Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

فناوری پیشرفته روم باستان الهام‌بخش یک قایق خورشیدی لاکچری جدید شد

فناوری پیشرفته روم باستان الهام‌بخش یک قایق خورشیدی لاکچری جدید شد

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

به‌گزارش RobbReport، در طرح مفهومی قایق خورشیدی دومس (Domus) (یک تریماران (شناور سه‌بدنه) توسعه داده‌شده توسط شرکت Van Geest Design)، از خانه‌های یک طبقه ساخته‌شده در دوران روم باستان الگوبرداری شده است.

همچنین مطالعه کنید: منشا اسرارآمیز آب موجود در کره‌زمین؛ بادهای خورشیدی؟!

نام دومس (Domus) از کلمه لاتین باستان به معنی “خانه” گرفته شده است. طراحان این طرح مفهومی جالب، این نقطه خاص از تاریخ را نه‌تنها برای اعتباری که به کشتی آنها می‌بخشد، بلکه به این دلیل که این طراحی باستانی به خوبی به ایجاد یک فضای داخلی فوق‌العاده جادار کمک می‌کند، به‌عنوان الهام‌بخش کار خود انتخاب کرده‌اند.

فناوری پیشرفته روم باستان الهام‌بخش یک قایق خورشیدی لاکچری جدید شد

طرح مفهومی دومس با همکاری شرکت Rob Doyle Design (مستقر در شهر کینسیل ایرلند) توسعه داده شده است. به گفته Van Geest، این تریماران 40 متری، دارای فضای داخلی دو برابر یک کاتاماران (شناور دو بدنه) با همان اندازه است.

مانند «دومس»‌های روم باستان، بدنه‌های این کشتی جدید از طریق یک دهلیز مرکزی به هم متصل شده است. کل این تریماران، 790 متر مربع وسعت دارد که به فضای داخلی دو عرشه و شش کابین مهمان، از جمله دو سوئیت مجزا تقسیم شده است. این قایق جالب، به‌طرز چشمگیری، هنوز هم فضاهایی برای سینما، سالن، بار، سالن بدنسازی، استخر شنا و مکان‌های دیگر دارد.

همچنین مطالعه کنید
دانشمندان آلیاژی مایع خلق کرده‌اند که کاغذ معمولی را هوشمند می‌کند

یک تریماران با آلایندگی صفر!

Van Geest همچنین می‌گوید دومس اولین قایق بادبانی بدون آلایندگی واقعی خواهد بود. برای دستیابی به این موفقیت، در این قایق بادبانی، انرژی خورشیدی، بازسازی هیدروژنی و فناوری پیل سوختی هیدروژنی ترکیب خواهند شد. روی کاغذ، می‌توان از انرژی خورشیدی اضافی تولیدشده در طول روز برای فعال نگه داشتن قایق در شب استفاده کرد.

فناوری پیشرفته روم باستان الهام‌بخش یک قایق خورشیدی لاکچری جدید شد

دومس همچنین دارای یک بادبان است، به این معنی که می‌تواند بادبان‌های خود را با استفاده از این انرژی تجدیدپذیر قدیمی نیز باز کند.

این کشتی همچنین به گونه‌ای طراحی شده است که به آن امکان می‌دهد درگ (اصطکاک) را کاهش دهد، غلت زدن را به حداقل برساند و با سرعت‌های بالاتر و کارایی بیشتر حرکت کند، چنین ثباتی در دریاها، دومس را به نامی مناسب برای این قایق تبدیل می‌کند.

به نظر می‌رسد این تریماران لاکچری، گزینه‌ای مناسب برای استفاده از انرژی‌های تجدیدپذیر در آینده باشد. سال گذشته نیز، طراحان هانا هامبرگن و جورج لوسیان، یک طرح مفهومی چشم‌نواز از یک تریماران رادارگریز و دوستدار محیط‌زیست را به نام “Bond Girl” معرفی کردند.

Bond Girl و Domus ممکن است هرگز از مرحله مفهومی عبور نکنند، اما هر دوی این طرح‌های مفهومی نشان می‌دهند که تریماران‌ها می‌توانند به مجتمع‌های دریایی قابل‌توجهی که قادر به کار با انرژی‌های تجدیدپذیر هستند، تبدیل شوند.

منبع: Interestingengineering

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>