جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

آیا سوایپ کردن و کشیدن انگشت روی صفحه سریع‌تر از تایپ معمولی با صفحه‌کلید گوشی است؟

کشیدن انگشت روی صفحه یا تایپ معمولی با صفحه‌کلید گوشی؟ کدام‌یک سریع‌تر است؟

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اکثر برنامه‌های صفحه‌کلید برای گوشی‌های اندرویدی و آیفون‌ها، دو گزینه را ارائه می‌دهند؛ یا می‌توانید بر روی هر حرف به‌طور مستقل ضربه بزنید و تایپ کنید، یا انگشت خود را روی صفحه بکشید تا کلمات کاملی را تشکیل دهید. هر کدام از این دو روش کاربردها و طرفداران خاص خود را دارد، اما دقیقاً کدام‌یک سریع‌تر است؟ برای پاسخ به این سؤال، با اِروتِک همراه باشید.

صفحه‌کلید گوگل (Gboard)؛ سوایپ کردن در مقابل تایپ کردن

وب‌سایت HowToGeek برای مقایسه‌ی تفاوت سرعت سوایپ کردن با تایپ کردن، جمله‌ی زیر که شامل تمامی حروف الفبای انگلیسی می‌شود را سه‌بار با کشیدن انگشت خود روی صفحه‌کلید کامل کرده است. ویدیوی انجام این کار را می‌توانید در ادامه مشاهده کنید:

«.The quick brown fox jumps over the lazy dog»

پس از ثبت زمان کامل کردن هر سه جمله از طریق کشیدن انگشت روی صفحه یا همان سوایپ کردن، میانگین به ۶٫۹۵ ثانیه رسید. اما تایپ معمولی این جمله چند ثانیه زمان خواهد برد؟ ویدیوی زیر را تماشا کنید:

همان‌طور که می‌بینید، تایپ معمولی با کمک قابلیت تصحیح خودکار (Autocorrect) صفحه‌کلید گوگل کمی سریع‌تر از سوایپ کردن است؛ میانگین سرعت تایپ معمولی در این بررسی به ۶٫۱۸ ثانیه رسید که تقریباً ۱ ثانیه سریع‌تر از نمونه‌ی قبلی محسوب می‌شود.

کیبورد آیفون؛ سوایپ کردن در مقابل تایپ کردن

مقایسه‌ی تفاوت سرعت سوایپ کردن با تایپ کردن معمولی با استفاده از کیبورد آیفون نیز ابتدا با بررسی سرعت سوایپ کردن آغاز شد:

از آن‌جایی که کیبورد اپل قادر به تشخیص کلماتی مانند «fox» و «lazy» در هنگام کشیدن انگشت روی صفحه‌کلید نبود، جملات نهایی نیاز به اصلاح مجدد دارند و زمان بیشتری خواهند برد. با این حال، اگر دقت جملات را در نظر نگیریم، میانگین هم به ۸٫۰۷ ثانیه کاهش پیدا کرده است که افت قابل توجهی نسبت به صفحه‌کلید گوگل را نشان می‌دهد. اما آیا سرعت تایپ معمولی با کیبورد آیفون بیشتر است؟

صفحه‌کلید آیفون بار دیگر کلمه‌ی «fox» را به‌طور خودکار به «fix» تغییر می‌دهد. با این وجود، اگر تصحیح خودکار را غیرفعال کنید یا در حین تایپ کردن از پیشنهادات کمک بگیرید، سرعت بیشتری خواهید داشت. میانگین سرعت در این بررسی نیز به ۷٫۶۷ ثانیه رسیده است که مجدداً به‌طرز قابل لمسی سریع‌تر از سوایپ کردن و کشیدن انگشت روی صفحه‌کلید به حساب می‌آید.

نتیجه

در صورتی که به سرعت تایپ اهمیت بیشتری می‌دهید، این بررسی نشان داد که تایپ معمولی و ضربه زدن بر روی حروف موردنظر برای عموم افراد سریع‌تر از سوایپ کردن و کشیدن انگشتان روی صفحه خواهد بود. با این حال، سوایپ کردن راحت‌تر است و برای انجام آن تنها به یک انگشت نیاز دارید. از این رو، هر دو روش در نوع خود مفید عمل می‌کنند و در سناریوها و شرایط خاص می‌توان از آن‌ها برای تایپ بهینه بهره برد.

منبع: Howtogeek

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *