Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

آیا همه زنبورها نیش می زنند؟

آیا همه زنبورها نیش می زنند؟

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

تابستان هر روز نزدیکتر می شود و در حالی که این به معنای بازگشت هوای گرم است، اما به معنای بازگشت حشرات بی‌شماری از جمله زنبورها نیز خواهد بود! همه ما می دانیم که زنبورها، گرده افشان های بزرگی هستند و محافظت از جمعیت آنها بسیار مهم است، اما هیچ کس دوست ندارد یکی از آنها او را نیش بزند. اما آیا همه زنبورها نیش می زنند؟! برای پاسخ به این سوال با اِروتِک همراه باشید.

آیا همه زنبورها نیش می زنند؟! در کمال تعجب، نه!

در واقع، شانس شما برای نیش زدن توسط زنبور بسیار کم است، زیرا تعداد بسیار کمتر از آن چیزی که فکر می کنید از زنبورها نیش می زنند. به عنوان مثال، زنبورهای نر به هیچ وجه نمی توانند شما را نیش بزنند!

البته ممکن است شما برای شناسایی زنبور عسل وقت نگذارید زیرا آنها در اطرافتان وزوز می کنند. اما برای آشنایی، زنبورهای نر اغلب کندتر و بزرگتر هستند. بنابراین، در مورد نیش زدن فقط باید نگران زنبورهای ماده باشید. به این دلیل که نیش، چیزی بیش از یک وسیله تخم گذاری نیست!

آیا همه زنبورها نیش می زنند؟

با این حال، این بدان معنا نیست که شما باید از زنبورهای ماده بترسید. چراکه آنها ممکن است تنها در حال دفاع از خود باشند. به طور معمول، زنبورها تنها زمانی نیش می زنند که بخواهند از لانه یا خود دفاع کنند. اگر آنها احساس کنند که شما یک تهدید هستید، به احتمال زیاد شما را نیش می زنند. اما، اگر فقط سعی می‌کنید مدتی در فضای باز لذت ببرید و یک یا دو زنبور را ببینید که در اطراف وزوز می‌کنند، نیازی به ترس نیست.

همچنین مطالعه کنید
مردم در سال 1955، تکنولوژی‌های 20 سال بعد خود را چگونه تصور می‌کردند؟!

بهترین کاری که می توانید دفعه بعدی که زنبوری را دیدید انجام دهید این است که آن را به حال خود رها کنید، به خصوص اگر زنبور عسل باشد. اما، حتی اگر نزدیک شد، وحشت نکنید. چراکه این احتمال وجود دارد که نتواند (یا نخواهد) شما را نیش بزند!

منبع: Lifesavvy

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>