Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

چت بات گوگل بارد به حافظه شخصی‌سازی شده مهجز خواهد شد!

چت بات گوگل بارد به حافظه شخصی سازی شده مهجز خواهد شد!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

هر یک از ما، ترجیحات شخصی منحصر به فرد خودمان را داریم و همواره تمایل داریم تا از این استاندارد‌های خاص در کارهای خود پیروی کنیم. از این رو، گوگل تصمیم دارد تا با فراهم کردن یک بستر مناسب در چت بات گوگل بارد (Bard) به این دسته از ترجیحات و الزمات منحصر به فرد کاربران خود احترام بگذارد. از این پس، چت بات هوش مصنوعی گوگل بارد با به یاد آوردن جزئیات مهم به اشتراک گذاشته شده در تعاملات کاربران با خود، قادر است تا سازگاری بیشتری را از خود نشان دهد و تجربه کاربری واقعی‌تری را برای کاربران رقم بزند.

در حال حاضر، هر یک از تعاملات جدید کاربران با چت بات گوگل بارد، در یک صفحه گفتگو کاملاً جدید صورت می‌پذیرد و گفتگو‌های پیشین صورت گرفته شده در این چت‌بات در صفحات جداگانه‌ای ذخیره می‌شوند. این مسئله به این معناست که هوش مصنوعی بارد پاسخ‌های کاربران را شخصی‌سازی نمی‌کند. در این شرایط در صورتی که 2 کاربر سوالات یکسانی را از بارد بپرسند، بارد پاسخ نسبتاً مشابه و یکسانی را به هر دو کاربر تحویل خواهد داد.

با این حال، در به‌روزرسانی اخیر بارد چند قابلیت جدید برای این چت‌بات معرفی شده است که به او این امکان را می‌دهد تا با بهره‌گیری از اطلاعات خاصی مانند “مکان فعلی کاربر (در صورت اجازه دادن کاربر) و اطلاعات به دست آمده از صندوق ورودی حساب جیمیل وی (از طریق افزونه/Extension خاص)” ضمن شخصی‌سازی کردن پاسخ‌ها، به مکالمات خود با کاربران بهبود بخشد.

چت بات هوش مصنوعی بارد به حافظه شخصی‌سازی شده مهجز خواهد شد!

اما گاهی اوقات، تکرار چندین باره یک مسئله در آغاز هر یک از مکالمات جدید، می‌تواند برای کاربر خسته‌کننده باشد. به عنوان مثال، شرایطی را تصور کنید که در آن کاربر ملزم به پیروی از یک رژیم غذایی خاص باشد یا به ماده غذایی خاصی حساسیت داشته باشد. در این شرایط، ضروری است تا کاربر برای دریافت دستورالعمل پخت یک غذا، در ابتدای گفتگو خود با بارد تمامی این موارد را ذکر کند. علاوه بر این، در هنگام ورود به یک صفحه گفتگو جدید با بارد، لازم است تا کاربر تمامی محدودیت‌های غذایی خود را مجدداً تکرار کند و این امر می‌تواند کمی برای کاربر خسته‌کننده باشد.

چت بات هوش مصنوعی بارد به حافظه شخصی‌سازی شده مهجز خواهد شد!

بنا بر گزارشات ارائه شده توسط یکی از کاربران بارد به نام دیلن روسل، به نظر می‌رسد که گوگل در حال کار کردن روی یک قابلیت جدید برای چت بات گوگل بارد است. این قابلیت جدید، که از آن به نام “حافظه” نیز یاد شده است، به بارد اجازه می‌دهد تا جزئیات مهم و ترجیحات ارائه شده توسط کاربر را به خاطر بسپارد و از آن‌ها به منظور بهبود پاسخ‌های بعدی خود بهره بگیرد. در نسخه اولیه رابط کاربری، چند نمونه از مواردی که کاربر می‌تواند تا از بارد درخواست کند تا آن‌ها را همواره به یاد داشته باشد، به چشم می‌خورد.

همچنین مطالعه کنید
قابلیت های جدید آپدیت ColorOS برای وان پلاس 11 و وان پلاس 12

به عنوان مثال، 2 گزاره زیر را در نظر بگیرید:

  • من در رژیم غذایی خود تا حد امکان از خوردن گوشت قرمز خودداری می‌کنم
  • من 2 فرزند دارم

پیش‌بینی می‌شود که در صورت تحویل این 2 گزاره به چت بات هوش مصنوعی بارد، پاسخ‌های بعدی بارد موارد زیر را در بر بگیرد:

  • ارائه رژیم‌های غذایی متناسب با پرهیز از گوشت قرمز با در نظرگیری عبارت “پرهیز از گوشت قرمز در رژیم غذایی”
  • ارائه پیشنهادات مربوط به سفر‌های خانوادگی با در نظرگیری عبارت “داشتن فرزند”
  • لحاظ کردن مقیاس “خانوادگی” در دستورالعمل‌های پخت غذا برای چند نفر با در نظرگیری عبارت “داشتن فرزند”

چت بات هوش مصنوعی بارد به حافظه شخصی‌سازی شده مهجز خواهد شد!

شایان ذکر است که مدتی پیش نیز، کمپانی OpenAI با طراحی یک قابلیت جدید با عنوان “دستورالعمل‌های سفارشی” عملکرد مشابهی در رابطه با شخصی‌سازی پاسخ‌های چت‌بات چت جی پی تی را در اختیار کاربران خود قرار داد.

به نظر می‌رسد که قابلیت دسترسی داشتن به صفحه مربوط به حافظه چت بات گوگل بارد از طریق منوی سمت چپ در اختیار کاربران قرار بگیرد. با استناد به گزارشات ارائه شده، این قابلیت جدید هوش مصنوعی گوگل بارد به کاربران اجازه می‌دهد تا تنظیمات جدید خود را شخصی‌سازی کنند و به لیست تنظیمات بارد اضافه نمایند.

چت بات هوش مصنوعی بارد به حافظه شخصی‌سازی شده مهجز خواهد شد!

علاوه بر این، انتظار می‌رود که در رابط کاربری صفحه “حافظه بارد” گزینه‌هایی برای حذف اطلاعات نادرست یا بدون استفاده نیز تعبیه شوند. با این حال، از آنجایی که این قابلیت در حال حاضر کاملاً در اختیار کاربران قرار نگرفته است، امکان ارزیابی مفید بودن این قابلیت و نحوه تاثیرگذاری آن بر پاسخ‌های چت بات هوش مصنوعی بارد وجود ندارد.

همچنین، به نظر می‌رسد که گوگل قصد دارد تا با احترام گذاشتن به حریم شخصی کاربران خود، با طراحی یک ضامن در سمت چپ صفحه مکالمات، به کاربران اجازه دهد تا به راحتی و به سرعت “حافظه” بارد را خاموش/روشن نمایند. این مسئله به کاربران این امکان را می‌دهد تا در مواردی مانند “به اشتراک گذاشتن چت با افراد دیگر” یا “عدم تمایل به به خاطر آوردن مکالمات پیشین” این قابلیت چت بات بارد را غیرفعال سازند.

چت بات هوش مصنوعی بارد به حافظه شخصی‌سازی شده مهجز خواهد شد!

شما چه طور فکر می‌کنید؟ تمایل دارید تا بارد چه نوع جزئیاتی را درباره شما به خاطر بسپارد؟ نظرات خود را با ما به اشتراک بگذارید.

منبع: 9To5Google

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>