Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

چگونه از "نمای همه جانبه یا فراگیر (Immersive view)" گوگل مپ استفاده کنیم؟

چگونه از “نمای همه جانبه یا فراگیر (Immersive view)” گوگل مپ استفاده کنیم؟

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

مطمئنا تابه‌حال نام محبوب‌ترین برنامه مسیریابی، یعنی گوگل مپ (Google Maps) به گوشتان رسیده است. یکی از بهترین و محبوب‌ترین برنامه‌های موجود در بازار که دارای ویژگی‌های چشمگیری همانند مسیریابی زنده، به‌روزرسانی‌های ترافیک زنده و موارد دیگر است. درست زمانی که فکر می‌کنید از این سرویس بهتر در بین برنامه‌های مسیریاب وجود ندارد، گوگل قابلیت‌های جدید و چشمگیری برای بهبود آن با برخی ویژگی‌های خاص پیدا می‌کند تا آن‌ها را به کاربران خود عرضه کند. در واقع یکی از این ویژگی‌های جالب و مهمی که اخیراً به نقشه‌های گوگل اضافه شده است، نمای همه جانبه یا فراگیر (Immersive view) نام دارد. این ویژگی خاص، همانطور که از نام آن پیداست، نمایی همه جانبه یا فراگیر را برای مشاهده بهتر و دقیق‌تر یک مکان خاص در برنامه گوگل مپ ارائه می‌دهد. در این مطلب به شما آموزش خواهیم داد که چگونه از این قابلیت در برنامه گوگل مپ گوشی خود استفاده کنید. با اِروتِک همراه باشید.

چگونه از "نمای همه جانبه یا فراگیر (Immersive view)" گوگل مپ استفاده کنیم؟

طبیعتا گشت مجازی در یک مکان خاص این امکان را برایتان ارنغان می‌آورد تا درک مناسبی از آن مکان قبل از رفتن به سفر داشته باشید. اگر از این ویژگی و فناوری جدید تعجب می‌کنید باید عنوان کنیم این ویژگی اساسا از بینایی کامپیوتریی (Computer Vision) و هوش مصنوعی (AI) برای ایجاد نقشه های سه بعدی استفاده می‌کند. البته این ویژگی هنوز به‌طور کامل برای تمامی مکان‌ها و کاربران آماده نیست، به این معنی که متاسفانه نمی‌توانید یک نمای همه جانبه از هر شهر یا مکان بیرونی موردنظر خود داشته باشید. با این حال، گوگل در حال حاضر یک نمای سه بعدی از برخی مکان‌ها و شهرهای سراسر جهان از جمله لندن، لس آنجلس، توکیو و غیره برای کاربران خود ارائه می‌دهد. خوشبختانه، می‌توانید از این ویژگی برای مشاهده مکان‌های انتخابی خود استفاده کنید، حتی اگر این ویژگی در شهر شما دردسترس نباشد. برای فعال کردن و استفاده از این ویژگی باید طبق آموزش زیر عمل کنید:

نحوه استفاده از نمای همه جانبه یا فراگیر گوگل مپ (Google Maps Immersive View)

  • در ابتدا برنامه گوگل مپ را باز کنید.
  • یک شهر، مسیر، یا یک نقطه مورد علاقه خاص خود را جستجو کنید که نمای همه جانبه برای آن در دسترس است.
  • روی نماد نقطه لندمارک یا مکان (در اینجا ما کاخ باکینگهام را درنظر گرفتیم) ضربه بزنید و گزینه نمای همه جانبه را در زیر آن انتخاب کنید.

سپس گوگل مپ نمایی همه جانبه را برای آن مکان خاص موردنظر شما بارگیری و دانلود می‌کند. حال به راحتی پس از آن می‌توانید با مکان موردنظر خود آشنا شده و در آن کاوش کنید. همچنین از دیگر ویژگی‌های این سرویس این است که می‌توانید بزرگ‌نمایی و کوچک‌نمایی را در مکان مورد نظر خود اعمال کنید. علاوه بر این می‌توانید برای جابه‌جایی نقشه دوبار بر روی آن ضربه بزنید و از ویژگی‌های دیگری که در این سرویس قرار داشته است با کمی کنجکاوی آگاه شوید. حتی برای بسیاری از مکان‌ها یک حباب با نماد فلش دایره‌ای به شما نمایش داده می‌شود تا نمای 360 درجه از آن منطقه را برایتان عرضه کند. برای مثال نمای خیابان نیز در آن قابل مشاهده است.

