جستجو
Close this search box.
جستجو
Close this search box.

پربازدید ترین‌های هفته

آموزش

آیا کاور لپ تاپ شما باعث گرم شدن بیش از حد آن می شود؟

آیا کاور لپ تاپ شما باعث گرم شدن بیش از حد آن می شود؟

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

اشتراک‌گذاری:

لپ‌تاپ‌ها هر سال کوچک‌تر و سبک‌تر می‌شوند و همین امر آن‌ها را قابل حمل‌تر می‌کند. با این حال، طراحی نازک‌تر و سبک‌تر همچنین به این معناست که بسیاری از لپ‌تاپ‌های جدید به اندازه کافی مقاوم نیستند. به همین خاطر ممکن است استفاده از کاور (یا کیس) لپ‌تاپ امری لازم باشد. اگر از بهترین کاورهای لپ‌تاپ استفاده کنید، طراحی دستگاه شما بهبود می‌یابد و همچنین از آن در برابر خراش‌، سر خوردن و افتادن مراقبت می‌کند. با این حال، کاور لپ‌تاپ شما ممکن است باعث گرم شدن بیش از حد آن شود. برای آشنایی بیشتر با تمام جوانب این موضوع با اِروتِک همراه باشید.

اگر اخیراً یک کاور سفت و سخت برای لپ‌تاپ خود گرفته باشید، ممکن است این مشکل را تجربه کرده باشید که این کاور موجب گرمای بیش از حد دستگاه شما شود؛ گرمایی که فشار بیش از اندازه‌ای روی سخت‌افزار اعمال کرده و عملکرد کلی دستگاه را ضعیف‌تر می‌کند. برای اینکه بدانیم آیا کاور شما می‌تواند منجر به داغ شدن لپ‌تاپ شما شود یا نه، باید به چند عامل که ممکن است علت این مشکل باشند، نگاهی بیاندازیم.

بستن راه‌های تهویه هوای لپ‌تاپ

آیا قاب لپ تاپ شما باعث گرم شدن بیش از حد آن می شود؟

به جز در حالتی که از لپ‌تاپی چون مک‌بوک ایر استفاده کنید که سامانه خنک‌کننده فعال ندارد، لپ‌تاپ شما چند دریچه تخلیه خواهد داشت که گرما را به بیرون هدایت کند. فن‌های لپ‌تاپ شما همه قطعات را خنک نگه می‌دارند و موجب عملکرد بهتر آن‌ها می‌شوند که روشن است همین امر موجب افزایش سرعت لپ‌تاپ شما می‌گردد. معمولاً این دریچه‌های تخلیه هوا در پایین بدنه لپ‌تاپ قرار دارند.

باید مطمئن شوید که هر کاوری که خریداری می‌کنید، برش‌های لازم را در قسمت دریچه‌ها دارد تا تهویه هوا به درستی انجام گردد. دریچه‌های لپ‌تاپ شما دقیقاً باید مشابه برش‌های روی کاور باشند تا لپ‌تاپتان بیش از حد گرم نشود. حین خریدن کاور لپ‌تاپ همیشه نظرات مشتریان و عکس‌های کاوری که می‌خواهید بخرید را بررسی کنید. همچنین باید اطمینان حاصل کنید که کاوری که می‌خواهید بخرید برای برند و مدل دستگاه شما طراحی شده باشد.

کاوری در لپ‌تاپ‌هایی با سیستم خنک‌کننده بدون فن

آیا قاب لپ تاپ شما باعث گرم شدن بیش از حد آن می شود؟

دریچه‌های تخلیه هوا تنها راهی نیستند که همه لپ‌تاپ‌ها از طریق آن خنک ‌شوند. بعضی از لپ‌تاپ‌ها، به‌طور خاص مک‌بوک ایر، هیچ فن یا دریچه هوایی ندارند. در مقابل، این لپ‌تاپ‌ها از سیستم خنک‌کننده بدون فن بهره می‌گیرند تا دستگاه را تحت فشار خنک نگه دارند. اگر برایتان پیش آمده که لپ‌تاپی را ببینید که بدنه‌ای داغ دارد و با دست زدن به بدنه، آن داغی حس می‌شود، این مدل لپ‌تاپ دارای همان سیستم خنک‌کنندگی معمول است؛ یعنی اجزای آن گرما تولید می‌کنند و این گرما از طریق اسکلت لپ‌تاپ خارج می‌شود.

استفاده از کاور با لپ‌تاپ‌هایی که از خنک‌کنندگی بدون فن بهره می‌برند، روی کاغذ می‌تواند یک لایه بیشتر اضافه کند و گرما را در لپ‌تاپ شما نگه دارد. با این حال، خنک‌کنندگی بدون فن، حتّی در لپ‌تاپ‌هایی که سیستم خنک‌کنندگی فعال ندارند، بخش کوچکی در پایش دمای لپ‌تاپ است. بنابراین، احتمالاً در این مورد هم، کاور منجر به گرمای زیاد نمی‌شود.

هرچند کاور ممکن است بر خنک‌کنندگی بدون فن دستگاه شما اثر بگذارد، امّا این به این معنا نیست که بخاطر این اتّفاق کلاً کاورها را کنار بگذارید. در حالت کلی، تولیدکنندگان، کاورهایی را برای لپ‌تاپ‌های دارای سیستم خنک‌کنندگی بدون فن تولید می‌کنند که از مواد سازگارتر با کاهش دما ساخته شده باشند. بار دیگر حواستان باشد که همیشه نظرات مشتریان را بخوانید و قبل از خرید کردن برای لپ‌تاپ خود ببینید که دیگران چه می‌گویند.

