Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

کامپیوتر گیمینگ دستی OneXPlayer X1

کامپیوتر گیمینگ دستی OneXPlayer X1 با امکان تبدیل شدن به لپ تاپ و کنسول معرفی شد!

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

کمپانی چینی OneXPlayer به‌تازگی با کامپیوتر گیمینگ دستی «OneXPlayer X1» از جدیدترین نوآوری خود رونمایی کرد. این دستگاه جدید، یک محصول خلاقانه، مدعی، جذاب و قدرتمند در بازار کامپیوترهای گیمینگ قابل تحمل محسوب می‌شود و کاربرد جالبی برای افزایش بهره‌وری در حین جابه‌جایی و حرکت نیز دارد. محصول جدید OneXPlayer بیشتر از یک تبلت ساده است و تنها با فشار دادن یک دکمه می‌تواند به‌طرز شگفت‌آوری به یک لپ‌تاپ، یک کنسول دستی و یک کامپیوتر رومیزی قدرتمند تبدیل شود! برای آشنایی با مشخصات و ویژگی‌های این محصول جالب توجه، با اِروتِک همراه باشید.

مشخصات کامپیوتر گیمینگ دستی OneXPlayer X1

کامپیوتر گیمینگ قابل حمل OneXPlayer X1 دارای یک صفحه‌نمایش ۱۰٫۹۵ اینچی با رزولوشن 2.5K، نرخ نوسازی ۱۲۰ هرتزی، حداکثر روشنایی ۵۴۰ نیتی و نسبت تصویر ۱۶ به ۱۰ است و از تنظیم نور به روش DC جهت راحتی بیشتر کاربران در هنگام نگاه به نمایشگر پشتیبانی می‌کند.

برخلاف بسیاری از دستگاه‌های دومنظوره‌ی معمولی، کنترلر OneXPlayer X1 از بدنه‌ی آن جدا می‌شود و دکمه‌های قابل تنظیمی را ارائه می‌دهد. چنین ویژگی خاصی، این کامپیوتر گیمینگ قابل حمل را شبیه به یک کنسول دستی مانند نینتندو سوییچ می‌کند که برای بازی کردن در حال جابه‌جایی و حرکت، گزینه‌ای ایده‌آل به حساب می‌آید. این دستگاه همچنین با یک صفحه‌کلید جداشدنی مغناطیسی همراه با نور پس‌زمینه عرضه می‌شود.

کامپیوتر گیمینگ دستی OneXPlayer X1

این کامپیوتر گیمینگ دستی به پردازنده‌های Core Ultra موبایل اینتل مجهز شده است و با دو مدل پردازنده‌ی مختلف در دسترس قرار می‌گیرد؛ مدل Ultra 5 125H دارای ساختار هسته‌ی ۲+۸+۴ و فرکانس ۴٫۵ گیگاهرتز است و مدل قوی‌تر Ultra 7 155H، ساختار ۲+۸+۶ و فرکانس ۴٫۸ گیگاهرتز را ارائه می‌دهد. علاوه‌بر این، هر دو مدل از پردازنده‌ی گرافیکی یکپارچه‌ی Xe اینتل برای فراهم کردن عملکرد روان در برنامه‌ها و بازی‌های مختلف بهره می‌برند.

این دستگاه همچنین به رم دوکاناله‌ی LPDDR5X-7500 مجهز شده و حق انتخاب بین گزینه‌های ۱۶، ۳۲ و ۶۴ گیگابایت رم را در اختیار کاربران می‌گذارد. حافظه‌ی SSD این کامپیوتر گیمینگ دستی نیز از نوع PCIe4.0x4 M.2 2280 است و می‌توان بین ظرفیت‌های ۱، ۲ یا ۴ ترابایت انتخاب کرد. سیستم خنک‌کننده‌ی پیشرفته‌ی این محصول هم از خمیر حرارتی Honeywell همراه با هیت‌سینک و گرماگیر گرافنی برای رم و حافظه‌ی SSD بهره‌مند است. این دستگاه در دموها توانسته به نرخ ۶۰ فریم بر ثانیه در بازی «Honkai: Star Rail» دست پیدا کند و در بازی «Marvel’s Spider-Man» نیز با رزولوشن 800p به نرخ فریم ۷۸ برسد.

کامپیوتر گیمینگ دستی OneXPlayer X1

کمپانی OneXPlayer بخش صوتی کامپیوتر گیمینگ دستی جدید خود را نیز نادیده نگرفته است و این محصول از دو اسپیکر با گواهی تأیید Harman جهت ارائه‌ی عملکرد صوتی باکیفیت استفاده می‌کند. گزینه‌های اتصال OneXPlayer X1 هم شامل دو عدد پورت USB 4.0، یک اسلات کارت حافظه‌ی TF، یک پورت USB-A 3.2، دو پورت USB-C 4.0، یک جک ۳٫۵ میلی‌متری صدا و یک رابط Oculink برای اتصال به داک‌های گرافیکی خارجی می‌شود.

همچنین مطالعه کنید
یوبی‌سافت از بازی Ghost Recon Frontline رونمایی کرد

مشخصات چشمگیر کامپیوتر دستی OneXPlayer X1 با باتری آن نیز ادامه پیدا می‌کند. ظرفیت باتری این دستگاه ۱۶٬۸۹۰ میلی‌آمپرساعت است و هنگام تجربه‌ی بازی «Genshin Impact» تا ۱۶۹ دقیقه، انجام کارهای اداری تا ۸ ساعت و تماشای ویدیو تا ۱۱ ساعت دوام خواهد آورد. وقتی هم که نیاز به شارژ دستگاه داشته باشید، شارژر ۱۰۰ واتی نیترید گالیوم آن به‌سرعت این کامپیوتر دستی را مجدداً آماده‌به‌کار می‌کند.

کامپیوتر گیمینگ دستی OneXPlayer X1

قیمت

کامپیوتر دستی OneXPlayer X1 که در زمان عرضه با ویندوز ۱۱ اجرا می‌شود و ۷۸۹ گرم وزن دارد، در ۴ مدل مختلف با گزینه‌های متنوع برای پردازنده، رم و حافظه‌ی داخلی در دسترس قرار می‌گیرد. این محصول همچنین با یک صفحه‌کلید مغناطیسی و دسته‌ی بازی روانه‌ی بازارها خواهد شد. جزئیات قیمتی و لیست مدل‌های کامپیوتر گیمینگ دستی OneXPlayer X1 را در ادامه می‌توانید مشاهده کنید:

  • مدل مجهز به پردازنده‌ی Core Ultra 5 همراه با ۱۶ گیگابایت رم و ۱ ترابایت حافظه‌ی داخلی: قیمت اولیه‌ی ۸۴۱ دلاری و قیمت اصلی ۹۲۵ دلاری
  • مدل مجهز به پردازنده‌ی Core Ultra 7 همراه با ۳۲ گیگابایت رم و ۱ ترابایت حافظه‌ی داخلی: قیمت اولیه‌ی ۱٬۰۲۳ دلاری و قیمت اصلی ۱٬۱۰۷ دلاری
  • مدل مجهز به پردازنده‌ی Core Ultra 7 همراه با ۳۲ گیگابایت رم و ۲ ترابایت حافظه‌ی داخلی: قیمت اولیه‌ی ۱٬۰۹۳ دلاری و قیمت اصلی ۱٬۱۷۷ دلاری
  • مدل مجهز به پردازنده‌ی Core Ultra 7 همراه با ۶۴ گیگابایت رم و ۴ ترابایت حافظه‌ی داخلی: قیمت اولیه‌ی ۱٬۴۰۲ دلاری و قیمت اصلی ۱٬۴۸۶ دلاری

در طول عرضه‌ی اولیه‌ی این محصول، یک صفحه‌کلید مغناطیسی به ارزش ۳۹۹ یوان (۵۶ دلار) با هر سفارش کامپیوتر دستی OneXPlayer X1 ارائه می‌شود. این کیبورد قادر است که دستگاه گیمینگ کاربران را به یک لپ‌تاپ توانمند برای تولید محتوا یا کار در حین حرکت تبدیل کند. علاوه‌بر این‌ها، خریدارانی که بررسی خود از این کامپیوتر گیمینگ دستی را به اشتراک بگذارند، یک کنترلر اصلی کاملاً رایگان، به ارزش ۳۹۹ یوان (۵۶ دلار)، را به‌دست خواهند آورد. موارد این‌چنینی به جذابیت محصول جدید کمپانی چینی OneXPlayer می‌افزاید و این کامپیوتر دستی را به گزینه‌ی جالب توجهی برای کاربرانی که علاقه به تجربه‌ی قابل حمل و چندمنظوره‌اش دارند، تبدیل می‌کند.

منبع: Gizmochina

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>