Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

کره شمالی می‌خواهد اولین ماهواره جاسوسی خود را به فضا بفرستد و ژاپن تهدید کرده که به آن شلیک می‌کند

کره شمالی می‌خواهد اولین ماهواره جاسوسی خود را به فضا بفرستد و ژاپن تهدید کرده که به آن شلیک می‌کند

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

به گزارش آسوشیتدپرس، کره شمالی به کشور همسایه خود ژاپن، درباره برنامه‌اش برای پرتاب یک ماهواره در روز‌های آینده اطلاع داده است. انتظار می‌رود که این پرتاب بین 31 می تا 11 ژوئن انجام شود. این پرتاب به عنوان تلاش کره شمالی برای قرار دادن یک ماهواره شناسایی نظامی در مدار تلقی می‌شود.

برای پرتاب این ماهواره، کره شمالی باید از تکنولوژی موشک‌های دوربرد استفاده کند که با محدودیت‌های شورای امنیت سازمان ملل در تناقض است. با این حال، پیونگ یانگ تاکید کرده که این محدودیت‌ها، پرتاب ماهواره تحت برنامه فضایی غیرنظامی را محدود نکرده است.

آمریکا و متحدانش در منطقه باور دارند که کره شمالی آزمایش‌های موشکی‌اش را تحت پوشش چنین پرتاب‌هایی انجام می‌دهد و فناوری حاصل از این برنامه فضایی می‌تواند برای پیشبرد موشک‌های بالستیک کره شمالی مورد استفاده قرار بگیرد.

بر اساس گزارش‌ها، کره شمالی درباره پرتاب به ژاپن هشدار داده زیرا مسیر پرتاب بر فراز دریای زرد و دریای چین شرقی بوده و باید از آسمان جزایری در جنوب غربی ژاپن عبور کند. این منطقه همان جایی است که آمریکا چندین پایگاه و هزاران نیرو دارد.

پیونگ یانگ از اوایل سال جاری میلادی به شکل گسترده‌ای موشک‌های خود را آزمایش کرده و ژاپن برای ساقط کردن پسماندهای در حال سقوط این موشک‌ها در حالت آماده باش بوده است. آسوشیتدپرس در گزارش خود اعلام کرد یاسوکازو هامادا، وزیر دفاع ژاپن، به همه نیروهای دفاع از خود دستور داده تا هرگونه ماهواره یا پسماند فضایی که وارد قلمروی ژاپن می‌شود را ساقط نمایند.

همچنین مطالعه کنید
سیاره فراخورشیدی که به تازگی کشف شده می‌تواند از حیات پشتیبانی کند

ژاپن از کره شمالی خواسته تا از این پرتاب خودداری کند و اطمینان داده که ژاپن “اقدامات مخربی” را علیه هر موشک‌های بالستیک یا هر موشک دیگری که وارد قلمروی ژاپن شود اتخاذ خواهد کرد. این کشور اعلام کرده که موشک‌های استاندارد 3 (SM-3) و یا موشک پاتریوت (PAC-3) را برای ساقط کردن موشک کره شمالی مستقر خواهد کرد.

کره شمالی در ماه‌های اخیر آزمایشات موشکی متعددی را انجام داده که شامل یک موشک بالستیک قاره پیمای سوخت جامد جدید می‌شود. اوایل این ماه، کیم جونگ اون از تاسیساتی بازدید کرد که در آن اولین ماهواره جاسوسی این کشور در حال ساخت بود.

South China Morning Post گزارش داده که آژانس خبری مرکزی کره شمالی اعلام کرده این ماهواره یک ماهواره “تجسسی نظامی” است که به نظارت نیروهای آمریکایی و متحدان آن در منطقه کمک خواهد کرد.

آزمایش موشکی

پیش از این، کره شمالی ماهواره‌های رصد زمین را در سال‌های 2012 و 2016 در مدار قرار داده بود و کشورهای همسایه را نیز از پرتاب‌های خود مطلع کرد. کاشناسان خارجی بر این باورند که این ماهواره‌ها نمی‌توانند تصویری به زمین ارسال کنند و حتی دستگاه‌های جدیدتر نیز برای ارسال تصاویری با رزولوشن بالا، بیش از حد کوچک و خام به نظر می‌رسند.

کره جنوبی نیز مانند ژاپن پرتاب این ماهواره را محکوم کرده است. آمریکا نیز گفته است که در جمع‌آوری و تجزیه و تحلیل اطلاعات این پرتاب کمک خواهد کرد.

منبع: Interestingengineering

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>