Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

9 راهکار برای حل مشکل لمس خود به خود دکمه بازگشت گوشی اندرویدی

9 راهکار برای حل مشکل لمس خود به خود دکمه بازگشت گوشی اندرویدی

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

مدتی است که گوشی‌های اندرویدی مدرن به سمت استفاده از سیستم ناوبری مبتنی‌ بر ژست‌های حرکتی در حال حرکتند و قصد دارند با دکمه‌های ناوبری پایینی و قدیمی وداع بگویند. با این حال، بسیاری از برندها هنوز هم از نوار ناوبری ۳ دکمه‌ای در گوشی‌‎های خود استفاده می‌کند. میلیون‌ها نفر همچنان این روش را برای کار با گوشی اندرویدی خود ترجیح می‌دهند اما بسیاری از کاربران نیز از مشکلی به نام گوست تاچ (Ghost Touch) و لمس خودبه‌خودی دکمه‌های گوشی گله‌مند هستند و این مشکل بر تجربه‌ی آن‌ها از سیستم ناوبری دکمه‌ای تأثیر مستقیمی می‌گذارد. اگر گوشی اندرویدی شما هم با این مشکل دست‌وپنجه نرم می‌کند و دکمه بازگشت یا بک (Back) گوشی به‌صورت خودکار فشار داده می‌شود، در ادامه با اِروتِک همراه باشید تا به معرفی ۹ راهکار برای حل مشکل لمس خودبه‌خودی این دکمه بپردازیم.

۱. به دنبال مشکلات سخت‌افزاری بگردید

قبل از اینکه به دنبال راهی جهت حل مشکل گوشی اندرویدی خود از طریق نرم‌افزار باشید، باید به دنبال هر گونه آسیب سخت‌افزاری روی دستگاه خود بگردید. اگر گوشی شما آسیب قابل توجهی در پنل جلویی یا پشتی دیده باشد، می‌تواند دکمه‌های ناوبری را خراب کرده و منجر به گوست تاچ شود. در این حالت، چاره‌ای جز مراجعه به مراکز خدماتی و تعمیر گوشی خود ندارید.

۲. دکمه‌های ناوبری را غیرفعال و فعال کنید

اگر با چنین مشکلی روبه‌رو هستید، می‌توانید دکمه‌های ناوبری را ابتدا غیرفعال کرده و بعد فعال کنید تا برخی از مشکلات تصادفی دکمه بازگشت گوشی اندرویدی در این بین حل شود. جهت انجام این کار، مراحل زیر را دنبال نمایید:

۱) تنظیمات (Settings) گوشی اندرویدی خود را باز کنید و به بخش «Display» بروید.

۲) در صفحه‌ی جدید، «Navigation mode» را انتخاب کنید و ابتدا «Gesture navigation» را برگزیده و بعد از چند دقیقه بر روی «3button navigation» ضربه بزنید.

۳. برنامه‌های مشکوک را پاک کنید

یکی از برنامه‌هایی که به‌تازگی بر روی گوشی اندرویدی خود نصب کرده‌اید می‌تواند دلیل اصلی مشکل لمس خودبه‌خودی دکمه بازگشت اندروید باشد. بهتر است که چنین برنامه‌های مشکوکی را از گوشی خود پاک کرده و مجدداً وضعیت دکمه‌های ناوبری را بررسی کنید.

۱) برنامه‌ی تنظیمات (Settings) گوشی اندرویدی خود را باز کنید

۲) وارد بخش «Apps» شوید و بر روی «See all apps» ضربه بزنید.

۳) بر روی هر برنامه‌ی ناشناس یا مشکوکی که در لیست می‌بینید ضربه زده و با لمس دکمه‌ی «Uninstall»، آن‌ها را پاک کنید.

جهت برطرف کردن مشکل لمس خودبه‌خودی دکمه بازگشت گوشی اندرویدی، این کار را برای تمامی برنامه‌های مشابه تکرار کنید.

۴. تنظیمات دسترسی پذیری اندروید را غیرفعال کنید

قابلیت‌های خاصی مانند «Switch Access» و «Voice Access» در تنظیمات دسترسی‌پذیری اندروید پیدا می‌شوند که امکان کنترل دستگاه اندرویدی از طریق روش‌های دیگر و خارج از لمس مستقیم را در اختیار کاربران می‌گذارند. برای غیرفعال کردن این تنظیمات، مراحل زیر را دنبال کنید:

۱) وارد تنظیمات گوشی اندرویدی خود شوید و به پایین اسکرول کنید تا به «Accessibility» برسید.

9 راهکار برای حل مشکل لمس خود به خود دکمه بازگشت گوشی اندرویدی

۲) منوی دسترسی‌پذیری (Accessibility Menu) را انتخاب کرده و آن را در صفحه‌ای که باز می‌شود، غیرفعال کنید.

۳) در صفحه‌ی Accessibility، بر روی «Voice Access» ضربه بزنید و آن را در صفحه‌ی جدید غیرفعال کنید.

همچنین مطالعه کنید
پنج ویژگی آزاردهنده در گوشی‌های سامسونگ که می‌توانید آن‌ها غیرفعال کنید

۴) در همان صفحه‌ی Accessibility، بر روی «Switch Access» ضربه زده و این دسترسی را نیز در صفحه‌ی جدید غیرفعال کنید.

۵. پوشش اولئوفوبیک از بین رفته است

بسیاری از گوشی‌های اندرویدی دارای پوشش اولئوفوبیک بر روی صفحه‌نمایش هستند تا در برابر اثر انگشت چرب کاربران مقاومت کنند. با این حال، پوشش اولئوفوبیک به مرور زمان از بین می‌رود و اغلب منجر به مشکلات مربوط به صفحه‌ی لمسی و نمایشگر گوشی می‌شود. در این صورت، باید گوشی خود را به مراکز خدماتی و تعمیری ببرید و مجدداً آن را امتحان کنید.

۶. قاب گوشی را بردارید

اگر برای گوشی اندرویدی خود از قاب مقاومی استفاده کرده‌اید، باید خبر داد که این قاب می‌تواند دلیل اصلی مشکل گوست تاچ گوشی شما باشد. اگر از قاب‌هایی استفاده می‌کنید که متعلق به شرکت تولیدکننده‌ی گوشی شما نیستند، این احتمال وجود دارد که قاب گوشی دکمه برگشت اندروید را به‌طور خودکار فشار دهد. از این رو، باید چنین قابی را بردارید و از یکی از قاب‌های معتبر و مناسب‌تر برای گوشی اندرویدی خود بهره بگیرید.

۷. گوشی خود را اسکن کنید

چندین شرکت تولیدکننده‌ی گوشی‌های اندرویدی مانند سامسونگ، یک ابزار داخلی برای اسکن گوشی شما جهت پیدا کردن فایل‌های مخرب و جعلی دارند. برخی از این فایل‌ها می‌توانند کنترل گوشی شما را به‌دست بگیرند و دکمه‌ی بازگشت را بدون اجازه فشار دهند. اگر تا حالا این نوع فایل‌ها را نادیده گرفته‌اید، وقت آن رسیده است که چنین فایل‌های مخربی را اسکن کرده و از گوشی خود حذف کنید. به این منظور، مراحل زیر را دنبال کنید:

۱) وارد تنظیمات گوشی اندرویدی خود شوید.

۲) به پایین صفحه اسکرول کنید تا به «Device Care» برسید.

۳) بر روی دکمه‌ی «Optimize now» ضربه بزنید و گوشی سامسونگ خود را برای پیدا کردن و حذف سریع چنین فایل‌هایی اسکن کنید.

اگر مشکل گوست تاچ گوشی شما مربوط به این نوع فایل‌ها باشد، بعد از انجام این کار دیگر با لمس خودبه‌خودی دکمه بازگشت گوشی مواجه نخواهید شد.

۸. سیستم‌عامل را به‌روزرسانی کنید

قدیمی بودن نسخه‌ی اندروید گوشی شما ممکن است دلیل اصلی بروز چنین مشکلاتی باشد. در این حالت، باید گوشی اندرویدی خود را به آخرین نسخه به‌روزرسانی کنید. برای آپدیت کردن سیستم‌عامل گوشی اندرویدی، مراحل ساده‌ی زیر را دنبال کنید:

۱) تنظیمات گوشی را باز کرده و به پایین صفحه اسکرول کنید تا به «System» برسید.

۲) بر روی «Software Update» ضربه بزنید و جدیدترین نسخه‌ی اندروید را نصب کنید.

۹. گوشی خود را به تنظیمات کارخانه بازنشانی کنید

وقتی که هیچ‌کدام از روش‌های بالا برای حل مشکل لمس خودبه‌خودی دکمه بازگشت گوشی اندرویدی شما کارساز واقع نشد، وقت آن رسیده که گوشی خود را به تنظیمات کارخانه بازنشانی نمایید. قبل از انجام این کار اما از تهیه‌ی بکاپ و نسخه‌ی پشتیبان از فایل‌ها و اطلاعات خود اطمینان حاصل کنید.

۱) تنظیمات را باز کرده و وارد بخش «System» شوید.

۲) بر روی «Reset options» ضربه بزنید.

۳) در بین گزینه‌ها، «Erase all data» را انتخاب کرده و با دنبال کردن دستورالعمل‌های اندروید، دستگاه را به تنظیمات کارخانه بازنشانی کنید.

کدام یک از این راهکارها در حل مشکل لمس خودبه‌خودی دکمه بازگشت گوشی اندرویدی شما مؤثر بود؟ تجربیات خود در این زمینه را با اِروتِک به اشتراک بگذارید.

منبع: GuidingTech

مقالات مشابه

یک پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>