Search
Close this search box.
Search
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

7 کاربرد مفید غیر از عکاسی و فیلمبرداری برای دوربین گوشی های آیفون

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

یکی از دلالیل محبوییت گوشی های آیفون کیفیت بالای دوربین های آنهاست. چراکه با کمک این دوربین‌های باکیفیت می‌توانید عکس‌های بسیار زیبایی بگیرید و خاطرات مورد علاقه خود را با کیفیت بسیار بالا ثبت کنید. اما آیا تابه‌حال به این موضوع فکر کرده‌اید که می‌توانید با برنامه دوربین آیفون خود کارهای بیشتری نیز انجام دهید؟ در این مطلب 7 کاربرد مفید غیر از عکاسی و فیلمبرداری برای استفاده از دوربین گوشی های آیفون به شما آموزش داده می‌شود. با اِروتِک همراه باشید.

1. استفاده از گوشی آیفون به عنوان وب کم مک بوک

7 کاربرد مفید غیر از عکاسی و فیلمبرداری برای دوربین گوشی‌های آیفون

فناوری دوربین آیفون بسیار بهتر از دوربینی است که در مک‌بوک استفاده شده است. در دنیای امروز، داشتن یک کامپیوتر با وبکم عالی اهمیت بسیار بالایی پیدا کرده است، به عنوان مثال اگر در بسیاری از تماس‌های ویدئویی شرکت می‌کنید، این مورد برای شما بسیار مهم است.

اپل ویژگی جدیدی را با عنوان دوربین پیوسته (Continuity Camera) در بروزرسانی جدید مک‌اواس نسخه Ventura و iOS 16 منتشر کرد. به لطف این ویژگی، می‌توانید کیفیت وبکم خود را در مک بهبود ببخشید. این ویژگی به صورت بی‌سیم و یکپارچه در چندین اپلیکیشن کنفرانس ویدیویی از جمله فیس تایم (FaceTime) و حتی زوم (Zoom) بکار می‌رود.

با استفاده از ویژگی Continuity Camera، می‌توانید از دوربین آیفون خود استفاده و بهره‌وری بیشتری برده و تماس‌های ویدیویی خود را با جلوه‌های جالبی مانند Center Stage که به‌طور خودکار شما را در وسط قاب نگه می‌دارد و همچنین با Desk View که به‌طور همزمان صورت و میز شما را نشان می‌دهد ارتقا دهید.

2. اسکن اسناد و کدهای QR

به احتمال زیاد پیش از این، یک برنامه شخص ثالث را دانلود کرده‌‎اید تا به شما در اسکن اسناد یا کدهای QR کمک کند. در واقع این یک فرآیند طولانی و طاقت فرساست که ممکن است بصورت کامل نیز ایمن نباشد. با این حال، با استفاده از اپلیکیشن اصلی دوربین، به راحتی می‌توانید از روشی ایمن اسناد خود را در آیفون اسکن کرده و در برنامه Files یا Notes ذخیره کنید.

همچنین، از آنجایی که امروزه کدهای QR به تکنولوژی محبوبی برای دسترسی به منوها، فایل‌ها و وب‌سایت‌ها تبدیل شده‌اند، دیگر نیازی به تایپ URL به صورت دستی ندارید. بنابراین، زمانی که بیرون هستید و نیاز به دسترسی به برخی اطلاعات دارید، کافی است دوربین آیفون خود را باز کنید تا به منوی رستوران دسترسی داشته باشید یا به راحتی به شبکه وای فای بپیوندید. بدین گونه که دوربین خود را مقابل کد QR قرار دهید و در عرض چند ثانیه، راحت‌تر از آن چیزی که فکرش را بکنید به صفحه وب مربوطه هدایت خواهید شد.

3. هر متنی را کپی و ترجمه کنید

اگر تا به حال با یک شی، یک بروشور یا کتاب با زبانی غیر از زبان مادریتان در تماس بوده‌اید و نیاز به ترجمه مطالب آن‌ها داشتید، باید این خبر خوش را به شما بدهیم که از امروز دوربین آیفون شما می‌تواند به یک مترجم شخصی تبدیل شود. تنها کاری که باید انجام دهید این است که دوربین خود را به سمت متنی که زبان خارجی دارد بگیرید و در عرض چند ثانیه، ویژگی متن زنده (Live Text) که در دوربین آیفون شما تعبیه شده است آن را تشخیص می‌دهد.

البته توجه داشته باشید که متن شما حتما باید در قاب زرد رنگ قرار گیرد. پس از آن بر روی نماد متن زنده (Live Text) ضربه بزنید، سپس بر روی نماد ترجمه کلیک کنید تا یک ترجمه ساده از متن، به زبان دلخواه شما ظاهر شود.

در حالیکه این ویژگی ترجمه آنلاين در دوربین آیفون ابزار کوچکی است که به شکستن موانع زبان کمک می‌کند، اما بايد توجه داشت که محدودیت‌های بسیاری نیز دارد. با این حال، ویژگی متن زنده به‌صورت مستقیم، متن را از برنامه دوربین دریافت و آن در مرورگر یا برنامه مترجم قرار داده و حداقل در این بخش کار شما را بسیار آسان می‌کند.

بنابراین، لازم نیست وقت خود را برای تایپ متن‌های طولانی تلف کنید. فقط کافیست دوربین خود را بگیرید، منتظر بمانید تا متن زنده آن را تشخیص دهد. حال هر طور که دوست دارید متن خود را کپی و جایگذاری کنید.

