Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

چگونه ویدیوهای کوتاه (شورت) یوتیوب را غیرفعال کنیم؟

چگونه ویدیوهای کوتاه (شورت) یوتیوب را غیرفعال کنیم؟

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

بسیاری از کاربران علاقه‌ای به مشاهده ویدیوهای کوتاه (شورت) در صفحه اصلی یوتوب نداشته و به دنبال راهی برای غیرفعال کردن آن هستند. متاسفانه باید اعلام کنیم که به‌صورت رسمی هیچ روشی برای غیرفعال کردن آن وجود ندارد. اما خوشبختانه چندین راه حل برای پنهان کردن آن در صفحه اصلی یوتیوب وجود دارد. در این مطلب به شما آموزش خواهیم داد که چگونه ویدیوهای کوتاه (شورت) یوتیوب را در اندروید، iOS و یا حتی در رایانه خود غیرفعال کنید. با اِروتِک همراه باشید.

غیرفعال کردن ویدیوهای کوتاه (شورت) از طریق وبسیات یوتیوب

یکی از راحت‌ترین راه‌ها برای غیرفعال کردن ویدیوهای کوتاه (شورت‌ها) در صفحه اصلی یوتیوب، استفاده از خود وب‌سایت یوتیوب در گوشی می‌باشد. در وب‌سایت رسمی یوتیوب، گزینه‌ای موجود است که این ویدیوها را به مدت 30 روز پنهان می‌کند. البته این روش در اپلیکیشن قابل انجام نمی‌باشد و فقط از طریق سایت می‌توان این روش را امتحان کرد.

برای انجام این روش، ابتدا مرورگر گوشی خود را باز کرده و سپس به آدرس m.youtube.com مراجعه کنید. در قدم بعد از طریق حساب گوگل وارد پنل کاربری یوتیوب شوید.

پس از ورود به پنل کاربری، بخش Shorts (ویدیوهای کوتاه) برای شما نمایش داده می‌شود. در گوشه سمت راست بالای صفحه بر روی “X” کلیک کنید.

چگونه ویدیوهای کوتاه (شورت) یوتیوب را غیرفعال کنیم؟

هنگامیکه که بر روی “X” کلیک کردید، یوتیوب بخش ویدیوهای کوتاه (شورت) را با یک اعلان به مدت 30 روز پنهان می‌کند.

چگونه ویدیوهای کوتاه (شورت) یوتیوب را غیرفعال کنیم؟

بدین صورت ویدیوهای کوتاه برای مدتی نمایش داده نمی‌شود. پس از گذشت 30 روز مجدداً با تکرار همین روش آن‌ها برای خود پنهان کنید.

غیرفعال کردن ویدیوهای کوتاه از طریق برنامه یوتیوب

در واقع برنامه یوتیوب در گوشی اندوریدی و یا آیفون، به‌صورت رسمی گزینه‌ای برای حذف ویدیوهای کوتاه ارائه نمی‌دهد. با این وجود می‌توانید به کلیک کردن بر روی گزینه “علاقه ندارم”، موقتاً آن‌ها را از صفحه اصلی یوتیوب خود حذف کنید.

برای استفاده از این روش، در ابتدا برنامه یوتیوب را در گوشی خود باز کنید. پس از آن وارد قسمت ویدیوهای کوتاه (Shorts) شوید. در قسمت بالا، گوشه سمت راست ویدیوی کوتاه، بر روی سه نقطه ضربه زده و سپس گزینه علاقه‌مند نیستم (Not Interested) را انتخاب کنید.

چگونه ویدیوهای کوتاه (شورت) یوتیوب را غیرفعال کنیم؟

راه حل گفته شده را برای هر ویدیویی که در قسمت “Shorts” پخش می‌شود، تکرار کنید. هنگامیکه به‌طور مرتب این روش را انجام می‌دهید یوتیوب به‌طور موقت بخش “Shorts” را از صفحه اصلی برنامه خود پنهان می‌کند.

اگر مجدداً فیلم‌های کوتاه برای شما پخش شد، کافی است دوباره آنها را به عنوان علاقه‌مند نیستم (Not Interested) انتخاب کنید تا نهایتاً از صفحه شما پنهان شوند.

از نسخه قدیمی برنامه یوتیوب بر روی گوشی خود استفاده کنید

اگر از برنامه یوتیوب بر روی گوشی خود استفاده می‌کنید اما ویدیوهای کوتاه را نمی‌توانید تحمل کنید، پیشنهاد ما به شما اینست که از نسخه‌‌ای استفاده کنید که آن زمان ویدیوهای کوتاه در آن قرار نداشته است. یعنی نسخه‌ای از برنامه یوتیوب را استفاده کنید که این شرکت ویژگی ويديوهای کوتاه را برای آن ارائه نکرده بود.

همچنین مطالعه کنید
پیش‌نمایش تصاویر زنگ هوشمند خانه (Nest) بر روی صفحه قفل گوشی پیکسل گوگل

متاسفانه در آیفون، نصب نسخه قدیمی یک برنامه بسیار دشوار و یا حتی در مواقعی غیر ممکن است. بنابراین، در این مورد برای کاربران آیفون توصیه می‌کنیم که از سایر روش های عنوان‌شده در این مطلب استفاده کنند. با این حال، اگر قصد امتحان نسخه قدیمی را دارید، باید بررسی کنید که آیا می‌توانید از نسخه قدیمی برنامه یوتیوب را دریافت کنید؟

خوشبختانه در اندروید برعکس آیفون، این فرآیند بسیار ساده و راحت است. شما می‌توانید نسخه‌های قدیمی‌تر برنامه‌ها را به سادگی با بارگیری فایل‌های APK آن برنامه‌ نصب کنید. البته در این مورد نیز متاسفانه برنامه‌های تولیدی شرکت گوگل که شامل YouTube نیز می‌شود، با این روش به خوبی کار نمی‌کند. با این حال، اگر گوشی شما مجهز به نسخه 14.12.56 یا نسخه قبل‌تر از آن برای یوتیوب است، می‌توانید به‌روزرسانی‌های برنامه را حذف نصب کرده و مجدداً نسخه‌ای را نصب کنید که در صفحه اصلی یوتیوب ویدیوهای کوتاه قرار ندارد.

برای انجام این روش در گوشی اندرویدی خود، به Settings رفته و سپس Apps بروید. از آنجا برنامه YouTube را انتخاب کنید. در گوشه بالا سمت راست، بر روی سه نقطه ضربه بزنید و سپس گزینه “Uninstall Updates” را انتخاب کنید.

چگونه ویدیوهای کوتاه (شورت) یوتیوب را غیرفعال کنیم؟

در اعلانی که مشاهده کردید گزینه “OK” را انتخاب کنید.

هنگامی که برنامه خود را حذف نصب کردید و نسخه قدیمی را به جای آن قرار دادید، برنامه را باز کنید و به احتمال زیاد، اکنون بخش ویدیوهای کوتاه را مشاهده نخواهید کرد. اگر قصد آن را دارید برای همیشه برنامه شما بدین صورت بوده و دوباره ویدیوهای کوتاه در آن نمایش داده نشوند باید حتما توجه داشته باشید که برنامه را هم به‌صورت خودکار و هم به‌صورت دستی بروزرسانی نکنید.

حذف ویدیوهای کوتاه از طریق نسخه وب دسکتاپ یوتیوب

اگر شما نیز از نسخه وب دسکتاپ یوتیوب استفاده می‌کنید، در این قسمت برای شما هم آموزشی خواهیم داشت که از دست ویدیوهای کوتاه یوتیوب راحت شوید، آن هم تنها فقط با یک گزینه! بدین صورت که شما بر روی گزینه‌ای کلیک کرده و برای مدت 30 روز ویدیوهای کوتاه را در صفحه اصلی برنامه پنهان می‌کنید. همانند روشی که در بالاتر گفته شد، هنگامیکه این بازه زمانی تمام شد، مجدداً بر روی گزینه کلیک می‌کنید تا ویدیوهای کوتاه برای 30 روز دیگر پنهان شوند.

برای انجام این کار، مرورگر وب دسکتاپ خود را راه‌اندازی کنید و YouTube.com را باز کنید. مطمئن شوید که به حساب خود در سایت وارد شده‌اید.

بخش ویدیوهای کوتاه (Shorts) را از طریق وب سایت پیدا کنید. در گوشه سمت راست در قسمت بالای همان بخش بر روی “X” کلیک کنید.

چگونه ویدیوهای کوتاه (شورت) یوتیوب را غیرفعال کنیم؟

بدین صورت یوتیوب ویدیوهای کوتاه را به مدت 30 روز برای شما پنهان می کند.

و اینگونه از دست ویدیوهای کوتاه آزاردهنده در صفحه اصلی یوتیوب خود راحت شده و از تماشای یوتیوب لذت می‌برید!

منبع: Howtogeek

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>