Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

مرسدس بنز Chat GPT را به دستیار صوتی خودروهای خود اضافه می‌کند

مرسدس بنز Chat GPT را به دستیار صوتی خودروهای خود اضافه می‌کند

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

مرسدس بنز هوش مصنوعی چت جی پی تی را به جاده‌ها می‌آورد. این خودروساز قصد دارد با سرویس Azure OpenAI مایکروسافت، مدل زبان طبیعی چت جی پی تی را به دستیار صوتی خودروهای خود اضافه کند. این قابلیت ابتدا برای یک دوره سه ماهه برای مشتریان آمریکایی خودروهای منتخب در دسترس خواهد بود اما بنز می‌گوید که در آینده، عرضه گسترده‌تر و دائمی‌تری را برای این سرویس در نظر خواهد گرفت.

دستیار صوتی

بکارگیری ChatGPT می‌تواند دستیار صوتی این کمپانی را به شدت تقویت کند. به جای پاسخ دادن به سوالات ساده و از پیش تعیین شده‌ای مانند “بخاری را روشن کن” یا “وضعیت هوا چطور خواهد بود” این دستیار صوتی خواهد توانست به سوالات پیچیده‌تری پاسخ دهد و مکالمه‌ای عادی را با کاربر خود داشته باشد. علاوه بر این مرسدس می‌گوید در حال بررسی افزونه‌های چت جی پی تی برای انجام کارهایی مانند رزرو رستوران یا خرید بلیط سینما از طریق زبان طبیعی است.

اگرچه داشتن مکالمه طولانی‌مدت در جاده ممکن است باعث حواس پرتی شود اما تنها متکی بر صدا بودن این قابلیت نگرانی‌ها از بی‌احتیاطی در رانندگی را کاهش می‌دهد. شاید حتی چت جی پی تی بتواند با پاسخ دادن شفاهی به سوالاتی که برای پیدا کردن جوابشان معمولا از موبایل خود استفاده می‌کنید، احتمال حواس پرتی و تصادف را کاهش دهد.

همچنین مطالعه کنید
پلت‌فرم اسمارت تینگز سامسونگ بر روی خودروهای الکتریکی کیا و هیوندای فعال می‌شود!

بنز و مایکروسافت از “امنیت، حریم خصوصی و اعتبار در سطح سازمانی” برای حفاظت از داده‌های مایکروسافت آژور می‌گویند. با این حال این دو کمپانی اعلام کرده‌اند که مکالمات کاربران در فضای ابری مرسدس بنز ذخیره شده و به صورت ناشناس مورد تجزیه و تحلیل قرار می‌گیرد. به عبارت دیگر، افرادی برای تجزیه و تحلیل و تمرین به مکالمات شما گوش خواهند داد؛ بنابراین بهتر است برای بیان اطلاعات خصوصی و چیزهایی که ممکن است هویت شما را فاش کند احتیاط کنید.

دستیار صوتی

نسخه بتای سه ماهه این قابلیت از 16 ژوئن آغاز خواهد شد و فقط در بعضی از مدل‌های بنز که دارای سیستم اطلاعات و سرگرمی MBUX هستند در دسترس خواهد بود. برای وارد شدن به این برنامه در خودروهای منتخب کافیست به دستیار صوتی خودرو بگویید: “Hey Mercedes, I want to join the beta program”.

منبع: Engadget

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>