعه‌دهنده این آواتار هوش مصنوعی مدعی‌اند، تانگ تانگ دارای احساسات و عقل مستقل بوده که او را قادر می‌سازد تا به یادگیری خودآگاه بپردازد!

سونگچون در یک بیانیه مطبوعاتی گفت:

برای دستیابی به این هدف (AGI)، لازم است “پارادایم طوطی” را با “داده‌های بزرگ، وظایف کوچک” به عنوان ساختار اصلی تغییر داده و آن را به “پارادایم کلاغ” بر اساس “داده های کوچک، وظایف بزرگ” تبدیل کنیم.

او توضیح داد که یادگیری طوطی یک تقلید ساده از طریق آموزش‌های مکرر، نوعی هوش سطح پایین است. در مقابل، پارادایم کلاغ به معنای رفتار استدلالی مستقل و هوش پیشرفته مبتنی بر ارزش و علت و معلول محسوب می‌شود.

ژو سونگچون، رئیس BIGAI همچنین گفت:

این یک دستاورد مهم مؤسسه تحقیقاتی هوش مصنوعی عمومی پکن در دو سال گذشته بوده و گامی کلیدی در تحقیقات هوش مصنوعی عمومی به شمار می‌آید.

تست تانگ

تیم سونگچون همچنین روش جدیدی را برای آزمایش هوش مصنوعی عمومی به نام تست تانگ پیشنهاد کرد. این روش با تست تورینگ متفاوت است که فقط می‌تواند به ما بگوید که آیا هوش مصنوعی به سطح خاصی از ارتباطات انسانی رسیده است اما نمی‌تواند هوش خود را اندازه‌گیری کند.

تست تانگ یک هوش مصنوعی را در بینایی، زبان، شناخت، حرکت و یادگیری ارزیابی می‌کند. همچنین دارای یک سیستم ارزشی متنوع است که شامل ارزش‌های فیزیولوژیکی، بقا، عاطفی، اجتماعی و گروهی است.

تست تانگ با تقریبا 100 کار تخصصی و بیش از 50 کار کلی، یک رژیم آزمایشی کامل برای توسعه هوش مصنوعی عمومی ارائه می‌دهد.

بر اساس گزارش SCMP، این رویکرد آزمایشی برای ادغام یکپارچه هوش مصنوعی در محیط‌های انسانی، با تأکید بر توانایی‌ها و ارزش‌های عملی، حیاتی است.

منبع: Interestingengineering

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>