Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

آزمایشگاه زیرزمینی می‌تواند دشواری‌های سکونت در ماه و مریخ را آشکار کند

آزمایشگاه زیرزمینی می‌تواند دشواری‌های سکونت در ماه و مریخ را آشکار کند

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

یک مرکز تحقیقاتی منحصربه‌فرد که در شمال یورکشایر در عمق 1.1 کیلومتری زمین واقع شده می‌تواند به ما چیزهایی را درباره سکونت بر روی دیگر کرات آسمانی بیاموزد. محققانی از دانشگاه بیرمنگام این مرکز تحقیقاتی را در یکی از عمیق‌ترین معادن بریتانیا بنا کردند. این ساختار تونل مانند از یک سنگ نمک 250 میلیون ساله عبور می‌کند.

این مرکز تحقیقاتی Bio-SPHERE نامگذاری شده که مخفف (Biomedical Sub-surface Pod for Habitability and Extreme-environments Research in Expeditions) به معنای (مرکز زیست پزشکی زیرزمینی برای تحقیقات درباره سکونت و محیط‌های خشن در سفرهای اکتشافی) است.

آزمایش‌های برنامه‌ریزی شده برای این مرکز تحقیقاتی

این محیط منزوی زیرزمینی امکان بازآفرینی شرایط عملیاتی که انسان‌ها در سفرهای خود به ماه و مریخ روبه‌رو خواهند شد را فراهم می‌کند. این آزمایش ممکن است اطلاعات ارزشمندی را درباره نحوه انجام عملیات‌های علمی و پزشکی در اعماق فضا در محیط‌های خشن مریخ و ماه برای ما فراهم آورد.

بر اساس بیانیه رسمی، دانشمندان قصد دارند چالش‌ها و پیچیدگی‌های ماموریت‌های طولانی مدت، از جمله پیامدهای سفرهای طولانی در اعماق فضا بر روی سلامت انسان را بررسی نمایند.

این تاسیسات فرصتی را برای بررسی زیست پذیری محیط‌های زیرزمینی برای محافظت فضانوردان در برابر تشعشعات کشنده اعماق فضا فراهم می‌کند. این تاسیسات زیرزمینی دارای تشعشع بسیار کم است و به محققان اجازه می‌دهد تا استراتژی‌های مختلف زندگی برای مسافران ماه و مریخ را آزمایش کنند.

محققان همچنین امیدوارند که از این آزمایشگاه بی‌نظیر برای انجام آزمایشات زیست پزشکی برای ماموریت‌های فضایی استفاده کنند. آن‌ها آزمایشاتی را با هدف آمادگی برای تهیه مواد لازم برای درمان آسیب‌های بافتی انجام خواهند داد. این آزمایش مستلزم استفاده از انواع مختلفی از مواد پیچیده از جمله سیالات، پلیمرها و هیدروژل‌هاست.

همچنین مطالعه کنید
دو فضاپیمای مختلف این هفته مهمان زهره خواهند بود

آزمایشگاه زیرزمینی

دکتر الکسانادرا لوکاچسکو از دانشکده شیمی دانشگاه بیرمنگام و محقق اصلی این پروژه می‌گوید:

این ظرفیت جدید به ما در جمع‌آوری اطلاعاتی کمک می‌کند که می‌توانند در سیستم‌های پشتیبانی حیات، دستگاه‌ها و مواد زیستی که در فوریت‌های پزشکی و ترمیم بافت‌ها پس از آسیب در ماموریت‌های فضا بکار می‌روند، استفاده شود.

این تیم با آزمایشگاه زیرزمینی بولبی که نزدیک آزمایشگاه Bio-SPHERE واقع شده و در زمینه فیزیک ذرات، زمین شناسی و اخترزیست‌شناسی فعالیت می‌کند، همکاری خواهد کرد.

پروفسور شان پالینگ، مدیر و دانشمند ارشد در آزمایشگاه زیرزمینی بولبی می‌گوید:

چالش‌های پیش روی بشر برای کاوش زیستگاه‌هایی فراتر از زمین، بسیار زیاد و بزرگ هستند. پروژه Bio-SPHERE قرار است در پیدا کردن پاسخی برای برخی از سوالات لجستیکی کلیدی در ایجاد شرایط زندگی پایدار در محیط‌های دور افتاده زیرزمینی کمک کرده و با انجام این کار به آمادگی‌های ضروری برای سفر جمعی طولانی، دشوار و هیجان انگیز ما به ما کمک کند. این پروژه همچنین نمونه‌ای از طیف متنوعی از مطالعات علمی است که می‌تواند در یک مرکز زیرزمینی انجام شود و ما بسیار خوشحالیم که میزبان آن هستیم.

از آنجا که بشر رسیدن به دنیاهایی دوردست در اعماق فضا را هدف قرار داده، اکتشافات علمی زمین بسیار مهم است و پروژه Bio-SPHERE گامی مهم در این مسیر است.

منبع: Interestingengineering

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>