همچنین مطالعه کنید
9 کاری که فقط در گوشی های اندرویدی می توانید انجام دهید!

4. تبدیل ارز و واحد

امروزه گوشی‌های هوشمند ما کارهایی که زمانی بسیار دشوار بودند را به فرآیندهایی آسان تبدیل می‌کنند. بنابراین، نیازی نیست که واحدهای مختلف را به خاطر بسپارید، مغز خود را برای نرخ ارز فعلی متمرکز کنید و سپس برای انجام برخی تبدیل‌های ساده، کمی محاسبات ریاضی را به‌صورت ذهنی انجام دهید. از امروز اجازه دهید برنامه دوربین آیفون شما اینکار را برایتان انجام دهد.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که دوربین آیفون خود را به سمت ارقامی که می‌خواهید تبدیل کنید، بگیرید. حتما مطمئن شوید که ارقام داخل کادر زرد قرار گرفته‌اند. بر روی نماد متن زنده ضربه بزنید. در این زمان گوشی هوشمند شما فوراً ارقام را تشخیص می‌دهد و آن را با نماد تبدیل در گوشه سمت چپ پایین بیاورد. روی آن کلیک کنید تا مقدار مربوطه را مشاهده کنید. این ویژگی برای هر دو حالت واحدها و ارزها به درستی کار می‌کند.

5. اشیاء را اندازه گیری کنید

ممکن است هنگام بیرون رفتن برای اندازه‌گیری یک محصول، خط کش یا متر خود را فراموش کرده باشید. اما اگر هنوز به برخی از اندازه گیری‌ها نیاز دارید، می‌توانید به دوربین آیفون خود اعتماد و بر روی آن حساب کنید. اگر آیفون 12 پرو یا مدل جدیدتر دارید، به لطف سنسور LiDAR می‌توانید برای اندازه گیری دقیق به آن مراجعه کنید.

می‌توانید براین اندازه‌گیری‌های خود از برنامه Measure که از پیش بر روی آیفون شما نصب شده است، استفاده کنید. عملکرد این برنامه مبتنی بر دوربین آیفون و سنسور LiDAR، در مدل‌های سازگار آیفون است و اجسام و فاصله را برایتان اندازه‌گیری و محاسبه می‌کند. حتی می توانید از آن برای اندازه گیری قد افراد دیگر نیز استفاده کنید. و این موارد تنها یکی از ویژگی‌ها و قابلیت‌های هیجان‌انگیز این برنامه با استفاده از سنسور LiDAR در آیفون شماست.

6. اشیا و سوژه‌ها را در زیر دوربین بزرگ کنید

شاید متوجه این موضوع نشده باشید که یک اپلیکیشن کوچک به نام Magnifier به‌صورت پیش فرض بر روی آیفون شما نصب شده است. این اپلیکیشن می‌تواند دوربین شما را به یک ذره‌بین تبدیل کند. در واقع این اپ به شما کمک می‌کند بدون خیره شدن و پلک نزدن به متون یا اشیاء ریز، نگاه دقیق‌تری داشته باشید.

شما می توانید با استفاده از راهنمای دقیق این برنامه به راحتی میزان بزرگنمایی آن‌ را تنظیم کنید. در یک کلام می‌توان گفت که به‌لطف این برنامه می‌توانید اشیا اطراف خود را بهتر ببینید.

7. شناسایی اشیاء بوسیله Visual Look Up

هر زمان که به کالایی برخورد کردید و برایتان سوال شد که این محصول چیست، به یاد داشته باشید که دوربین آیفون شما می‌تواند به عنوان یک موتور جستجوی بصری عمل کرده و به شما کمک کند تا در مورد محیط اطراف خود اطلاعات بیشتری کسب کنید.

تنها کاری که باید انجام دهید این است که با دوربین آیفون خود یک تصویر بگیرید و آیفون شما برخی اطلاعات را به عکس اضافه می‌کند تا اینگونه به شما جزئیات بیشتری بدهد.

برای استفاده از ویژگی Visual Look Up، تصویری را که گرفته‌اید در برنامه Photos باز کنید. اگر ویژگی Visual Look Up آیفون شما اشیاء را تشخیص دهد، دکمه معمولی Info که همان اطلاعات است و با نماد (i) مشخص می‌شود، برق می‌زند. بر روی آن دکمه کلیک کنید یا انگشت خود را روی عکس بکشید. سپس، همانطور که در تصاویر بالا نشان داده شده است، روی گزینه کنار Look Up ضربه بزنید تا نتایج مرتبط را ببینید.

دوربین آیفون خود را باز کرده و کاوش کنید

در آخر باید عنوان کنیم که مسلماً یادگیری تمام روش‌های سرگرم‌کننده‌ای که می‌توانید از دوربین آیفون خود استفاده کنید بیسار زیادند. اکنون دیگر متوجه شده‌اید که خوشبختانه و بطور عجیبی مبدل ارز، ذره‌بین، مترجم و اسکنر سند را در یکی از برنامه‌های آیفون خود دارید.

خبر خوش اینکه در نوبیت بعد که نیاز به اندازه‌گیری یا تبدیل سریع داشتید، دیگر زحمتی برای پیدا کردن و نصب یک برنامه شخص ثالث در آیفون خود ندارید.

منبع: Makeuseof

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین مطالب >>