جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

با این ویژگی HyperOS، گوشی شیائومی خود را سریع تر شارژ کنید!

با این ویژگی HyperOS، گوشی شیائومی خود را سریع تر شارژ کنید!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

شیائومی یکی از تولیدکنندگان گوشی‌های هوشمند اندرویدی با پیشرفته‌ترین فناوری‌های شارژ سریع است. پرچمدارانی مانند شیائومی 14 و شیائومی 14 اولترا به‌ترتیب دارای شارژ سیمی 90 و 120 واتی هستند. این اعداد بسیار بیشتر از آنچه است که سامسونگ، اپل و گوگل ارائه می‌دهند! با این حال، این فرآیند شارژ فوق‌سریع که با عنوان HyperCharge شناخته می‌شود به‌طور پیش فرض در HyperOS فعال نیست. در این مطلب به شما آموزش خواهیم داد که چگونه گوشی هوشمند شیائومی خود را با حداکثر سرعت ممکن شارژ کنید. با اِروتِک همراه باشید.

لازم به ذکر است که شارژ 120 واتی، تنها در برخی از گوشی‌های پرچمدار شیائومی ارائه می‌شود و گوشی هوشمند شما در صورت استفاده از قابلیت HyperCharge، نهایتاً با حداکثر سرعت پشتیبانی‌شده شارژ خواهد شد.
توجه: برای گوشی‌های با پشتیبانی از سرعت‌های بالای شارژ،‌ بهتر است از این قابلیت با احتیاط و در مواقع ضرور استفاده کرد چراکه باعث گرم شدن گوشی و کاهش عمر باتری گوشی شما می‌شود.

نحوه فعال کردن حداکثر شارژ سریع در گوشی هوشمند شیائومی:

  1. به بخش “تنظیمات (Settings)” و سپس “باتری (Battery)” بروید.
  2. در منوی فرعی باتری، بر روی گزینه “ویژگی‌های اضافی (Additional features)” ضربه بزنید.
  3. اکنون گزینه “افزایش سرعت شارژ (Boost charging speed)” را انتخاب کنید.
  4. درنهایت دکمه کنار “افزایش سرعت شارژ (Boost charging speed)” را فعال کنید.

با این ویژگی HyperOS، گوشی شیائومی خود را سریع تر شارژ کنید!

لازم به ذکر است که تنها در صورتی می‌توانید از شارژ سریع 120 واتی بهره‌مند شوید که گوشی هوشمند شیائومی شما از آن پشتیبانی کند. برای رسیدن به 120 وات وعده داده‌شده توسط شیائومی، باید از شارژر و کابل رسمی نیز استفاده کنید و این قابلیت با شارژرهای USB-C متفرقه و غیراستاندارد کار نخواهد کرد. همچنین می‌توانید برای حفظ بیشتر عمر باتری خود این گزینه را غیرفعال کنید. شیائومی این ویژگی را از قبل غیرفعال کرده است چراکه این سرعت شارژ باعث کمتر شدن عمر مفید باتری گوشی می‌شود.

در تنظیمات ابزار باتری، شیائومی بیان می‌کند:

این عملکرد ضمن اطمینان از ایمنی دستگاه شما، سرعت شارژ را در اولویت قرار می‌دهد و هرچه باتری ضعیف‌تر باشد، سریع‌تر شارژ می‌شود. همچنین این ویژگی ممکن است باعث گرم شدن دستگاه شما شود!

در شرایط عادی، خطر زیادی باتری گوشی شما را تهدید نمی‌کنید مگر اینکه گوشی هوشمند خود را در نور مستقیم خورشید در دمای 40 درجه سانتیگراد برای شارژ قرار داده باشید. البته گوشی هوشمند شیائومی شما می‌تواند به‌طور خودکار “قدرت” موردنیاز خود را از شارژر تنظیم می‌کند. این کار به صورت پویا انجام می‌شود و مهمتر از همه، گوشی شما در طول چرخه شارژ، 120 وات مصرف نمی‌کند!

همچنین با نزدیک شدن به مقدار 100 درصد باتری، سرعت شارژ کاهش می‌یابد و هنگامی که میزان شارژ از علامت 80 درصد یا حتی 90 درصد گذشت، گوشی هوشمند به حالت سرعت شارژ معمولی تغییر می‌کند!

البته در صورت فعال کردن این قابلیت، شما نیز هشداری دریافت می‌کنید تا از فعال بودن شارژ 120 واتی و افزایش سرعت شارژ گوشی خود مطلع شوید.

منبع: Nextpit

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *