Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

رایحه ای از تاریخ: یک عطر رومی در مقبره سویل کشف شد

رایحه ای از تاریخ: یک عطر رومی در مقبره سویل کشف شد

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

در سال 2019، در حالیکه کارگران ساختمانی مشغول بازسازی ساختمانی در شهرداری کارمونای سویل بودند، یک مقبره دو هزار ساله که به شکل شگفت انگیزی سالم و دست نخورده باقی مانده بود، کشف شد. شش نفر از اعضای یک خانواده ثروتمند در یک قبر دفن شده بودند. یک کوزه کوارتزی پیچیده شده در یک کیسه کتانی و چندین سنگ کهربا در میان چیزهایی دیگر در آن مقبره پیدا شد. این شی که تصور می‌شود یک شیشه عطر باشد بلافاصله مورد تحقیق و بررسی عمیق گروهی از محققان قرار گرفت.

تیم تحقیقاتی FQM346 دانشگاه کوردوبا به سرپرستی پروفسور خوزه رافائل روئیز آربولا با همکاری شهرداری کارمونا، یک آزمایش شیمیایی بر روی شیشه عطر کشف شده انجام دادند. این بطری کاملاً مهروموم شده و بقایای جامد عطر داخل آن باقی مانده بود. بطری از کواترز تراشیده شده بود، ماده‌ای که در آن زمان کمیاب و گران به شمار می‌رفت.

رایحه ای از تاریخ: یک عطر رومی در مقبره سویل کشف شد

محققان توانستند با روش‌های متعددی از جمله استفاده از انکسار اشعه ایکس و کروماتوگرافی گازی همراه با طیف سنجی جرمی، عناصری از عطر که متعلق به قرن اول پس از میلاد بودند را شناسایی کنند.

تحقیقات منتشر شده در ژورنال سوئیسی Heritage نشان می‌دهد که این عطر دو ماده اصلی دارد. اولی اسانس معطر و دومی روغن گیاهی که به عنوان نگهدارنده برای اسانس معطر و پایه عطر عمل می‌کند.

همچنین مطالعه کنید
یک هنرمند با تلفیق علم و هنر، آینده زمین را به تصویر کشید!

نعنای هندی یک روغن معطر است که از گیاه هندی Pogostemon مشتق شده است. این ماده در حال حاضر به طور گسترده‌ای در عطرسازی مورد استفاده قرار می‌گیرد اما در زمان روم باستان چندان شناخته شده نبود. یک نویسنده روم باستان، پلینی بزرگ (Pliny the Elder) اسانس را حاوی این روغن معطر توصیف کرد.

برای نگهداری رایحه و محتویات عطر، از دولومیت به عنوان درپوش استفاده شده و با قیر بطری را آب بندی کرده‌اند. سالم و دست نخورده بودن بطری فرصتی بی‌نظیر برای بوییدن رایحه امپراطور سابق روم خلق کرده است.

طراحی عظیم مقبره و صنایع دستی هنرمندانه‌ای که در آن یافت شده، نشان می‌دهد که این عطر ارزش بسیار زیادی داشته است. این اکتشافات دانش ما از فرهنگ روم باستان را ارتقا داده و بینش‌هایی درباره ترجیحات بویایی آن‌ها ارائه می‌دهد.

این تحقیقات تاریخچه عطرسازی را روشن‌تر می‌کند و اهمیت مقبره کارمونا به عنوان یک مکان باستان شناسی را نشان می‌دهد. این کشف شگفت انگیز دریچه‌ای به گذشته است و اطلاعتی درباره رایحه‌هایی که امپراطوری روم باستان را فرا گرفته بود ارائه می‌دهد.

منبع: Interestingengineering

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>