یک کاور لپ‌تاپ خوب منجر به گرم شدن بیش از حد نمی‌شود!

آیا قاب لپ تاپ شما باعث گرم شدن بیش از حد آن می شود؟

در حالت کلی، کاور لپ‌تاپ عامل اصلی در گرم شدن بیش از حد لپ‌تاپ نیست. با این وجود، کاورهایی که خوب ساخته نشده باشند، بر مشکلات پایش دمای لپ‌تاپ می‌افزایند. به همین خاطر، همواره باید از یک برند مشهور کاور خود را بخرید. این برندها همیشه کاورهای خود را با توجه به مسائل مرتبط با گرمای هر لپ‌تاپ طراحی می‌کنند. داشتن یک کاور برای لپ‌تاپ می‌تواند نکات منفی مختلفی داشته باشد؛ مثلا سبب شود که دستگاه شما آن‌طور که باید جذاب به نظر نرسد. اما در مجموع، استفاده از آن راه خوبی برای حفاظت از دستگاه است و فشار زیادی هم به سیستم پایش دمای آن وارد نمی‌کند.

کاورهای خوب برای لپ‌تاپ

در این مطلب، سه عدد از کاورهای باکیفیتی که برای خنک نگه داشتن دستگاه شما، حتی در حجم زیاد کار، طراحی شده‌اند، ذکر شده است. این کاورها برای مدل‌های خاص لپ‌تاپ طراحی شده‌اند، بنابراین باید همیشه اول سال و مدل لپ‌تاپ خود را با کاور چک کنید تا با هم سازگار باشند و بهترین استفاده را از آن ببرید.

  1. کاور Supcase برای مک‌بوک پرو 14 (2023)

آیا قاب لپ تاپ شما باعث گرم شدن بیش از حد آن می شود؟

این کاور از شرکت Supcase برای مک‌بوک پرو 14 اینچی (2023) طراحی شده، اما با مک‌بوک پرو 14 اینچی (2021) هم سازگار است. این کاور برش‌های دقیقی در قسمت پایین خود دارد و با سیستم خنک‌کننده مک‌بوک پرو تداخل ندارد.  همچنین در عین عالی بودن، قیمت مناسبی هم دارد.

  1. کاور اسلیو (Sleeve) Mosiso

آیا قاب لپ تاپ شما باعث گرم شدن بیش از حد آن می شود؟

اگر نگران مشکلات گرمای بیش از حد با لپ‌تاپ خود هستید کاور لپ‌تاپ اسلیو گزینه‌ای مناسب برای شما محسوب می‌شود. کاور اسلیو در حین جابه‌جایی و یا در شرایط دیگر از لپ‌تاپ محافظت می‌کند و در عین حال هیچ چالشی هم با گرم شدن آن ایجاد نمی‌کند. این کاور در رنگ‌های مختلف عرضه می‌شود و گزینه‌ای عالی و مقرون به صرفه برای امن نگه داشتن لپ‌تاپ در برابر خراش، لکه و حتی افتادن جزئی است.

  1. کاور 13.3 اینچی Domiso

آیا قاب لپ تاپ شما باعث گرم شدن بیش از حد آن می شود؟

اگر یک لپ‌تاپ کروم‌بوک دارید، نگاهی به کاور 13.3 اینچی Domiso بیاندازید. این قاب سبک است و در عین سبکی، یک پوسته سخت مقاوم در برابر شوک دارد که کروم‌بوک شما را در حرکت امن نگه می‌دارد. این کاور برای دانشجویان و سایر افرادی که جابه‌جایی زیاد دارند، ایده‌آل است و یک دستگیره هم برای حمل مناسب در بالای خود دارد.

سؤالات پرتکرار

کاور لپ‌تاپ بهتر است یا کاور اسلیو (Sleeve)؟

هر دوی این‌ها گزینه‌هایی عالی هستند که لپ‌تاپ شما را در قسمت بار یا در جابه‌جایی محافظت می‌کنند. اگر نگران گرمای بیش از حد لپ‌تاپ هستید، کاور اسلیو بهتر است. کاور اسلیو بهترین قابلیت‌های هر دو حوزه را دارد و همچنین در حرکت هم مقاومت بیشتری نشان می‌دهد؛ با همه این‌ها، شما می‌توانید لپ‌تاپ را به‌راحتی از کاور اسلیو در بیاورید و با آن کار کنید، بدون آنکه از مشکل گرمای بیش از حد بترسید.

کاور لپ‌تاپ را باید از کجا بخریم؟

شما می‌توانید قاب لپ‌تاپ را از سایت‌های اینترنتی خریداری کنید. وقتی کاور را مستقیم از خودِ تولیدکننده می‌خرید، می‌توانید مطمئن باشید که با دستگاه شما سازگار است.

کاور لپ‌تاپ باید از چه جنسی باشد؟

کاورهای نئوپرن بسیار مناسبند؛ چون هم در برابر آب مقاوم هستند، هم استحکام بالایی دارند و هم نسبت به خراش برداشتن مقاومت می‌کنند. همچنین کاورهای دارای پوسته سخت و کاورهای اسلیو چرمی هم شایان توجه هستند؛ اما در هر صورت باید اطمینان حاصل کنید که این کاورها در بخش داخلی خود طوری طراحی شده باشند که از لپ‌تاپ در برابر افتادن و سر خوردن مراقبت کنند.

منبع: Pocket-lint

مقالات مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *