جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

چرا حلقه هوشمند سامسونگ از حلقه هوشمند اورا بهتر است؟

چرا حلقه هوشمند سامسونگ از حلقه هوشمند اورا بهتر است؟

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

حلقه هوشمند گلکسی رینگ سامسونگ، با وجود اینکه “اولین حلقه هوشمند” این کمپانی محسوب می‌شود، هر قابلیت مرتبط با سلامتی را که بخواهید دارد. به همین خاطر هم رقیب مهمی برای حلقه هوشمند اورا به حساب می‌آید که گزینه‌ای قابل‌اعتماد برای بسیاری از کاربران بوده است. با این حال، ما فکر می کنیم که حلقه گلکسی گزینه بهتری است. دلایل این انتخاب در این مقاله آمده است. با اِروتِک همراه باشید.

1) عدم نیاز به اشتراک ماهانه

چرا حلقه هوشمند سامسونگ از حلقه هوشمند اورا بهتر است؟

حلقۀ گلکسی 399.99 دلار آمریکا قیمت دارد، در حالیکه قیمت حلقۀ اورا از 100 تا 299 دلار ارزان‌تر از قیمت سامسونگ شروع می‌شود. حلقۀ اورا با دو روکش طلایی و خاکستری (Stealth) به ترتیب با قیمت 400 و 450 دلار عرضه می‌شود. نسخۀ Horizon حلقۀ اورا هم از 349 دلار شروع می‌شود و یک بدنۀ تیتانیومی دارد.

بخاطر قیمت پایه پایین‌تر ممکن است فکر کنید که حلقۀ اورا ارزش خرید بیشتری از حلقه هوشمند سامسونگ دارد. با این حال، این‌گونه نیست!

برای اینکه بتوانید قابلیت‌های بیشتری روی حلقۀ اورا داشته باشید به اشتراک اورا که 5.99 دلار در ماه قیمت دارد نیاز دارید. این اشتراک امکان دسترسی به آنالیز دقیق خواب، شخصی‌سازی نکات مهم مرتبط با سلامتی، دنبال کردن دمای بدن و حتی برخی قابلیت‌های پایه مثلا مدیریت ضربان قلب را فراهم می‌کند. حلقۀ اورا همراه با انگشتر یک ماه اشتراک رایگان هم هدیه می‌دهد، اما با تمام شدن آن شما چاره‌ای جز خرید اشتراک پولی ندارید.

حلقۀ گلکسی تمام اطلاعات سلامتی را به نرم‌افزار سلامت سامسونگ (Samsung Health app) می‌فرستد و هیچ‌کدام از کارکردهایش نیاز به پرداخت ندارند!

اگر قصد داشته باشید برای سه سال از حلقۀ اورا استفاده کنید، باید در طول عمرش 216 دلار اضافه بر قیمت اصلی آن بپردازید. پس با وجود اینکه حلقه هوشمند اورا ممکن است از نسخۀ سامسونگ آن ارزان‌تر به نظر برسد، در طولانی‌مدت هزینۀ بیشتری خواهد برد.

2) شارژر قابل حمل

چرا حلقه هوشمند سامسونگ از حلقه هوشمند اورا بهتر است؟

هر دو حلقۀ اورا و سامسونگ با یک شارژر مخصوص اندازۀ خودشان عرضه می‌شوند. با این حال، نسخۀ سامسونگ یک برتری دارد و آن این است که شارژر حلقۀ گلکسی قابل حمل است و به‌آسانی می‌توان آن را جابه‌جا کرد.

این شارژر مشابه کیس شارژر یک جفت ایربادز بی‌سیم است، به جز اینکه یک باتری درون خود ندارد. به جای باتری، شما باید یک کابل USB-C متصل به یک آداپتور شارژ را به آن وصل کنید تا شارژ کردن را شروع کند.

کیس شارژ حلقۀ گلکسی همچنین امکان شارژ بی‌سیم را هم دارد و به همین خاطر می‌توانید کیس را روی یک شارژر بی‌سیم بگذارید تا شارژ آن سریع پر شود.

طراحی قابل‌حمل کیس شارژ گلسی رینگ، سبب می‌شود تا بتوان این حلقه را به‌راحتی در هرجایی شارژ کرد. در طرف دیگر، شارژر حلقۀ اورا برای جابجایی و حمل طراحی نشده‌ است. برای شارژ کردن حلقۀ اورا شما باید شارژر را روی یک میز قرار دهید و سپس حلقه را در محفظه‌اش بگذارید.

3) کنترل با اشاره

چرا حلقه هوشمند سامسونگ از حلقه هوشمند اورا بهتر است؟

حلقۀ گلکسی از دو اشاره (Gesture) ساده اما کاربردی پشتیبانی می‌‌کند. شما می‌توانید با اشارۀ دوبار ضربه زدن آلارم‌ها را خاموش کنید و یا در نرم‌افزار دوربین (Camera) عکس و فیلم بگیرید. تنها مانع این است که این اشاره‌ها تنها زمانی کار می‌کنند که شما حلقه را به یک گوشی سامسونگ متصل کرده باشید. با گوشی‌ها غیرسامسونگ این اشاره‌ها هم کار نمی‌کنند.

از سوی دیگر، حلقۀ اورا هیچکدام از چنین اشاره‌های را پشتیبانی نمی‌کند که یعنی کارایی محدودتری دارد.

قابلیت خاموش کردن آلارم یا زدن شاتر در دوربین با یک حلقۀ هوشمند بسیار کاربردی است و اورا هم باید اضافه کردن یک قابلیت مشابه به حلقۀ خود را در نظر بگیرد. سامسونگ نیز می‌تواند پشتیبانی از اشاره‌ها را روی حلقۀ گلکسی گسترش دهد تا قابلیت‌های بیشتری مثل تماس‌ها را هم کنترل کند.

4) سایزهای متنوع‌تر

چرا حلقه هوشمند سامسونگ از حلقه هوشمند اورا بهتر است؟

سامسونگ حلقۀ گلکسی را در 9 سایز از سایز 5 تا 13 عرضه می‌کند. از طرف دیگر، حلقۀ اورا تنها در 8 سایز، از سایز 6 تا 13 موجود است. این یعنی حلقه گلکسی در یک سایز کوچک بیشتر از حلقۀ اورا موجود است.

پس اگر شما دست‌ها و انگشت‌های کوچکی دارید، حلقۀ گلکسی ممکن است تنها انتخاب شما باشد و اگر وزن هم مهم است، حلقۀ گلکسی یک گرم از حلقۀ اورا سبک‌تر است، هرچند بعید است این نکته خیلی به چشم بیاید.

هر دو شرکت یک کیت با سایز متغیر برای شما می‌فرستند تا سایز درست حلقۀ خود را مشخص کنید و سفارش دهید.

حلقۀ گلکسی و حلقۀ اورا هردو حلقه‌های هوشمند حیرت‌انگیزی هستند که قابلیت‌های پایش سلامت پیشرفته‌ و عمر باتری طولانی دارند. اما وقتی این دو را با هم مقایسه کنیم، روشن است که اولین حلقۀ هوشمند سامسونگ در بسیاری از موارد بهتر است و تجربۀ برتری را ارائه می‌کند.

منبع: Makeuseof

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *