Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

گوشی‌های اندرویدی به یک فیس تایم انحصاری مجهز خواهند شد!

گوشی های اندرویدی به یک فیس تایم انحصاری مجهز خواهند شد!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

با استناد به گزارشات منتشرشده، کمپانی گوگل در تلاش است تا با اضافه کردن یک قابلیت جدید به پلت‌فرم گوگل میت (Google Meet/ پلت‌فرم کنفرانس ویدیویی گوگل) نقش پررنگ‌تری را در برقرارسازی ارتباطات روزمره کاربران خود ایفاء نماید. این پلت‌فرم که در آغاز فعالیت خود بر روی “کاربردهای تجاری، مشاغل و کسب و کارها” متمرکز بود، اکنون به یک گزینه ایده‌آل برای استفاده در تماس‌های ویدیویی شخصی کاربران (خواه به صورت کنفرانس و گروهی، خواه به صورت دو نفره) بدل شده است.

در حالیکه کاربران گوشی‌های آیفون سالیان سال است که از برقرارسازی آسان تماس ویدیویی از طریق ویژگی “فیس‌تایم/ FaceTime” اپل که به صورت مستقیم در برنامه “تلفن و پیام‌ها”ی دستگاه تعبیه شده است لذت می‌برند، سرانجام به نظر می‌رسد که کاربران دستگاه‌های اندرویدی نیز می‌توانند به قابلیت برقرارسازی تماس تصویری در برنامه تلفن دستگاه خود دسترسی داشته باشند! در این قابلیت جدید (که در حال حاضر در مرحله آزمایش قرار دارد) امکان تغییر سریع و آسان یک تماس تلفنی معمولی (برقرارشده از طریق سیم‌کارت در اپلیکیشن گوگل فون) به تماس ویدیویی در پلت‌فرم گوگل میت در اختیار کاربران قرار داده خواهد شد.

قابلیت “برقرارسازی تماس ویدیویی از اپلیکیشن گوگل فون” در حال حاضر تنها برای گروهی از کاربران منتخب این اپلیکیشن در گوشی‌های پیکسل مجهز به نسخه بتا “125.0.613053162” و به صورت آزمایشی فعال شده است. با استناد به گزارشات منتشرشده برای استفاده از این قابلیت تنها لازم است تا بر روی آیکون “Video call” که در طی برقراری تماس تلفنی عادی ظاهر می‌شود، ضربه زده شود. پس از ضربه زدن بر روی این آیکون، بدون قطع شدن تماس تلفنی در برنامه گوگل فون، یک تماس ویدیویی با فرد مورد نظر در پلت‌فرم گوگل میت برقرار می‌شود.

علاوه بر این در شرایطی که دستگاه فرد دریافت‌کننده تماس به اپلیکیشن گوگل میت مجهز نباشد، فرستنده قادر است تا ضمن ارسال یک لینک دعوت از گیرنده درخواست کند اپلیکیشن گوگل میت را بر روی دستگاه خود نصب کرده تا از این طریق با وی تماس ویدیویی برقرار سازد.

همچنین مطالعه کنید
چگونه یک عکس پاک شده را در آیفون یا آیپد خود بازیابی کنیم؟

انتظار می‌رود که با بدل شدن این قابلیت به عنوان یک ویژگی دائمی در برنامه تلفن گوگل فون و گسترش این قابلیت در گوشی‌های پیکسل گوگل، این قابلیت پای خود را به سایر دستگاه‌های مبتنی بر سیستم عامل اندروید نیز باز کند. این در حالی است که احتمال پیروزی این قابلیت در اپلیکیشن گوگل فون در برابر اپلیکیشن‌های شخص ثالث برقرارکننده تماس‌های ویدیویی نظیر “واتساپ و اسکایپ” غیرقابل پیش‌بینی است!

منبع: Androidauthority

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>