Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

بازی استارفیلد

بازی استارفیلد طوری طراحی شده که برای مدتی طولانی تجربه شود

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

تاد هاوارد، بازی‌ساز مشهور استودیوی بتسدا، به‌تازگی گفته که یکی از اساسی‌ترین برنامه‌های این استودیو در طراحی بازی استارفیلد (Starfield)، ارزش تکرار بالا و قابلیت تجربه‌ی طولانی‌مدتش است.

بازی Starfield ماه گذشته توسط استودیوی بتسدا عرضه شد و ستایش و تمجید منتقدان و بازیکنان زیادی را برانگیخت. با این حال، بازی بزرگی مانند استارفیلد که ۱۰۰۰ سیاره‌ی مختلف و قابلیت ساخت و شخصی‌سازی سفینه‌ی فضایی را همراه با دریایی از محتواهای گوناگون دیگر در خود جای داده است، تازه به شروع ماجراجویی‌هایش می‌پردازد.

بازی استارفیلد

کارگردان بازی استارفیلد در مصاحبه‌ی جدیدی با پادکست گیم میکر (Game Maker) و همراه با تد پرایس، مدیرعامل استودیوی اینسامنیاک گیمز (Insomniac Games)، در مورد زاویه‌دید گسترده‌ی این استودیو برای بازی نقش‌آفرینی جدیدشان حرف‌های تازه‌ای برای گفتن داشت. مشابه سخنان تاد هاوارد در تابستان سال ۲۰۲۱ میلادی و همراه با رونمایی از بازی Starfield، این کارگردان در گفته‌های جدیدش بر طولانی‌مدت بودن استارفیلد تاکید مضاعفی کرد.

تاد هاوارد درباره‌ی این موضوع گفت:

یکی از چیزهایی که از بازی‌های قبلی خود یاد گرفتیم، از اسکایریم و از فال‌اوت، این بود که بازیکنان به تجربه‌ی این بازی‌ها برای مدت زمان بسیار طولانی‌ای تمایل دارند. پس استارفیلد، می‌توانم بگویم، عمدی‌ترین مورد بود. این یک بازی است که بازیکنان برای مدتی طولانی تجربه‌اش خواهند کرد. چطور چنین بازی بسازیم که اجازه‌ی این کار را به شکلی طبیعی بدهد و اگر افراد بازی را تجربه کردند و به پایان داستان اصلی رسیدند، بتوانید این [پتانسیل طولانی‌مدت بازی استارفیلد] را ببینید.

“اما در همین میان است که، خب، [سوال‌هایی مانند] اینکه استارفیلد ۳ ماه دیگر چه شکلی خواهد بود؟ [پیش می‌آید] بعد از شش ماه چطور؟ یک سال، دو سال، سه سال، چهار سال، پنج سال؟ ما فهمیدیم که [چنین اتفاقی] ممکن است بی‌افتد پس بیایید آماده‌ی آن باشیم و بهترین استفاده را از آن کرده و به آغوش بگیریمش. این دقیقاً همین کاری است که ما اینجا [در استودیوی بتسدا] و همراه با گروه مخصوص ماد کردن (modding) انجام می‌دهیم. چیزهای زیادی اینجا یاد گرفته‌ایم. پایه‌ی بازی اصلیِ خوبی را تحویل دهیم تا امکان ساخت [و ارتقای بیشتر آن] برای همه وجود داشته باشد.”

با وجود اینکه بازی Starfield همین حالا نیز چندین ماد مختلف دارد اما پشتیبانی کامل از مادها سال آینده در دسترس قرار می‌گیرد. در حال حاضر، استودیوی بتسدا مشغول کار بر روی ویژگی‌های درخواست‌شده و مورد انتظاری مانند پشتیبانی از نمایشگرهای فوق عریض، تکنیک افزایش وضوح تصویر DLSS، قابلیت تنظیم زاویه‌ی دید و بهره‌مندی از محدوده‌ی دینامیکی بالا (HDR) است. علاوه بر این موارد، قرار است دکمه‌ای جهت خوردن مستقیم غذاها نیز به بازی اضافه شود و جای حالت فعلی و انبار کردن غذاها و سپس مصرف کردنشان را بگیرد.

همچنین مطالعه کنید
تاریخ عرضه بازی اساسینز کرید شَدوز فاش شد!

بسته‌های الحاقی برای بازی Starfield تدارک دیده خواهد شد و با تهیه‌ی نسخه‌ی Premium این عنوان می‌توانید به بسته‌ی الحاقی Shattered Space در سال ۲۰۲۴ میلادی دسترسی داشته باشید. بازی استارفیلد ماه گذشته برای رایانه‌های شخصی و کنسول‌های ایکس‌باکس سری ایکس و اس عرضه شد و امکان تجربه‌ی این بازی از طریق سرویس گیم‌پس مایکروسافت نیز وجود دارد.

منبع: GamingBolt

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>