Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

آیا می‌دانستید سیاه چاله ها باعث اختراع وایفای شده اند؟!

آیا می‌دانستید سیاه چاله ها باعث اختراع وایفای شده اند؟!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

آیا می‌دانستید که وایفای توسط یک دانشمند استرالیایی که بر روی اثبات نظریه تبخیر سیاهچاله‌ها و امواج رادیویی تابشی استیون هاوکینگ مطالعه می‌کرد اختراع شده است. برای اطلاع از جزییات بیشتر با اِروتِک همراه باشید.

سال‌ها پیش یک دانشمند استرالیایی به نام جان اوسالیوان که از نظریه تبخیر سیاهچاله‌ها و امواج رادیویی تابشی استیون هاوکینگ الهام گرفته بود به دنبال یافتن آنها و اثبات درستی نظریه او بود. با این حال در حین انجام این تحقیقات، او متوجه شد که تشخیص این سیگنال‌های ضعیف از نویز رادیویی پس‌زمینه بلندتر کل کیهان، کاری بسیار دشوار است.

اما آن سیگنال‌ها چه بودند؟

آن سیگنال‌ها مسافت‌های طولانی را طی کرده و در اثر عبور از گاز و غبار فضایی، بسیار کوچک و منحرف شده بودند. این بدان معنی است که شکل موج آنها از حالت “به‌راحتی قابل شناسایی” به یک منحنی مسطح تغییر کرده بود. به همین دلیل اوسالیوان و همکارانش بر روی ایجاد ابزاری کار کردند که بتواند امواج رادیویی خاص را شناسایی و آنها را فیلتر کند.

پس از تلاش زیاد، او و یکی از همکارانش توانستند ابزاری بر اساس یک فرمول ریاضی تولید کنند که به آنها کمک می‌کرد این امواج را پیدا کرده و سیگنال‌های رادیویی اضافی را برای شناسایی امواج مفید مسدود کند. با این حال، آنها در نهایت در یافتن امواج رادیویی سیاهچاله ناموفق بودند!

همچنین مطالعه کنید
اتاق های جدیدی در داخل هرم ساحورع مصر کشف شد

سال 1992!

در این سال جان اوسالیوان که برای سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی همسود (CSIRO) استرالیا کار می‌کرد وظیفه یافت راهی برای ارتباط بدون سیم (بی‌سیم) کامپیوترها با یکدیگر پیدا کند. او با یادآوری تحقیقات قبلی خود در مورد سیاهچاله‌ها و ابزارهایی که برای شناسایی امواج رادیویی سیاهچاله به‌صورت بی‌سیم تولید کرده بود، به ابزاری که قبلا ساخته بود بازگشت!

آیا می‌دانستید سیاه چاله ها باعث اختراع وایفای شده اند؟!

با استفاده از فرمول ریاضی این دستگاه، اوسالیوان توانست آن را تغییر داده و بهینه‌سازی کند. او سرانجام از آن دستگاه برای برای جستجوی سیگنال‌های رادیویی ضعیف و فازی در پرسروصداترین محیط‌ها استفاده کرد. این اختراع مجدد و غیرعمدی که به عنوان مبنایی برای تکنولوژی وایفای (Wifi) شناخته می‌شد، برای CSIRO تقریباً “یک میلیارد دلار” حق امتیاز به همراه داشت. اوسالیوان این اختراع را ابتدا در سال 1992 در کشور خود و سپس در سال 1996 در ایالات‌متحده ثبت کرد! پس باید گفت که این امواج سیاه‌چاله‌ها بودند که منجر به اختراع غیرعمدی تکنولوژی وایفای شدند!

منبع: Thefactsite

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>