Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

اولین گردشگران فضایی ویرجین گالاکتیک 29 ژوئن به فضا می‌روند

اولین مسافران فضایی ویرجین گلکتیک 29 ژوئن (8 تیر) به فضا می‌روند

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

روز دوشنبه 26 ژوئن، کمپانی ویرجین گلکتیک متعلق به ریچارد برنسون، مسافران اولین پرواز تجاری فضایی خود را معرفی کرد. ماموریت The Galactic 01 برای پنجشنبه 29 ژوئن (8 تیر) از پایگاه فضایی نیومکزیکو برنامه‌ریزی شده است.

طبق گزارش Space.com، سیستم پرواز زیرمداری ویرجین گلکتیک از چهار خلبان در دو واحد تشکیل شده است؛ یک واحد حمل بار به نام VMS Eve و یک واحد هدایت‌کننده با نام VSS Unity.

در طول ماموریت آتی، کلی لاتایمر (Kelly Latimer) به عنوان فرمانده و جمیل جانجوا (Jameel Janjua) به عنوان خلبان در VMS Eve حضور خواهند داشت و مایک ماسوچی (Mike Masucci) و نیکولا پیسایل (Nicola Pecile) واحد VSS Unity را هدایت خواهند کرد.

دیگر مسافران این پرواز عبارتند از پانتلونه کارولچی (Pantaleone Carlucci) مهندس شورای ملی تحقیقات ایتالیا، کالین بنت (Colin Bennett) که مربی فضانوردان در ویرجین گلکتیک است، سرهنگ والتر ویلادی (Walter Villadei) از نیروی هوایی ایتالیا و سرهنگ دوم آنجلو لاندولفی (Angelo Landolfi) که پزشک نیروی هوایی ایتالیا است.

در بیانیه مطبوعاتی آمده است که تمرکز اولین پرواز تجاری بر روی آزمایش‌های علمی خواهد بود و VSS Unity به یک آزمایشگاه علمی زیرمداری تبدیل خواهد شد تا محیطی را برای تعامل خدمه فراهم کند.

برای این ماموریت، ویرجین گلکتیک با نیروی هوایی ایتالیا و شورای تحقیقات ملی برای طراحی دقیق چند آزمایش همکاری کرده است. این تلاش مشترک تحقیقاتی “Virtute 1” نامیده شده است.

در مجموع سیزده آزمایش که بعضی از آن‌ها به صورت خودکار انجام خواهند شد، برای این پرواز برنامه ریزی شده است. برخی از مطالعات پیشنهادی به دینامیک سیالات زیست پزشکی و توسعه مواد پایدار در ریزگرانش می‌پردازند. از نظر آزمایشات علمی – پزشکی، خدمه بیماری دریازدگی فضایی (حالتی که مشابه دریازدگی که از حرکت در فضا به وجود می‌آید) و عملکرد کشت سلولی را در این پرواز زیرمداری بررسی خواهند کرد.

همچنین مطالعه کنید
یک شبه ماه که به تازگی کشف شده از صد سال قبل از میلاد همراه ما بوده است

هدف کلیدی دیگر در این ماموریت، جمع آوری داده‌ها با محموله‌های پوشیدنی و حسگرها و همچنین تجهیزات خودکار نصب شده در کابین است. این دستگاه‌ها تشعشعات کیهانی در مزوسفر (لایه سوم جو زمین) را اندازه‌گیری خواهند کرد. علاوه بر این، آن‌ها لباس فضایی جدیدی را که به‌طور خاص برای فعالیت در فضا طراحی شده را آزمایش خواهند نمود.

طبق گزارش‌ها، قرار است VMS Eve در ارتفاع 15 هزار متری  VSS Unity را رها کند تا مرحله بعدی ماموریت در ارتفاع بالاتر آغاز شود. در این مرحله، VSS Unity با موتور موشک خود به فضای زیرمداری خواهد رسید.

ویرجین گالاکتیک

در یک پرواز استاندارد خدمه این فرصت را دارند که در حین مشاهده انحنای زمین در پس زمینه تاریک فضا، چند دقیقه بی‌وزنی را نیز تجربه کنند.

فضاپیمای Unity می‌تواند شش مسافر را به فضا ببرد. این فضاپیما تا کنون پنج بار به فضای زیرمداری پرواز کرده که آخرین آن‌ها یک پرواز آزمایشی در 25 می بوده است.

در اوایل این ماه میلادی، این کمپانی گردشگری فضایی اعلام کرد که دومین پرواز فضایی تجاری احتمالاً در اوایل آگوست انجام خواهد شد. بعد از آن، این کمپانی قصد دارد پروازهای تجاری خود را به صورت ماهانه انجام دهد.

شما می‌توانید پرتاب را به صورت مستقیم از وب سایت رسمی ویرجین گلکتیک (Virgin Galactic) که در تاریخ 29 ژوئن در ساعت 18:30 دقیقه تماشا کنید.

منبع: Interestingengineering

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>