جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

چگونه متوجه شویم گیرنده پیامک آن را خوانده است یا خیر؟

چگونه متوجه شویم گیرنده پیامک آن را خوانده است یا نه؟!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

یکی از ویژگی‌های اصلی هر برنامه پیام‌رسان مدرن خوب این است که نه تنها می‌تواند رساندن پیام را به شما اطلاع دهد، بلکه شما را از خواندن آن توسط گیرنده نیز مطلع می‌کند. این قابلیت در مواقع ضروری از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و به فرستنده پیام در پیگیری وضعیت پیامک ارسالی خود کمک شایانی می‌کند. علاوه بر این، این قابلیت در مواقعی که صرفاً کنجکاو هستید که گیرنده پیامک شما را خوانده است یا خیر نیز مفید است! در این شرایط که در حد فاصل سرگشتگی میان «خوانده‌شدن یا خوانده‌نشدن پیام» قرار دارید و سناریوهای مختلفی را در ذهن خود بررسی می‌کنید، این ویژگی می‌تواند از بروز سوءتفاهم‌ها و ناراحتی‌های احتمالی نیز جلوگیری کند! به همین دلیل “دریافت رسید خوانده شدن پیام ارسالی” بیش از آنچه فکرش را بکنید برای برخی از کاربران اهمیت دارد! از این رو در این مطلب به آموزش نحوه فعال‌سازی قابلیت “دریافت رسید خوانده شدن پیامک” در برنامه “پیام‌ها (Messages)” گوگل خواهیم پرداخت. با اِروتِک همراه باشید.

چگونه متوجه شویم گیرنده پیامک آن را خوانده است یا خیر؟

چگونه در گوشی‌های اندرویدی رسید خوانده شدن پیامک را فعال کنیم؟

پیش از آغاز فرآیند آموزش لازم است بگوییم که در حالیکه در حالت کلی دریافت رسید خوانده شدن پیامک مزایای بسیار زیادی را با خود به همراه دارد، در برخی از موارد این قابلیت می‌تواند کمی ناخوشایند باشد. به عنوان مثال در صورتیکه گیرنده پیامک شما را خوانده اما هیچ پاسخی را برای شما نفرستاده باشد، این قابلیت می‌تواند کمی شما را دلخور کند چرا که در این مواقع شاید «نداستن» بهتر از «دانستن» باشد! علاوه بر این برخی از افراد بر این باورند که این قابلیت می‌تواند حریم خصوصی گیرنده را تا حدودی نقض کند! با این حال تصمیم نهایی، بر عهده شماست چراکه اکنون تقریباً تمام پیام‌رسان‌ها مانند تلگرام، واتساپ و … از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند!

چگونه متوجه شویم گیرنده پیامک آن را خوانده است یا خیر؟

برای فعال‌سازی رسید خوانده شدن پیامک در گوشی‌های اندرویدی لازم است از مراحل زیر پیروی کنید:

  1. اپلیکیشن «پیامک‌ها/ Messages» را بر روی گوشی خود باز کنید.
  2. بر روی عکس پروفایل خود (در گوشه راست بالای صفحه‌نمایش) ضربه بزنید.
  3. در این منو بر روی گزینه «تنظیمات پیام‌ها/ Messages settings» ضربه بزنید.
  4. در صفحه جدید بر روی اولین گزینه (از بالا)، یعنی «RCS chats»، ضربه بزنید.
  5. در صفحه جدید، برروی دکمه فعال‌سازی «Turn on RCS chats» ضربه بزنید.
  6. در همین صفحه، گزینه «Send read receipts» را نیز فعال کنید.

توجه داشته باشید که این قابلیت به‌صورت دوطرفه عمل کرده و پس از فعال‌سازی آن “رسید خوانده شدن پیام” برای افرادی که پیامکی را برای شما ارسال کرده و این قابلیت را نیز بر روی دستگاه خود فعال‌سازی کرده‌اند، نیز ارسال خواهد شد!

چگونه از خوانده شدن یا نشدن پیامک ارسالی را مطلع شویم؟

برای اطلاع از وضعیت خوانده شدن یا نشدن پیامک ارسال می‌توانید مراحل زیر را طی کنید:

اپلیکیشن «پیامک/ Messages» خود را باز کرده و صفحه چت خود با گیرنده موردنظر مراجعه کنید. در زیر آخرین پیام ارسال‌شده (که درصدد اطلاع از خوانده شدن یا نشدن از آن هستید!)، همراه با زمان ارسال شدن پیام، یکی از سه نماد وضعیت زیر را مشاهده خواهید کرد که هر یک به معنای زیر می‌باشند:

  • یک دایره توخالی با یک علامت تیک: پیامک از سوی شما به‌صورت کامل ارسال شده است
  • دو دایره توخالی درهم‌رفته با دو علامت تیک: پیامک به گیرنده تحویل داده شده است
  • دو دایره توپر درهم‌رفته با دو علامت تیک: پیامک ارسال‌شده از سوی شما توسط گیرنده خوانده شده است

چگونه متوجه شویم گیرنده پیامک آن را خوانده است یا خیر؟

با این حال از آنجایی که این قابلیت به «پروتکل پیام‌رسانی RCS» متکی است، برای دریافت رسید خوانده شدن پیامک لازم است گیرنده پیام نیز این قابلیت را بر روی دستگاه خود فعال کرده باشید. در غیر این صورت متأسفانه روشی برای اطلاع از وضعیت خوانده شدن پیامک ارسالی وجود ندارد.

آیا امکان دریافت رسید خوانده شدن پیامک در گوشی‌های آیفون نیز وجود دارد؟

از آنجایی که این ویژگی توسط پروتکل پیام‌رسانی RCS پوشش داده می‌شود، در حال حاضر این قابلیت تنها در گوشی‌های اندرویدی فعال بوده و امکان دریافت رسید خوانده شدن پیامک در هنگام ارسال پیام از گوشی اندرویدی به گوشی آیفون (یا بالعکس) وجود ندارد.

چگونه متوجه شویم گیرنده پیامک آن را خوانده است یا خیر؟
رسید خوانده شدن پیام در آیفون

لازم به ذکر است اپل نیز این قابلیت را از طریق پیام‌رسان iMessage در اختیار کاربران خود قرار داده و در صورتیکه فرستنده و گیرنده پیام (هر دو) مالک گوشی آیفون باشند، می‌توانند از وضعیت خوانده شدن پیام ارسالی خود مطلع شوند.

منبع: Pocket-lint

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *