جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

هواگرد عمودپرواز CEO Jet با سوخت هیدروژن مایع معرفی شد!

هواگرد عمودپرواز CEO Jet با سوخت هیدروژن مایع معرفی شد!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

روز گذشته شرکت هواپیمایی Sirius با همکاری BMW Designworks، نخستین نگاه به فضای داخلی و بیرونی پرنده عمود پرواز الکتریکی (eVTOL) جدید خود به نام CEO Jet را ارائه کرد. این هواگرد بال‌دار با ۲۸ فن کانالی که توسط سلول‌های سوختی هیدروژن نیرو می‌گیرند، می‌تواند بردی ۱۱۵۰ مایلی را ارائه دهد.

این استارت‌آپ مستقر در کشور سوئیس که در زمینه هوانوردی فعالیت ‌می‌کند، در ماه ژانویه اعلام کرد که قصد دارد دو نسخه از هواگرد الکتریکی-هیدورژنی با قابلیت فرود و پرواز عمودی (یا به‌اصطلاح عمودپرواز) که با همکاری BMW Designworks و گروه Sauber طراحی شده‌اند را معرفی کند.

معرفی یک بالگر خیره کننده با سوخت هیدروژن به جهان!

رونمایی جهانی از نمای بیرونی و داخلی Sirius Jet روز گذشته در لندن و در نمایشگاه MOVE انجام شد. در همین نمایشگاه الکسی پوپوف، مدیر عامل شرکت، محصولی به نام CEO Jet که به نظر می‌رسد بازسازی لوکس یک جت تجاری باشد را رونمایی کرد.

ظاهر و طراحی داخلی این پرنده عمودپرواز تقریباً مشابه با جت‌های تجاری است. این هواگرد با دم V شکل دارای ۲۸ فن کانالی است که بین بال‌ها و کانارد (پیش‌بال) تقسیم شده‌اند و می‌توانند برای بلند شدن عمودی به سمت بالا و سپس برای پرواز افقی به سمت جلو چرخانده شوند. هر فن توسط موتور خود رانده می‌شود و سرعت حرکت کروز مورد انتظارِ آن ۵۱۵ کیلومتر در ساعت گزارش شده است.

هواگرد عمودپرواز CEO Jet با سوخت هیدروژن مایع معرفی شد!

این هواگرد به گونه‌ای طراحی شده است که در حالت عملیاتی بسیار بی‌صداتر از هلیکوپتر بوده و تقریباً در سطح یک ماشین ظرفشویی صدا تولید کند. همچنین ارتفاع متوسط پرواز این پرنده عمودپرواز ۶۴۰۰ متر خواهد بود. یک سیستم چتر نجات اضطراری نیز در آن قرار دارد که در صورت خرابی سیستم‌ها به‌طور خودکار فعال می‌شود.

تاکنون بیشتر توجه این شرکت بر توسعه پیشرانه الکتریکی-هیدروژنی آن متمرکز بوده و پوپوف تأیید کرده است که ۷۰٪ آزمایشات انجام شده و فناوری این پرنده به آمادگی سطح ۷ رسیده است.

هواگرد عمودپرواز CEO Jet با سوخت هیدروژن مایع معرفی شد!

این سیستم شامل یک مخزن سوخت هیدروژن مایع در قسمت عقب بدنه بالگرد است که انرژی یک بسته سلول سوختی را تامین می‌کند. این ماژول به نوبه خود باتری‌های اصلی را شارژ می‌کند که آنها نیز موتورهایی با فن‌های اختصاصی ۳۰۰ میلی‌متری را  نیرو می‌بخشند. این پرنده همچنین یک بسته باتری تقویتی خواهد داشت که “برای هر چرخه پرواز فقط ۹۰ ثانیه کار می‌کند” و در طول پرواز نیز شارژ می‌شود. با این ترکیب انتظار می‌رود که طول عمر باتری مدل لوکس تجاری و سه‌سرنشینه برابر با ۱۸۵۰ کیلومتر باشد.

درون CEO Jet نیز دارای یک کابین ساده‌ با کنترل‌های مخصوص خلبان‌ها، یک پنجره دید که از جلو تا دو طرف برای بهینه‌ترین دید امتداد یافته و یک نمایشگر دیجیتال که داده‌های کلیدی پرواز و ناوبری را نشان می‌دهد، است.

هواگرد عمودپرواز CEO Jet با سوخت هیدروژن مایع معرفی شد!

صندلی‌های سه‌گانه برای یک سفر راحت فاصله مناسبی دارند که یکی برای خلبان بوده و دو صندلی مسافر  با یک نمایشگر “پرتال نور” مجهز شده‌اند که افق مصنوعی، زمان پرواز، برد و اطلاعات ردپای کربنی ایجاد‌شده توسط CEO Jet را نشان می‌دهد. یک میز جانبی نی در کنار هر صندلی قرار دارد که جا لیوانی، محل قرار دادن اشیاء، چراغ مطالعه و لوازم شارژ مختص خود را دارد. مسافران همچنین قبل از فرود با عطری باطراوت پذیرایی می‌شوند تا آن‌ها را قبل از سفر بعدی‌شان شاداب کنند.

معرفی یک بالگر خیره کننده با سوخت هیدروژن به جهان!

شرکت Sirius Aviation همچنین تأیید کرد که هدف تولید این پرنده از سال ۲۰۲۸ است که با توجه به موانع قانونی که باید قبل از تأیید این موارد برای عملیات پشت سر گذاشت و همچنین سرمایه‌گذاری‌های کلان موردنیاز برای موفقیت، به‌نظر کمی جاه‌طلبانه می‌رسد.

با این حال، این شرکت مشغول بررسی پروژه‌های آینده نیز هست و اولین نگاه به “SUV of the sky” را هم ارائه داده که برای مسافران ثروتمند علاقه‌مند به سفر طراحی شده و برای سناریوهای مختلف از جمله فرود بر روی آب، تطبیق داده شده است.

معرفی یک بالگر خیره کننده با سوخت هیدروژن به جهان!

پروژه دیگر این شرکت Adventure Jet نام دارد که از طراحی مشابه با CEO Jet بهره می‌برد. پانتون‌های قابل تورم، دوربین‌های هاک‌آی-چشم شاهین، چراغ‌های جستجو و کاور گرد و غبار برای محافظت از فن‌های کانالی قابلیت‌هایی است که به این پرنده اضافه شده است. همچنین یک پناهگاه روی سقف و ابزارهایی برای ارتباطات خارج از شبکه نیز در حال آماده‌سازی برای این وسیله پرنده هستند.

منبع: Newatlas

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *