جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

6 اپلیکیشن مفید برای ثبت تصاویر با کیفیت در گوشی!

6 اپلیکیشن مفید برای ثبت تصاویر با کیفیت در گوشی!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اپلیکیشن‌های زیادی وجود دارد که به کمک آنها می‌توانید تصاویر خود را جذابتر کنید. برخی از آنها به‌طور خودکار تصاویر شما را ویرایش می‌کنند، در حالیکه برخی دیگر به شما اجازه می‌دهند فیلترهای منحصربه‌فردی به آنها اضافه کنید. استفاده از اکثر قابلیت‌های این برنامه‌ها رایگان است و تقریباً نیاز چندانی به پرداخت هزینه برای ارتقا آنها (جز در صورت نیاز) ندارید. برای آشنایی بیشتر با این برنامه‌های مفید و جذاب با اِروتِک همراه باشید.

1. OldRoll

6 اپلیکیشن مفید برای ثبت تصاویر با کیفیت در گوشی!

برنامه OldRoll زمانی که با گوشی هوشمند خود عکس می‌گیرید شبیه به دوربین فیلمبرداری عمل می‌کند و می‌تواند به شما انواع مختلفی از سبک‌های تصویربرداری را ارائه دهد (برای باز کردن قفل تمام امکانات، نیاز به پرداخت دارید). یکی از بهترین ویژگی‌ها، امکان تغییر تراز سفیدی است که به شما کنترل بیشتری بر گرم یا سرد بودن تصاویرتان می‌دهد و به شما کمک می‌کند تعادل سفیدی بسیار خوبی را در عکس‌هایتان داشته باشید.

هنگام استفاده از OldRoll، می‌توانید نور تصویر خود را نیز تنظیم کنید. علاوه بر این، این برنامه توانایی روشن یا خاموش کردن فلاش را نیز دارا می‌باشید. پس از گرفتن عکس هم می‌توانید کنتراست، اشباع و سایر ویژگی‌ها مانند برش عکس خود و اضافه کردن تاری، دانه‌بندی و خط رنگ را نیز تغییر دهید.

همچنین این امکان وجود دارد که به تصاویر خود واترمارک اضافه کنید. علاوه بر این، هنگامی که عکس‌های خود را ویرایش و آنها را ذخیره کردید، می‌توانید آنها را در هر کجا که بخواهید به اشتراک بگذارید. این برنامه علاوه بر گوشی هوشمند، برای تبلت‌ها نیز موجود است. در صورت تمایل می‌توانید به نسخه کامل ارتقا دهید، این نسخه 2.99 دلار در ماه یا 9.99 دلار در سال هزینه دارد.

دانلود برنامه OldRoll (اندروید / iOS)

2. 1998Cam

6 اپلیکیشن مفید برای ثبت تصاویر با کیفیت در گوشی!

اگر می‌خواهید تصاویر خود را به‌سبک Retro جلوه دهید، 1998Cam یکی از بهترین گزینه‌هاست. شما در این برنامه به انواع مختلفی از فیلترها دسترسی دارید. به عنوان مثال، سبک‌هایی مانند فیلم و وینتج، از جمله فیلترهایی است که می‌توانید برای تصاویر خود به‌کار بگیرید. همچنین این امکان وجود دارد که از قالب‌های مختلف برای کادربندی بهتر عکس‌های خود استفاده کنید و نیز می‌توانید بعد از تصویربرداری، عکس خود را ویرایش کنید، برای مثال تصاویر را می‌توان به سبک بوکه (bokeh، اصطلاحی برای بلوری کردن تصویر) تغییر داد.

1998Cam به شما این امکان را می‌دهد که برای تصاویر خود تاریخ و زمان تنظیم کرده و مطابق با سلیقه خود timestamps ایجاد کنید.

دانلود 1998Cam (اندروید / iOS)

3. ProCam

6 اپلیکیشن مفید برای ثبت تصاویر با کیفیت در گوشی!

اگر می‌خواهید در فرآیند ذخیره سازی، کنترل حجم و کیفیت تصاویر، دستتان بازتر باشد، ProCam گزینه خوبی است. برای مثال این اپلیکیشن می‌تواند تصاویر را در فرمت‌های مختلفی مانند RAW ،TIFF و… ذخیره کند. (البته توجه داشته باشید که مطابق با فرمتی که ذخیره میکنید ممکن است حجم فایل کمتر یا بیشتر شود).

این اپلیکیشن کنترل شما را بر روی تنظیمات ISO را بیشتر می‌کند که سبب میشود در شرایط با نورکم، انعطاف پذیری بیشتری داشته باشید و علاوه بر آن بتوانید میزان نور ورودی در روزهای آفتابی را به صورت ایده‌آل تنظیم کنید.

در تصاویری که با این برنامه ثبت می‌کنید، تعادل رنگ سفید را می‌بینید و درک بهتری از سرعت شاتر خود خواهید داشت. حتی اگر علاقه‌مند به ایجاد تغییر در تنظیمات بالا نیستید، توصیه می‌کنیم کارکرد آنها و تاثیر هرکدام را بررسی کنید تا با نحوه عملکرد نور در تصویربرداری، بیشتر آشنا شوید.

هنگام استفاده از ProCam، می‌توانید فاصله کانونی را تغییر داده و تایمر طولانی نیز تنظیم کنید. مورد دوم مخصوصاً اگر می‌خواهید در شرایط نور کم عکس‌هایی با نوردهی بالای بگیرید مفید است و می‌توانید با آزمایش آن در شرایط مختلف روز نیز خلاقیت خود را امتحان کنید!

دانلود ProCam (اندروید / iOS)

4. Timestamp Camera Basics

6 اپلیکیشن مفید برای ثبت تصاویر با کیفیت در گوشی!

Timestamp Camera Basics یک برنامه کاربردی آسان است و همانطور که از نام آن پیداست به شما امکان می‌دهد timestamps را به تصاویر خود اضافه کنید. شما همچنین می‌توانید تاریخ و حتی مکانی که در آن هستید را وارد کنید. هنگام استفاده از این برنامه، می‌توان وضوح تصویر را نیز تغییر داد و از بین فیلترهای متعدد، یکی را انتخاب کرده تا سبک دقیق مورد‌نظر به‌دست بیاید.

این برنامه به شما امکان می‌دهد تایمرهای سه، پنج و ۱۰ ثانیه‌ای با نوردهی طولانی را انتخاب کنید. علاوه بر این، می‌توانید آن را برای ایجاد تایم لپس و فیلم بکار بگیرید. برای اطمینان از کنترل مصرف باتری نیز بهتر است از حالت صرفه‌جویی در باتری نهایت استفاده را ببرید.

برای ارتقا و دسترسی کامل به تمام این ویژگی ها، باید مبلغ 4.99 دلار پرداخت کنید.

دانلود Timestamp Camera Basics (اندروید / iOS)

5. RetroCam

RetroCam یکی از برنامه‌های جذاب برای افزودن استایل‌های مانند فیلم و استفاده از فیلترهایی با سبک قدیمی مانند Retro برای تصاویر است.با این اپلیکیشن، می‌توانید در زمانی کوتاه، چندین فیلتر را برای جلوه‌های نوری مختلف اضافه کنید، همچنین این امکان وجود دارد که جلوه‌های نور را بیش از حد بالا ببرید تا تصویرتان قدیمی‌تر به‌نظر برسند. برای هریک از فیلترها نیز امکان کنترل شدت آن وجود دارد.

علاوه بر این شما قابلیت استفاده از فیلترها و ایجاد تنظیمات بیشتری را نیز دارید. برای مثال:

  • روشنایی
  • تضاد(کنتراست)
  • جنب و جوش(وایبرنس)
  • نکات برجسته (هایلایتز)
  • اشباع
  • درجه حرارت

برخی از ویژگی‌ها، مانند افزودن تاریخ، درصورت ارتقا به نسخه کامل در دسترس هستند. اگر می‌خواهید این کار را انجام دهید، 19.99 دلار در سال هزینه دارد!

دانلود RetroCam (اندروید / iOS)

6. DAZE CAM

یکی دیگر از برنامه‌های دوربین گوشی‌های هوشمند که برای ثبت تصاویر بهتر توصیه می‌کنیم، DAZE CAM است. شما می‌توانید این برنامه را برای گرفتن عکس‌هایی به سبک فیلم به‌کار بگیرید و علاوه بر آن، از بین فیتلرهای موجود، فیلتری که افکت مورد نظرتان را به تصویر می‌دهد انتخاب کنید. Joshua Tree یکی از مواردی بود که به نظر ما بسیار خوب عمل می‌کرد، اما موارد دیگری نیز وجود دارد (شما همچنین می‌توانید با تنظیم نوار شدت (Intensity) به سبک موردنظر خود برسید).

برای برخی از تصاویر نیز می‌توانید ویژگی‌هایی غیر از شدت (Intensity) را نیز تغییر دهید؛ مانند شعاع (Radius) و حساسیت (Sensitivity). همچنین این امکان وجود دارد که به تصاویر تاریخ اضافه کرده و انتخاب کنید که آیا می‌خواهید گرد و غبار و سایر ذرات در تصویر شما ظاهر شوند یا خیر. علاوه بر این، اگر دوست دارید، گزینه‌ای برای اضافه کردن فیلتر وینیت نیز در دسترس شماست .

در نسخه رایگان برنامه شما مجاز هستید حداکثر پنج تصویر را ایجاد کنید اما ارتقاء به اشتراک پولی دسترسی نامحدودی را ارائه می دهد و اشتراک آن، سالانه 19.99 دلار هزینه دارد.

دانلود DAZE CAM (اندروید / iOS)

نتیجه

چه بخواهید با گوشی‌های هوشمند خود عکس بگیرید و یا تنها از آن برای ویرایش تصاویر خود استفاده کنید، اپلیکیشن‌های زیادی در دسترس هستند که برخی از آنها را در این مطلب برای شما معرفی کردیم.

منبع: Makeuseof

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *