جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

تولید گرافیت 99.9 درصدی در چین می‌تواند فناوری و صنعت باتری را متحول کند!

تولید گرافیت 99.9 درصدی در چین می‌تواند فناوری و صنعت باتری را متحول کند!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

گرافیت، شکل کریستالی کربن، در مواد با تکنولوژی‌های پیشرفته، از جمله باتری‌ها، روان‌کننده‌ها، مدادها، بوته‌های آهنگری و غیره استفاده می‌شود. با این حال، دستیابی به خلوص بالاتر گرافیت تاکنون آسان نبوده است. ادعا می‌شود که روش‌های متعددی از جمله شناورسازی، شستشوی اسیدی، تصفیه حرارتی و سایر روش‌ها گاهی اوقات ۸۰ تا ۹۰ درصد خلوص را ارائه می‌دهند.

اما اکنون دانشمندان چینی پیشرفت قابل‌توجهی در خالص‌سازی گرافیت داشته‌ و مدعی‌اند که گرافیتی با درجه خلوص فوق العاده بالای 99.99995 درصد تولید کرده‌اند.

گرافیت با خلوصی بیش از 99.99995 درصد!

این دانشمندان ادعا کردند که به سطح خلوص گرافیت تولیدی خود را به بیش از 99.99995 درصد رسانده‌اند.

وانگ جیون‌هویی و تیمش از شرکت Minmetals چین در یک کنفرانس مطبوعاتی در هگانگ، شمال شرقی استان هیلونگ‌جیانگ چین، از پیشرفت نوآورانه‌ای در فناوری خالص‌سازی گرافیت پرده‌برداری کرد که با موفقیت گرافیت با خلوص فوق‌العاده بالا تولید کرده‌اند. به گزارش شین هوا، این دستاورد چین را به عنوان یک رهبر جهانی در ساخت گرافیت فوق‌العاده خالص قرار می‌دهد.

ادعا می‌شود که این دانشمندان فرآیند خالص‌سازی گرافیت در چین را با توسعه روشی به کمک تولیدکنندگان تجهیزات برتر این کشور تغییر داده‌اند.

کیفیت پایدار محصولات

با حفظ کیفیت محصول، ادعا می‌شود که روش آنها ترکیبی از تصفیه فیزیکی-شیمیایی، دمای پایین و بالا و تصفیه خلاء فوق‌العاده بالاست. دانشمندان با استفاده از روش ابتکاری خود، خلوص گرافیت را از 95 درصد به 99.99995 درصد افزایش داده‌اند.

همچنین آنها مدعی‌اند که این روش جدید در مقایسه با روش‌های فعلی مقرون‌به‌صرفه نیز هست.

تحلیلگران بیان کرده‌اند که گرافیت فوق‌العاده خالص که حاوی بیش از 99.99 درصد کربن باشد، دارای روانکاری عالی، رسانایی، مقاومت در برابر خوردگی و دمای بالا و پایداری شیمیایی است.

خلوص بالاتر گرافیت برای روانکاری و رسانایی مواد معدنی بهتر است

هرچه خلوص گرافیت بیشتر باشد، روان‌سازی، رسانایی، مقاومت در برابر خوردگی و پایداری شیمیایی آن بهتر است. لو انکیائو، تحلیلگر ارشد در Anbound Think Tank مستقر در پکن، به گلوبال تایمز گفت:

چنین موادی به‌طور گسترده در بخش های صنعتی پیشرفته مانند هوا فضا، ابررساناها، مدارهای مجتمع و نیمه هادی‌ها مورد استفاده قرار می‌گیرند.

با این حال، او معتقد است که این پیشرفت هنوز در مرحله آزمایشی بوده و قابلیت تجاری آن هنوز در دست ارزیابی است. لو اظهار داشته که اگر گرافیت خالص تجاری شود، چین را قادر خواهد ساخت تا نقش برجسته‌ای در بازار ایفا کند.

تقاضا برای گرافیت با خلوص بالا در حال رشد است

او همچنین گفت:

تقاضا برای گرافیت با خلوص بالا در بخش‌های صنعتی پیشرفته در حال رشد است و پیشرفت فناوری می‌تواند به‌طور قابل توجهی ما را در این زمینه آزاد کند و وابستگی‌های ما را کاهش دهد.

محققان اکنون در حال برنامه‌ریزی برای تولید محصولات گرافیتی فوق‌العاده خالص، از جمله مواد الکترود منفی با کیفیت بالا و گرافیت نیمه‌رسانای کربنی هستند، شکلی از کربن که به دلیل خواصی مانند روان‌کاری، رسانایی الکتریکی و مقاومت در برابر فرسایش و دماهای بالا محبوبیت دارد. این نوع گرافیت همچنین یک ماده معدنی قابل توجه برای صنایع پیشرفته است.

به گزارش شین هوا، شرکت چینی Minmetals که دارای ذخایر عمده گرافیت در شهر هگانگ، استان هیلونگ جیانگ است، یک کارخانه فرآوری با تولید سالانه 200000 تن دارد.

منبع: Interestingengineering

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *