Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

برنامه Blackmagic Camera چیست و چرا باید از آن استفاده کرد؟

آشنایی با برنامه Blackmagic Camera برای فیلمبرداری حرفه ای در آیفون

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

شرکت Blackmagic Designs معروف به ساخت محصولات باکیفیت فیلم‌برداری و همچنین ویرایشگر ویدیوی «DaVinci Resolve» است. اگر این موارد برای آشنایی شما با این کمپانی و استفاده از محصولات آن کافی نیست، این شرکت همچنین با یک برنامه‌ی دوربین کاربرپسند به نام «Blackmagic Camera» نیز توجهات را به سمت خود جلب کرده است. این برنامه، روش ضبط ویدیو و فیلم‌برداری شما را متحول خواهد کرد و به‌کمک آن می‌توانید یک دوربین شبه‌حرفه‌ای در جیب خود داشته باشید. بهترین بخش قضیه اما این است که چنین برنامه‌ی خاصی را بدون پرداخت هزینه‌ی اضافه و به‌صورت کاملاً رایگان می‌توانید دانلود و نصب کنید.

برنامه Blackmagic Camera چیست؟

برنامه Blackmagic Camera چیست و چرا باید از آن استفاده کرد؟

کمپانی Blackmagic Designs مدتی پیش برنامه‌ی Blackmagic Camera را به‌عنوان ابزاری که امکان فیلم‌برداری هالیوودی و ضبط ویدیوهای سینماتیک را بدون حمل تجهیزات سنگین اضافی فراهم می‌کند، معرفی کرد. کاربران می‌توانند به‌صورت دستی تنظیمات برنامه را تغییر داده و آن را با محیط افراد خود سازگار کنند. در صورتی هم که ترجیح می‌دهید تنظیم این موارد را به خود برنامه بسپارید، برنامه‌ی Blackmagic Camera چنین گزینه‌ای را نیز در اختیارتان قرار داده و نیازی به تنظیمات دستی ندارید.

اگر از قبل با محصولات Blackmagic آشنایی دارید نیز باید مژده داد که رابط کاربری این برنامه با سایر دوربین‌هایی که این شرکت تولید کرده یکسان است و دیگر نیازی به یادگیری یک سیستم جدید و متفاوت نخواهید داشت.

این برنامه در حال حاضر تنها برای کاربران آیفون و آیپد در دسترس قرار دارد و باید حداقل یک آیفون XS یا بالاتر داشته باشید و از iOS 16 یا نسخه‌های جدیدتر استفاده کنید. کمپانی بلک‌مجیک اما هنوز اعلام نکرده که آیا کاربران اندرویدی نیز می‌توانند منتظر این برنامه باشند یا نسخه‌ی اندروید Blackmagic Camera هم‌اکنون در دست توسعه نیست.

چرا باید از برنامه Blackmagic Camera استفاده کنید؟

قبل از هر چیزی، باید گفت که برنامه‌ی Blackmagic Camera بسیار کاربرپسند طراحی شده و برعکس بسیاری از برنامه‌های مشابه دیگر که نیازمند ساعت‌ها یادگیری برای آشنایی با نحوه‌ی استفاده و کارکردشان هستند، این برنامه تمامی جزئیات و تب‌های موردنیاز شما را در مقابلتان قرار می‌دهد.

بعد از اینکه برنامه را باز می‌کنید، بلافاصله تمامی کنترل‌های دستی مهم را دقیقاً در همان جایی که باید باشند می‌بینید و به‌آسانی به مهم‌ترین تنظیمات و قابلیت‌ها دسترسی دارید. تنها در عرض چند ثانیه می‌توانید نرخ فریم فیلم‌برداری خود را تغییر دهید و نگاهی به سرعت شاتر و ISO داشته باشید. حتی امکان تغییر لنز نیز بسته به آیفونی که از آن استفاده می‌کنید در اختیارتان قرار داده شده است. گزینه‌ی تثبیت‌کننده‌ی تصویری نیز با این برنامه در دسترس قرار گرفته که به‌راحتی در محیط برنامه پیدا می‌شود و شما را از تنظیم و تثبیت دستی ویدیوها در ویرایشگرهایی نظیر DaVinci Resolve بی‌نیاز می‌کند.

همچنین مطالعه کنید
روش های انتقال تمام اطلاعات از گوشی قدیمی به گوشی اندرویدی جدید

رابط کاربری برنامه دوربین بلک‌مجیک

اگر در هنگام فیلم‌برداری درباره‌ی بلند بودن صدای خود به شک افتادید یا نگران نوردهی بالای دوربین شدید، خبر خوب این است که با کمک این برنامه می‌توانید هیستوگرام و سطح صدا را به‌سادگی در صفحه‌ی اصلی برنامه مشاهده کنید. علاوه‌بر این، برای تعیین گین صدا (Audio Gain) و حجم صدای دریافتی نیز تنها کافی است که یک بار بر روی صدا سنج ضربه بزنید.

برنامه Blackmagic Camera

در صورتی که از سرویس ابری «Blackmagic Cloud» بهره ببرید نیز می‌توانید کاربرد این برنامه را حتی بیشتر از قبل ارتقا دهید. تنها باید از طریق تب مدیا (Media) که به‌آسانی قابل دسترسی است، وارد سرویس ابری Blackmagic Cloud شوید تا از این به بعد هر چیزی که با دوربین گوشی خود ضبط می‌کنید، به‌طور خودکار به این سیستم ابری آپلود شود و در برنامه‌ی ویرایشگر ویدیوی DaVinci Resolve قابل دسترسی باشد.

قابلیت‌های برنامه‌ی Blackmagic Camera تنها محدود به آیفون نیست و در آیپد هم دقیقاً مانند نسخه‌ی آیفون، تمامی گزینه‌های موردنیاز خود در یک صفحه کنار هم جمع شده‌اند و مقابلتان قرار دارند. اگر این برنامه رو به‌شکلی تنظیم کرده باشید تا ویدیوهای ضبط‌شده را مستقیماً در فضای ابری آپلود کند، می‌توانید به‌آسانی به برنامه‌ی DaVinci Resolve بروید و تدوین و ویرایش پروژه‌ی خود را به پایان برسانید.

برنامه Blackmagic Camera

اگر هم که بخشی از یک تیم چندنفره‌اید و اعضای تیمتان در استودیو منتظر دریافت ویدیو و محتوای ضبط‌شده‌ی شما هستند، قادر خواهید بود که از تب چت (Chat) با آن‌ها ارتباط برقرار کنید و خبر دهید که کلیپ‌ها به‌صورت همزمان به Blackmagic Cloud منتقل می‌شوند و به‌زودی در محیط این برنامه قابل دسترسی خواهند بود.

استفاده از تب Chat برای اطلاع‌رسانی به اعضای تیم

در صورتی که هنوز درباره‌ی استفاده از این برنامه تردید دارید یا دنبال دلیل دیگری می‌گردید که تصمیم خود در این رابطه را قطعی کنید، باید گفت که برنامه‌ی Blackmagic Camera یک ابزار کاربرپسند و یک دوربین دیجیتال رایگان و باکیفیت است که آن را همه‌جا با خود می‌برید. به‌لطف این برنامه دیگر نیازی به نگرانی درباره‌ی از دست دادن فرصت‌های خوب عکاسی ندارید و همیشه با دست پر منتظر این‌گونه فرصت‌ها نشسته‌اید.

برنامه Blackmagic Camera را رایگان امتحان کنید

قطعاً برنامه‌ی دوربین خود آیفون راه بسیار خوبی برای تولید محتوا محسوب می‌شود اما دسترسی آسان و مداوم به فیلم‌برداری سینمایی، نحوه‌ی ضبط فیلم‌هایتان را تغییر خواهد داد. برای اینکه ببینید این تأثیر تا چه میزان برای شما قابل لمس است، این برنامه را برای آیفون یا آیپد خود دانلود کنید و به فیلم‌برداری با آن مشغول شوید.

منبع: Makeuseof

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>