همچنین مطالعه کنید
آیفون SE بعدی احتمالاً از ویژگی داینامیک آیلند پشتیبانی خواهد کرد

چگونه از "نمای همه جانبه یا فراگیر (Immersive view)" گوگل مپ استفاده کنیم؟

اما قابلیت مورد علاقه اکثریت کاربران در ویژگی نمای همه جانبه یا فراگیر (Immersive view)، قسمت نوار لغزنده Time & Weather آن است. در این قسمت می توانید برای تغییر زمان روز، آن را بکشید و نمایی از اوقات متفاوتی از ساعات شبانه روز مکان مورد نظر خود داشته باشید. نکته قابل توجه اینجاست که علاوه بر این، شما یک پیش نمایش زنده از آب و هوای آن مکان را دریافت خواهید کرد. گفتنی است این ویژگی بسیار منظم و دقیق برنامه‌ریزی و طراحی شده است. برای استفاده از این قابلیت کافیست طبق آموزشی که در ویدیو زیر آمده است عمل کنید:

چگونه از "نمای همه جانبه یا فراگیر (Immersive view)" گوگل مپ استفاده کنیم؟

برخی از مکان‌ها همچنین به شما این امکان را می‌دهند تا از داخل آن‌ها نیز بازدید کنید. البته باید توجه داشت که متاسفانه در حال حاضر فهرست مکان‌هایی که این ویژگی را پشتیبانی می‌کنند بسیار محدود هستند. عملکرد این ویژگی بدین صورت است که وقتی مکانی را مشاهده می‌کنید که نمای همه‌جانبه از استقرار آن از داخل ارائه می‌دهد، دکمه‌ای مانند جابه‌جایی در دسته کنترل بازی دریافت می‌کنید که به شما کمک می‌کند در مکان مورد نظر خود پیمایش کنید. استفاده از این ویژگی به شخصه برای بررسی عکس‌های موجود از مکان مورد نظر خود در گوگل مپ پیشنهاد نمی‌شود، اما در صورتی که واقعا تمایل دارید تا احساس کنید که آن نقطه خاص موردنظرتان چقدر بزرگ است، ممکن است این ویژگی برایتان جالب باشد.

یک ویژگی منظم و بی نقص اما در عین حال محدود!

خوشبختانه باید گفت که ویژگی نمای همه جانبه یا فراگیر (Immersive view) گوگل مپ، هم در اندروید و هم در آی او اس برای تمامی کاربران در دسترس است. بنابراین به راحتی و بدون هیچ دردسری برای در نظر گرفتن پلتفرمی که از استفاده می‌کنید، می‌توانید از یک تور مجازی رایگان لذت ببرید. با این حال، باید به این موضوع توجه داشته باشید که این ویژگی فقط در برنامه گوگل مپ برای تمامی کاربران در دسترس است. بنابراین انتظار نداشته باشید که یک نمای همه جانبه از یک مکان را در دنیای اینترنت داشته باشید. خوشبختانه این ویژگی بر روی تعدادی از گوشی‌های هوشمند از جمله پیکسل 7 و گلکسی S23 امتحان شده است و بدون هیچ مشکلی، عملکرد بسیار خوبی از خود به نمایش گذاشته است. شایان ذکر است که شرکت گوگل، در حال گسترش این ویژگی به بسیاری از مکان‌هاست، بنابراین پیشنهاد می‌کنیم در زمان دیگری که گوگل مکان‌های بیشتری را به نمای Immersive اضافه می‌کند، دوباره این ویژگی را بررسی کنید.

منبع: Xda-developers

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>